Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software v8.0

Startet av moby666, lørdag 08. oktober 2016, klokken 13:04

« forrige - neste »

Elmo

Sitat fra: Yoak på tirsdag 01. november 2016, klokken 15:44
Signerte kontrakt på en hvit teknikk, med skinn i dag. Levering i desember.
Jeg tror noen har dratt en selger-løgn her, med mindre de hadde en avbestilling.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

HPSE

Har du fått beskjed om at bilen er på vei? Om ikke kan det være selger lover litt mer enn han kan holde... De vet ikke når bilene kommer før de er på båt.
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

dolsen

Sitat fra: HPSE på tirsdag 01. november 2016, klokken 17:16

Har du fått beskjed om at bilen er på vei? Om ikke kan det være selger lover litt mer enn han kan holde... De vet ikke når bilene kommer før de er på båt.

Hvis bilen skal leveres i desember er den helt sikkert på båt, en eller annen plass.

tuono

Høres ikke usannsynlig ut. For et par uker siden hadde den lokale forhandleren 1 usolgt bil på tur og klar for levering primo november. De hadde reservert et visst antall biler de ikke hadde kontrakt på. Av disse var en bil ennå ikke solgt imens de var på tur over med båt.

Yoak

Hei
Bilen er på båt. Jeg lette rundt hos forskjellig forhandlere før jeg fant en som var på vei. Fikk tilbud om å kjøpe en svart med alt, levering med engang, men jeg hadde ikke lyst til å betale 10.000 for et lite soltak som i tillegg tar ganske mye av takhøyden bak.

Andyace

Fikk bekreftet av forhandler i dag at min bil ankom Drammen med båt 6.nov og var forventet hos dem den 10.nov.

Dolmy

Får min nye bil i ettermiddag  ;D  Starter med tur til Kongsberg i morgen og fjellet på fredag.  Blir spennende, uten noe erfaring med elbil...  Fant en app som ser ut til å gjøre planleggingen av turene litt enklere, Next Charge (ligger på Google Play). 

sotgutt

Kjøpekontrakt den 15.08, med levering okt/nov
svart med skinn.
5.09 jeg har spurt etter soltak
i går fikk jeg beskjed at bilen skal komme 9.12 :/

Når har deres bestilt biller slik dere får disse så fort?

Håkon77

Hmm, får ikke lagt ut bilder. Men vi hadde 4stk Ioniq ev innom jobben i dag. Ser bra ut.
Fredrikstad.
2000 Lupo 3L
2014 Leaf

Jorgen86

Håper ikke de skal losses av truckførere på cargonet med gaffeltruck, da lukter det transportskader :)
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Jorgen86

Hvor er lasterampa på cargonet på alnabru da? den har jeg aldri sett.
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16

jkirkebo

Sitat fra: Jorgen86 på onsdag 02. november 2016, klokken 10:31
Hvor er lasterampa på cargonet på alnabru da? den har jeg aldri sett.

Biltog lastes og losses i Drammen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

tutti

De behandler nye bilene ganske røft i Norge hvis de fraktes over vinterfjell uten å bruke vanlige biltog. Bilde under viser hvordan ordentlige selskaper frakter biler.

Jorgen86

Det bildet som er tatt der er fra cargonet Alnabru så tror nok de blir losset der, de fleste biler kommer til Norge med biltog men dette var jo en ny vri,

Fikk mail fra forhandler at de ikke har motatt min bil enda da snakker vi 3 uker fra annkomst I Drammen synes det drøyer bra da.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA