Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvorfor har så mange elbiler forhjulsdrift?

Startet av OleI, torsdag 18. august 2016, klokken 18:06

« forrige - neste »

nagela

Sitat fra: OleI på mandag 20. juni 2016, klokken 09:29
En av de tingene som frister i denne er lysene, de er ihvertfall "søppel" på min -14 S.
Lysene man bruket "til vanlig" er vel 100% identisk med og uten premiumpakke ?

Det man får i tillegg er vel noen ekstra LED pærer som tennes når man dreier mye på rattet, kan hjelpe litt ved langsom kjøring på svingete vei.
Og man får LED tåkelys.
Model X 90D: Black Obsidian, 6 seter sort, Premium pakke. Autopilot1. Levert 18 dager etter bestilling :)
Solgt: Tesla Model S P85+. Brun med alt.

turfsurf

Lysene, luftfilter og selvåpnende dører frister fra premium pakken, perforerte seter er en dealbreaker.

Sent from my iPad using Tapatalk
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

OleI

Dealbreaker pga slitestyrke? De selvåpnende dørene er en greie jeg er skeptisk til, ihvertfall etter å ha sett opptil flere youtube videoer der de ser ut som å være potensielt selvskadende  :o

Øyvind.h

Bjørn deaktiverte dem vel etter en dag, og forklarer vel greit i sine videoer hvorfor. Dvs. noen som har ganske fast og passende bruksmønster kan oppleve dem som en fordel. Andre vil oppleve dem som klønete. Risikoen for at de ikke stopper når de skal og påfører skade er tilstede for begge gruppene. Jeg ville personlig deaktivert umiddelbart da jeg ikke har et så snevert bruksmønster at det vil passe. Og jeg ville heller ikke turt da det er kjipt og dyrt å lage merker i andres biler :)

Perforerte seter tenker jeg kan være veldig ugunstig om man har barn. Dvs vanskelig å få søl ut av hullene. Men ift komfort er ventilerte seter langt bedre enn ikke-ventilerte :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

turfsurf

Ja, de selvåpnende dørene er vel mere en gimmick en noe annet, og ett potensielt pålitelighetsproblem. Og ja, med tre barn så er perforerte seter uaktuelt. Men lys og luftfilter frister, men da til halve prisen. Håper de gjør om på pakkene før X er aktuelt for oss å bestille. Heldigvis skal vi ikke ha Tesla igjen før til neste sommer.

Ega84

Noen som har fått testet ut de ultrahvite setene en stund nå?
Tenker da spesielt på merker fra dongeribukser! Lett å holde de rene og hvite?
Teslabjørn?
Andre?
2015 85D - Solgt
TMX 90D. Bekreftet 22.09. VIN 223XX. I prod 08.11. Transitt 16.11

OleI

Noen som har kjørte med ultra hvite seter en stund og har lyst til å dele erfaringer??

Jonbjo

Hatt dem 3 uker. 3 barn under 5 år. Elgjakt++. Veldig fornøyd.
Model≡ Mars 19
Model X Oktober 2016
E-Golf 2015

OleI

Godt å høre. Er spent på de selv da jeg har låst bestilling med de. Fulgt med litt på Finn siden de begynte å komme til salgs, men der er det absolutt ingen hvite. Vi som har "merkelig" smak eller ingen andre som turte??  8)

Jonbjo

Det ser utrolig delikat ut :D Sikkert ingen andre som "turte" ;)
Model≡ Mars 19
Model X Oktober 2016
E-Golf 2015

turfsurf

Jeg ville ha hvite, men ble vetoet [emoji854]

boyo

Jo da, vi "turte"
Så og prøvde  hvit Model X med ultrahvite seter, og den ble umiddelbart bestilt.
Angrer ikke på fargevalget, men når man leser om alle problemene med Model X hadde det kanskje vært best å avstå  :-\
Audi E-Tron quattro 55
Audi A3 E-Tron
TMX 75D

OleI

Nå har jeg valgt sen levering, så får ikke før juni. Håper de har rettet det verste til da

Jonbjo

Til tross for litt smårusk, angrer jeg ikke på kjøpet. Utrolig kul og komfortabel bil
Model≡ Mars 19
Model X Oktober 2016
E-Golf 2015

turfsurf

Sitat fra: OleI på lørdag 15. oktober 2016, klokken 18:55
Nå har jeg valgt sen levering, så får ikke før juni. Håper de har rettet det verste til da[emoji4]
Samme strategi som meg - men hvordan greide du juni, det var vel aldri ett alternativ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA