Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: EPA rekkevidde

Startet av Trustno1, tirsdag 13. september 2016, klokken 15:08

« forrige - neste »

Thor2014

Sitat fra: plvr på torsdag 28. juli 2016, klokken 16:02
Tror ikke du må kjøre til Bolivia med de hvite pakkene der. De har forresten sikkert ikke SC.
Dagens ;D

Wilma

Sitat fra: Muffinman på onsdag 27. juli 2016, klokken 18:34
Sitat fra: Wilma på onsdag 27. juli 2016, klokken 13:40
litt for avansert for meg sukk ;)
Seriøst? Bare innrøm det, du får ikke lov av kona ;)

Noen år siden, men skulle jo tro at "avansert" er mellomnavnet ditt  ;D

He he. Det er nok ikke noen dame her i huset utenom katten min ;)
Takk for fine ord. Det var et kjekt prosjekt med subbene.
Med avansert mente jeg alt som har med elektronikk å gjøre.
Det å snekre kasser, finish er noe helt annet. Da er jeg nok mer på hjemmebane :)

Takk for tilbudet om hjelp Trustno1. Jeg skal følge ivrig med her så får jeg se om galskapen tar overhånd :) :)
S90D bestilt.
Levert 15.10.15

Trustno1

Hvor holder du til Wilma? Om du er interessert så kan du gjerne få en demo av oppsettet mitt.

Gjelder forøvrig andre som skulle være interessert i å høre resultatet også, bare artig å gi en demostrasjon. Jeg pendler somregel området kongsberg-drammen-oslo ett par ganger i uka der jeg kunne stoppet langs veien på ettermiddagen på vei hjem.

Jeg må bare få fikset DSP'n min som ikke er i orden først før det er noen vits med en demo.

Wilma

Sitat fra: Trustno1 på lørdag 30. juli 2016, klokken 12:39
Hvor holder du til Wilma? Om du er interessert så kan du gjerne få en demo av oppsettet mitt.

Gjelder forøvrig andre som skulle være interessert i å høre resultatet også, bare artig å gi en demostrasjon. Jeg pendler somregel området kongsberg-drammen-oslo ett par ganger i uka der jeg kunne stoppet langs veien på ettermiddagen på vei hjem.

Jeg må bare få fikset DSP'n min som ikke er i orden først før det er noen vits med en demo.

Jeg holder til i Egersund, ca en time å kjøre sør fra Stavanger.
Det hadde vært utrolig kjekt med en demonstrasjon, gjennomgang av hva du har gjort. Du er hjertelig velkommen hvis du er på disse trakter :)
Mitt ønske for anlegget hadde vært å koble opp samme DSP som jeg hadde i forrige bil. Der hadde jeg en Alpine PXA-H800.
Blir spennende å høre hva hva du synes når du har fått fikset din DSP.
S90D bestilt.
Levert 15.10.15

Trustno1

Sitat fra: Wilma på lørdag 30. juli 2016, klokken 21:09
Jeg holder til i Egersund, ca en time å kjøre sør fra Stavanger.
Det hadde vært utrolig kjekt med en demonstrasjon, gjennomgang av hva du har gjort. Du er hjertelig velkommen hvis du er på disse trakter :)
Mitt ønske for anlegget hadde vært å koble opp samme DSP som jeg hadde i forrige bil. Der hadde jeg en Alpine PXA-H800.
Blir spennende å høre hva hva du synes når du har fått fikset din DSP.
Sjelden jeg er på de trakter gitt.

Har pxa-h800 høynivå input?  Det er ganske praktisk med mosconi 6to8'n, siden man da slipper ekstra bokser. Spesielt når man har lydpakka og trenger 6 input kanaler.

Wilma

Jeg er usikker på om den har høynivå input men jeg tror ikke det.

Hva er galt med din DSP?
S90D bestilt.
Levert 15.10.15

Trustno1

Sitat fra: Wilma på lørdag 30. juli 2016, klokken 22:32
Jeg er usikker på om den har høynivå input men jeg tror ikke det.

Hva er galt med din DSP?

Den streiket bare plutselig her en dag. Den slår seg på, men blir fryktelig varm og gir ingen lyd. Sannsynligvis en reklamasjon. Skal undersøke med leverandøren til uka

Trustno1

Dag 17
(holder fortsatt telling på dager for å logge ca hvor mange timer jeg har hatt på prosjektet til nå. Antar rundt 160 timer til nå)

Har nå fått dempet begge fremdørene med Alubutyl, wave, multi og poly.

Dette hjalp betraktelig på lyden i dørene, og jeg fikk redusert uønskede resonanser en god del. Men merker at det fortsatt er i overkant mye vibrasjoner i dørene. Vurderer å prøve ta en ny runde med alubutyl på baksiden av det innerste blekket. Noen som har testet dette?

Ellers er status fortsatt at jeg venter på dsp'n. Får sannsynligvis en ny neste uke da det ser ut til å være en produksjonsfeil med den jeg har. Får ikke gjort noen skikkelige vurderinger av lyden får jeg har denne på plass. (Begynner å bli utolmodig :) )

Wilma

Takk for oppdatering. Begynte å lure hvordan prosjektet går :) :)
S90D bestilt.
Levert 15.10.15

Trustno1

Joda, det går smått fremover enda. Ikke like mye aktivitet her nå etter ferien er over :)

Dessuten har jeg ventet en stund på noen av dempemattene jeg skulle bruke, gadd ikke åpne opp dørene før jeg hadde alt jeg trengte.
Gjenstår å dempe bakdørene fortsatt, blir vel antageligvis til at jeg tar de neste helg.

F_P

Se der henger gummilokket og slenger ja. Som på 80-90% av alle biler. Fantastisk patent det der.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Trustno1

Sitat fra: F_P på mandag 22. august 2016, klokken 14:01
Se der henger gummilokket og slenger ja. Som på 80-90% av alle biler. Fantastisk patent det der.

Haha, ja. Så det først når jeg starta på andre døra hvordan det egentlig skulle sitte, skjønte ikke helt hva det var til. Jeg får prøve å fikse det om jeg skal inn å etterisolere litt til.

F_P

Forøvrig noe voldsomt med Poly du klistret på, men det veier ingenting og koster nesten ikke noe heller så det er bare å kline på alt man kan :)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Øggen

Beklaga Noob spørsmålet, men med all den/dei dempemattene i døra, ka skjer med dei når vatnet pøsa ned vinduet. Det reise jo nedi der, eller blir det drenert vekk en anna plass? Ser for meg litt "mygling" ette kvart :o
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Trustno1

Sitat fra: F_P på mandag 22. august 2016, klokken 15:46
Forøvrig noe voldsomt med Poly du klistret på, men det veier ingenting og koster nesten ikke noe heller så det er bare å kline på alt man kan :)

Det jeg tenkte også, ser ingen grunn til å ikke ha poly der det er plass :)

Sitat fra: Øggen på mandag 22. august 2016, klokken 16:02
Beklaga Noob spørsmålet, men med all den/dei dempemattene i døra, ka skjer med dei når vatnet pøsa ned vinduet. Det reise jo nedi der, eller blir det drenert vekk en anna plass? Ser for meg litt "mygling" ette kvart :o

Mesteparten renner nok på utsiden, men litt fukt kan det vel bli. Tror ikke wave platene trekker særlig fuktighet. Alubutylen gjør iallefall ikke det.(F_P kan sikkert svare bedre på det enn meg)
Uansett så er dreneringshullene i bunnen av døra helt fri, så det bør ikke by på store problemer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA