Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Firmware v8.0

Startet av lunitiks, søndag 11. september 2016, klokken 21:15

« forrige - neste »

nie

Sitat fra: HKS på torsdag 20. oktober 2016, klokken 22:15
Synes AP2 blir hauset opp litt i meste laget.

For det første så er jeg ganske sikker på at det kommer til å ta tid før Tesla har all software på plass, det vil også ta tid før myndighetene tillater dette,

Jeg ganske sikker på at selv om hardware skal er kapabel for level 4/5 så vil det nok komme utvidelser av hardware før den er bra nok. Jeg er rett og slett skeptisk til om den kameraløsningen Tesla har vist frem nå er robust nok til alle typer vær, føre og veier.
En annen sak er jo at Tesla installerer all hardware i bilene uansett, antagelig da dette er relativt billige komponenter.
Så kommer det geniale (for Tesla);
man får bilkundene til forhåndsbetale inntil 65-70000 for en funksjonalitet hvor noe finnes allerede (ap 1.0) noe kommer kanskje om noen Tesla-uker og noe kommer kanskje aldri....og så er det risikoen for at de funksjonene som de får til å fungere likevel ikke godkjennes av myndighetene.

Ellemelle

Sitat fra: eha på torsdag 20. oktober 2016, klokken 23:08
Jeg biter i meg også mars-levering, jeg...  :-\ AP2 er verdt det.

Jeg ville gjort det samme. I tillegg tipper jeg at du vil oppleve en prisreduksjon før bilen blir levert. Både på grunn av dollarkursen, men også fordi de trolig har laget en kunstig prisøkning nå for å få differensiert de litt fra de utdaterte bilene som er på vei til noen tusentalls kunder.
Kanskje derfor de fjernet hvit og 60D i forkant også, slik at man ikke kunne nedgradere fra 75 til 60 og få ny bil til samme pris som den man kansellerte?

eha

Huff, dette er komplisert som det er, hold dollaren utenfor  :o  :P

Jeg har bestilt bil igjen nå, enda dyrere enn sist...  :-\
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

matti123

De som har fått maskinvare 1 i design spec, har dere de gamle kodene, DA01/DA02?

Bilen min kom i følge myTesla i produksjon i går og jeg kan nå se de nye kodene i design speccen, men ikke de gamle. APE1, APF1 og APH0.

rettelse: APE, ikke APE1

Ellemelle

APE=Enhanced ?
APF=Full?
APH=Noe som kommer snart? HUD?

eha

Min nå kansellerte bil som ikke har ap2 (ferdig produsert 18.10.2016, grrr...) har koden DA02, altså den gamle koden. Den har også "maskinvare 1" i dokumentet.

Jeg har sett at det har blitt produsert noen biler med APE1, APF1 og APH0 allerede. Tesla Options Decoder kjenner ikke disse kodene ennå. Skal følge med på hva min helt nybestilte bil får; har valgt både ap2 + autonomi.
2017 Tesla Model X 90D

hnrk

Sitat fra: matti123 på torsdag 20. oktober 2016, klokken 23:38
De som har fått maskinvare 1 i design spec, har dere de gamle kodene, DA01/DA02?

Bilen min kom i følge myTesla i produksjon i går og jeg kan nå se de nye kodene i design speccen, men ikke de gamle. APE1, APF1 og APH0.

rettelse: APE, ikke APE1

Hvor finner folk disse kodene?

edit:
så jeg fant http://options.teslastuff.net/ og den gav meg:
FG02 Exterior Lighting Package
DRLH Left Hand Drive
X021 No Spoiler
PI01 Premium Interior and Lighting
TP03 Power and Lighting Package

Ingenting om autopilot selvom designspesifikasjonen har listet autopilot.
X90D på vei: Midnight Silver Metallic, 7 seter, AP2 m/selvkjøring, premium, vinterpakke, hengerfeste, digert glis hele dagen

eha

Ja, du må kopiere linken til KNAPPEN UNDER bildet, har jeg funnet ut. Kopiere linken til bildet funker ikke lenger.
2017 Tesla Model X 90D

hnrk

Sitat fra: eha på fredag 21. oktober 2016, klokken 00:54
Ja, du må kopiere linken til KNAPPEN UNDER bildet, har jeg funnet ut. Kopiere linken til bildet funker ikke lenger.

Se der ja, da sier den DA02 - så da er det gammel autopilot-hardware til tross for at DS sa at det var ny hardware?

Hadde vært fint å få en bekreftelse fra Tesla altså.
X90D på vei: Midnight Silver Metallic, 7 seter, AP2 m/selvkjøring, premium, vinterpakke, hengerfeste, digert glis hele dagen

eha

Jeg stoler ikke på Tesla i det hele tatt nå, altså. Ifølge denne reddit-tråden skal alle produsert fom. 10. oktober ha den nye hardwaren, men min har DA02.

https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/58hpdr/if_you_car_was_built_after_october_10th_it_will/

Så Tesla i USA(?) påstår 10. oktober, og Tesla Norge påstår 17. oktober? Hvem har rett? De har jo bare én fabrikk!? Har bedt min DS ta en ekstra-ekstra runde nå og dobbeltsjekke akkurat min bil. Ekstremt kjipt å risikere å avbestille en bil med ny HW!!
2017 Tesla Model X 90D

hnrk

Sitat fra: eha på fredag 21. oktober 2016, klokken 01:02
Jeg stoler ikke på Tesla i det hele tatt nå, altså. Ifølge denne reddit-tråden skal alle produsert fom. 10. oktober ha den nye hardwaren, men min har DA02.

Hmmm, samme som min da, jeg fikk mail fra Tesla 20.10 om at bilen var i produksjon, så da skulle jeg jo være innafor.

Så Tesla i USA(?) påstår 10. oktober, og Tesla Norge påstår 17. oktober? Hvem har rett? De har jo bare én fabrikk!? Har bedt min DS ta en ekstra-ekstra runde nå og dobbeltsjekke akkurat min bil. Ekstremt kjipt å risikere å avbestille en bil med ny HW!!

Ja.. jeg har også bedt om en ekstra bekreftelse fra DS, men jeg har en mistanke om at han har en grei backlog med tilsvarende forespørsler i dag.. :)

matti123

https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/58hpdr/if_you_car_was_built_after_october_10th_it_will/

Det kan være fyren i reddit-tråden mener biler som gikk i produksjon etter 10. oktober, og Tesla Norge mener ferdigprodusert etter 17. oktober?

eha

Sitat fra: matti123 på fredag 21. oktober 2016, klokken 01:09

Det kan være fyren i reddit-tråden mener biler som gikk i produksjon etter 10. oktober, og Tesla Norge mener ferdigprodusert etter 17. oktober?

Mine datoer er hhv. 10. og 18. ...

Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 Tesla Model X 90D

matti123

Sitat fra: hnrk på fredag 21. oktober 2016, klokken 01:07

Hmmm, samme som min da, jeg fikk mail fra Tesla 20.10 om at bilen var i produksjon, så da skulle jeg jo være innafor.

Min gikk fra produksjonskø til i produktion den 20.10, men jeg har de nye kodene...

Teslanewbie

interessante at folk som har bestilt X60D og får utlevert bilene nesten omtrent  kan se på et tap på 100000 kr hvis bilen har gammel AP eller en vinst på 100000 hvis bilen har AP2, AP2 bilene kommer også å bli lettere å omsette .
Vi så samme effekt på bilene som hadde AP vs dem uten...

Synes det er rart at Tesla ikke ringte eiere som hadde bil i bestilling og ga dem et valg ved en så pass stor endring av bilen... dette er større enn når de gikk over til D
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA