Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Firmware v8.0

Startet av lunitiks, søndag 11. september 2016, klokken 21:15

« forrige - neste »

Ellemelle

#330
Sitat fra: rumi på torsdag 20. oktober 2016, klokken 15:40
Hvor mange har kansellert? Min står klar til utlevering og vurderer sterkt å ikke ta den ut.
Men har du betalt? Mener å husket at det står i kontrakten at de har rett til å beholde det du allerede har betalt inn hvis du kansellerer bestillingen.

EDIT: Fra kontrakten:
"så hvis du avbryter eller misligholder denne Avtalen, samtykker du i at vi
kan  beholde,  som  dagbøter,  enhver  kontant  forskuddsbetaling  eller  ethvert  depositum  gjort  av  deg."

rumi

Har kun betalt depositum hittil. Heldigvis...

alda

Sitat fra: borborson på torsdag 20. oktober 2016, klokken 16:08
Min Model x60D ble ferdig produsert i dag. Jeg fikk beskjed av Tesla Drammen at min hadde ny AP HW 2 installert. Fikk det skriftlig på mail.
Ojj, det låter ju helt osannolikt - har dom då kastat på allt av sensorer och kameror på en bil som redan är färdigproduserad, samma dag som den nya pakken blev klar? Då har du verkligen haft flyt...
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

turfsurf

Det er vel sagt andre steder at de som startet produksjon f.o.m forrige uke har 2.0 HW
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

hnrk

Sitat fra: borborson på torsdag 20. oktober 2016, klokken 16:08
Min Model x60D ble ferdig produsert i dag. Jeg fikk beskjed av Tesla Drammen at min hadde ny AP HW 2 installert. Fikk det skriftlig på mail.

Ja, samme svar jeg fikk, men det virker som om det å få full autonom kjøring blir ekstra. 8 kameraer og ny CPU. Designspesifikasjone sier fortsatt versjon 1 men.

Hva veier tyngst? Designspesifikasjon eller mail fra DS? (jeg har bedt om å få oppdatert designspesifikasjon)
X90D på vei: Midnight Silver Metallic, 7 seter, AP2 m/selvkjøring, premium, vinterpakke, hengerfeste, digert glis hele dagen

borborson

Nå fikk jeg også telefon dra DS der de bekreftet det igjen. Fikk beskjed om at jeg kunne betale 17.100 kr for enhanced AP. + ytterligere 25.700 for full pakke. Bekreftet også at bilen var ferdig produsert i dag.

turfsurf

Det jeg lurer på er hva de 17100 gir ut over dagens AP. Og hvis man ikke kjøper enhanced AP, hva får man da?
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

borborson

Enhanced Autopilot
Enhanced Autopilot adds these new capabilities to the Tesla Autopilot driving experience. Your Tesla will match speed to traffic conditions, keep within a lane, automatically change lanes without requiring driver input, transition from one freeway to another, exit the freeway when your destination is near, self-park when near a parking spot and be summoned to and from your garage.

Tesla's Enhanced Autopilot software is expected to complete validation and be rolled out to your car via an over-the-air update in December 2016, subject to regulatory approval.

turfsurf

Ja, men siden dagens AP SW ikke finnes for HW 2.0, hva får man hvis man ikke betaler mellomlegget på 17100? Man har jo betalt for AP funksjonalitet.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

eha

Da har jeg fått bekreftet skriftlig at min bil som ble ferdig produsert for 2 dager siden ikke har ny HW. Dermed har jeg også avbestilt den og taper depositumet på 15K.

Jeg har også bestilt ny bil og betalt depositum. Totalt blir fornøyelsen 70700 kroner dyrere, siden solid white er en saga blott (og jeg ikke vil ha solid black). Regnestykket er slik: 15K depositum + ca. 8K fargevalg + økte kostnader med ny AP + autonomi (ja, vi skal ha den, så klart).

Bittert, men er ikke i tvil.

Jeg visste nok at AP 2 kom nå (eller snart); det jeg ikke var forberedt på var at AP 2 er forberedt for Level 4/5-autonomi. Det er en alvorlig gamechanger og et vannskille, det største vannskillet så langt i Teslas historie, vil jeg kanskje påstå. Mye større enn f.eks. Dual Motors og AP1.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

HKS

Synes AP2 blir hauset opp litt i meste laget.

For det første så er jeg ganske sikker på at det kommer til å ta tid før Tesla har all software på plass, det vil også ta tid før myndighetene tillater dette,

Jeg ganske sikker på at selv om hardware skal er kapabel for level 4/5 så vil det nok komme utvidelser av hardware før den er bra nok. Jeg er rett og slett skeptisk til om den kameraløsningen Tesla har vist frem nå er robust nok til alle typer vær, føre og veier.
Tesla Model S 90D

rumi

Ser at levering av nye biler er i mars 2017. Om en ser på bilen uavhengig av Autopilot v2 så er det samme bil. Er derfor veldig usikker på om jeg skal ta levering av den ferdigproduserte X'en. I tillegg tviler jeg på at Autopilot v2 er såpass mye bedre v1. I alle fall softwaremessig. Det tar tid før ting kommer til å bli bra nok. Også kommer det regulatorirske og juridiske. Disse faktorene kommer mest sannsynlig til å ha stor innvirkning på når alle disse funksjonene blir tilgjengelig. Da har det vel kommet større batteri, vært prisjusteringer, lansering av Model 3 skjedd, osv... Da er det vel like greit å nyte bilen som er klar nå og heller bestille ny når en skulle se behov for det?

eha

Vi har forskjellige prioriteringer.

Det som overrasket meg, var at den opprinnelige AP 2-hardwaren ble forkastet og forbedret. Det vi ser nå er en slags AP 3, og jeg ble på grensen til sjokkert av å lese at den vil kunne utvikles (via software-oppdateringer) til å nå Level 4 og 5 autonomi.

Jeg hadde egentlig tenkt å ta ut bilen (som ventes i desember) fordi jeg trodde at AP 2 ville bli en del bedre, men ikke bedre enn at det ville være helt greit å leve uten dette. Det vi ser nå er i stedet et kvantesprang i hardware. Selv om software i starten vil være dårligere enn AP 1, så er bilen rustet til å kunne gjøre magiske ting på sikt. Vi skal ha bilen i flere år, og dette vil jeg være med på. Jeg trodde at dette ville komme om 4-5 år, for å være helt ærlig.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Ellemelle

Tror du skal ta den leveringstiden med en klype salt. De endret den plutselig rett før lanseringen i går, min teori er at de gjorde det for at de som snart får levering ikke skal orke å vente 5 måneder til hvis de kansellerer.

Om 3-4 uker tipper jeg de har endret tilbake til 3 måneder frem i tid.

eha

Jeg biter i meg også mars-levering, jeg...  :-\ AP2 er verdt det.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA