Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Elbilsalget måned for måned

Startet av fredag, søndag 25. september 2016, klokken 09:33

« forrige - neste »

GOS

Sitat fra: Øggen på tirsdag 02. august 2016, klokken 19:49
Om bilen låse seg eller ikkje, kan du bestemme i innstillingene.
Ikke knyttet til om FOB'en er inni elle ei.

Her er det vel folk som påstår at den låser seg når FOB'en er inni bilen selv om FOB'en ikke er tildekket av mobil eller annet.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

fredag

Sitat fra: Sven-E på tirsdag 02. august 2016, klokken 01:21
Sitat fra: fredag på mandag 01. august 2016, klokken 23:19
Når jeg har min keyfob inne i bilen, så er bilen ulåst, så det er sikkert forskjell på gamle og nye biler.
Det tror jeg du bør teste, for bilen din skal normalt låse seg etter 1 minutt.
Ingen forskjell på gamle og nye biler.

Min bil låser seg IKKE når keyfob er inne i bilen. Dette vet jeg av egen erfaring fra når jeg har glemt igjen keyfob i bilen ved lading på supercharger og kommet tilbake til ulåst bil, og jeg har akkurat testet det hjemme. (Walk-away locking er på.)

Men detaljer om hvordan keyfob fungerer i bilene er kjedelig. Teslas (tilsynelatende manglende) rutiner i forhold til social engineering er derimot ganske interessant.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

fredag

Sitat fra: Elraptus på tirsdag 02. august 2016, klokken 18:47
Din bedre halvdel kunne jo bare logge seg ut av teslaappen så kunne han med fobben  i bilen logge seg inn og selv låse opp bilen med appen og deretter logge seg ut  ;D

Da hun skulle til å foreslå dette var vedkommende allerede på tråden med Tesla.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

vnm

Sitat fra: fredag på tirsdag 02. august 2016, klokken 23:58
Sitat fra: Sven-E på tirsdag 02. august 2016, klokken 01:21
Sitat fra: fredag på mandag 01. august 2016, klokken 23:19
Når jeg har min keyfob inne i bilen, så er bilen ulåst, så det er sikkert forskjell på gamle og nye biler.
Det tror jeg du bør teste, for bilen din skal normalt låse seg etter 1 minutt.
Ingen forskjell på gamle og nye biler.

Min bil låser seg IKKE når keyfob er inne i bilen. Dette vet jeg av egen erfaring fra når jeg har glemt igjen keyfob i bilen ved lading på supercharger og kommet tilbake til ulåst bil, og jeg har akkurat testet det hjemme. (Walk-away locking er på.)

Men detaljer om hvordan keyfob fungerer i bilene er kjedelig. Teslas (tilsynelatende manglende) rutiner i forhold til social engineering er derimot ganske interessant.
Det er riktig at bilen ikke låses om FOB ligger inne i bilen. Så enkelt er det.

MEN dersom FOB f.eks. ligger sånn til at bilen ikke registrerer at FOB'en er der (f.eks fordi den ligger i en veske inntil en kortholder i aluminium) så låser bilen seg. Da må man bruke applikasjoner, få hjelp av Tesla eller finne FOB nr. 2.

Jeg har personlig "testet" begge deler  ::)
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

rsomby

Jeg har også måtte ringe dem en gang da nøkkel og mobil lå i bilen og den låste seg (dårlig batteri i nøkkel). Da spurte de om overnevnte info, hvor jeg bodde og i tillegg vin nummeret mitt før de låste opp bilen.

Trustno1

VIN er vel det minst sikre man kan spørre om. Dette er jo synlig i frontruta :)

fredag

Sitat fra: rsomby på torsdag 04. august 2016, klokken 00:10
Jeg har også måtte ringe dem en gang da nøkkel og mobil lå i bilen og den låste seg (dårlig batteri i nøkkel). Da spurte de om overnevnte info, hvor jeg bodde og i tillegg vin nummeret mitt før de låste opp bilen.

Nok engang, ikke noe hemmelig informasjon skal til før Tesla åpner dørene. Alt dette er offentlig tilgjengelig, bortsett fra kanskje epost-adressen. VIN-nummeret er synlig i frontruten på bilen.

Fikk du en kvittering/bekreftelse på epost eller sms om at de hadde utført en slik nødprosedyre og låst opp bilen din?
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA