Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Gratis elbilparkering forsvinner - hva gjør elbilforeningen?

Startet av LMOR, tirsdag 13. september 2016, klokken 20:00

« forrige - neste »

Beckern

Sitat fra: Kanon på lørdag 13. august 2016, klokken 18:24
Sitat fra: turfsurf på lørdag 13. august 2016, klokken 15:07
VoAcc er billigere, og med lav toppfart er ikke behovet for radar så stort. Men håndtering av dugg og skjerming av sol suger baller. De fleste bruker nå en kombinasjon av kamera, radar og ultralyd. Noen med flere kameraer og radarer og.

Når det gjelder den "ballsugende" ACC.   Har dere klaget til BMW ? 
Hvis ikke er oppfordringen klar!
Ifølge min selger er jeg den eneste som ikke er fornøyd

sfinxern

Og så har jo vi nordmenn en iboende egenskap om å akseptere det aller meste... :-\
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

sfinxern

Sitat fra: TM på lørdag 13. august 2016, klokken 19:46
Og jeg tror nok at ingeniørene i BMW kjenner til svakhetene og vil lage en bedre løsning ved første mulighet.

Det hadde jo vært en fin anledning for BMW å tatt dette samtidig med introduksjon av 94ah versjonen da  :).
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

Rollep

Sitat fra: TM på lørdag 13. august 2016, klokken 19:05
Tja, vet ikke hva som skal komme ut av det. Det er noen begrensninger med en kamerabasert løsning, men vi har vel fått levert det vi har betalt for  ;)
Vil nok ikke komme noe ut av det nei. Da jeg bestilte min i3 sist onsdag ble jeg informert av selger at siden ACC på i3 er kamerabasert kan jeg ikke regne med samme knirkefrie funksjon som det jeg er vant med på min Macan Turbo. Jeg håper dog at den fungerer brukbart ved køkjøring. Hvordan er deres erfaring med det?
2020 Porsche Taycan Turbo
2017 BMW i3

TM

#109
Sitat fra: sfinxern på lørdag 13. august 2016, klokken 22:22
Og så har jo vi nordmenn en iboende egenskap om å akseptere det aller meste... :-\
Enig det, men selv er jeg nok av den typen som pleier å klage når noe ikke er som det bør være.  Men nå koster jo hele pakken bare 6800 kr. Trafikk-skilt gjenkjenningen virker veldig bra, så bare den synes jeg er verd prisen. Bremsefunksjonen ved hindringer har jeg ikke testet, men det er vel grunn til å anta at den virker. Men jeg er enig i at man fra en "premium" leverandør må kunne vente kvalitet og hvis andre "ikke premium" leverandører leverer overlegne løsninger, så er det en litt merkelig beslutning av BMW å ikke oppgradere det. Men de har kanskje dette på listen for en facelift utgave om ikke så lenge ?

bjorngb

Er acc kamerabasert på de andre modellene til BMW? Hvis det er det, er det vel et konsept som BMW synes virker godt nok - at kundene får tilfredsstillende funksjonalitet...
i3 Fully Charged Protonic Blue - signert 2016-06-20

LMOR

På premium modellene har de det beste fusion-systemet med kamera og rader. Men det koster som TM nevner betydelig mer. Så vi har fått det vi har betalt for. Ikke mange elbiler som har noe bedre.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Kanon

Sitat fra: LMOR på søndag 14. august 2016, klokken 09:09
På premium modellene har de det beste fusion-systemet med kamera og rader. Men det koster som TM nevner betydelig mer. Så vi har fått det vi har betalt for. Ikke mange elbiler som har noe bedre.

Nei her er jeg uenig. Jeg har ikke fått det jeg har betalt for. Det er jo ikke bare ACC som faller ut, det er jo hele det sikkerhetsbaserte systemet med fotgjengergjenkjenning, kollisjonsvarsling osv ?
Og vi er enige om at det er dugg foran kameraet som roter det til?
(At det faller ut ved sterk motlys, tåke osv, kan jeg akseptere)
Det ser da ut til at det er varmetråder foran kamera?
Sålenge disse varmeteådene ikke er koblet i serie med andre forbrukere er det jo bare en softwaregreie for og aktivere de ved dugg. De kan jo ikke bruke mye strøm.

Men så lenge folk ikke gjør BMW oppmerksom på problemet, kan en ihvertfall være sikker på at ikke noe blir gjort fra deres side.
Så oppfordringen er klar fra min side:  Klag !

Ferry

Det er ikke varmetråder rett foran kameraet. Jeg har mange ganger hatt dugg og isfri rute bortsett fra en liten trekant foran kameraet. Det er litt tragikomisk. Pleier dog å løse seg med max ac noen hundre meter.

LMOR

Det kan ta opp til 10min å bli kvitt duggen. Mulig det ikke stemmer at det er varmetråder slik forhandler har sagt, men det er heller ikke noen effektiv vei for varm luft inn.
Alt som går på å fjerne dugg ellers i bilen går på autoprogrammet, så det burde være en enkel fix å styre fjerning av dugg foran kamera.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

sfinxern

Og vi nordmenn som står for en veldig stor andel av i3 salget, burde gå sammen og gi tilbakemelding om dette. En og en tilbakemelding er ikke like effektivt.

Dette bør BMW ta på alvor og dette klarer de helt sikkert å løse hvis vi trykker litt på!
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

Magster

Jeg har ingen problemer med dugg på min i3 med Acc. (står stort sett i carport/kald garasje)

Håper jeg slipper unna også på min nye 94ah  8)

sfinxern

#117
Sitat fra: Magster på søndag 14. august 2016, klokken 11:43
Jeg har ingen problemer med dugg på min i3 med Acc. (står stort sett i carport/kald garasje)

Håper jeg slipper unna også på min nye 94ah  8)

Dette vil jo selvfølgelig hjelpe, men det varierer veldig fra eier til eier hvordan man kan oppbevare bilen.

I tillegg så lever vi i et land der vær og temperatur varierer mye. Altså duggproblemer kan oppstå under kjøring selv om du har duggfri bil fra start.

At kunder ikke har klagd nevnverdig på dette tidligere, kan være pga at bilene har mest blitt brukt til småkjøring uten særlig bruk av ACC. Nå som ladedekningen stadig blir bredere, vil bilene bli mer brukt på lengre reiser. Og da opplever eierne disse problemene med ACC.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at BMW må ta tak og utbedre dette. Men de må få en tydelig tilbakemelding.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

LMOR

Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

bjorngb

Hvor skal en klage da? Jeg ringte pusheren min for å høre om jeg kunne få momsfri installasjon av en annen lader enn BMW. Det gikk ikke, og BMW Norge hadde sagt nei. Så han ville ikke ringe BMW Norge for å høre om det er noe å gjøre. Mitt inntrykk er at om en klager til forhandler, så stopper det der. Kan virke som BMW ikke er interessert i hva kundene har å si, men "leser" det gjemmon salgstall. Selger bilen godt, er det et produkt/pakke forbrukeren vil ha...
i3 Fully Charged Protonic Blue - signert 2016-06-20

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA