Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Gratis elbilparkering forsvinner - hva gjør elbilforeningen?

Startet av LMOR, tirsdag 13. september 2016, klokken 20:00

« forrige - neste »

Usikker på detta

Sitat fra: TM på søndag 25. september 2016, klokken 07:33
Pass på at du ikke spiser mye før du skal ut å kjøre. Du er tydelig veldig følsom for vekt  ;). Du kan ikke seriøst mene at kjøreopplevelsen med 94Ah står noe tilbake for 60Ah. Vektforskjellen er vel så vidt jeg vet under 50 kg. 50 kilo plassert under bilen vil ha mindre betydning enn noen kilo mer kroppsvekt. Selv veier jeg ca 70 kg og synes 94Ah i3 oppfører seg eksemplarisk med det. Kan også leve med 0,1 sek dårligere aksellerasjon fra 0-100 ;D

Testet. Årsak var at jeg følte den akselrerte mye raskere enn dette og har "følt" rundt 5 sek.
Resultat med 2 karer i bilen var 7.6sek, 7.6sek og 7.5sek. Målinger ble gjort med 2 akselrasjonsapper gående samtidig + filming og utregning i ettertid.

hELgenen

#196
Sitat fra: Usikker på detta på mandag 03. oktober 2016, klokken 22:12


Testet. Årsak var at jeg følte den akselrerte mye raskere enn dette og har "følt" rundt 5 sek.
Resultat med 2 karer i bilen var 7.6sek, 7.6sek og 7.5sek. Målinger ble gjort med 2 akselrasjonsapper gående samtidig + filming og utregning i ettertid.

Det er så liten forskjell at en nesten må inn med alt det utstyret der for verifisering...
Jeg synes forøvrig 0-100 er lite interessant. 20-100 eller 60-100 betyr mer. Synes forøvrig bilen vinglet
Lett når en trykker gassen ned og en passerer 90. Krenger også en del i svinger synes jeg. Skulle gjerne hatt den noe stivere.....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA