Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvorfor har så mange elbiler forhjulsdrift?

Startet av OleI, torsdag 18. august 2016, klokken 18:06

« forrige - neste »

OleI

Til dere som har prøvekjørt bilen ( og kanskje grillet Tesla ansatte )

Noe formening om ultrahvite seter fungerer med små barn?
Trålet forum rundt i jakten på gode svar, men synes ikke jeg finner noen definitiv konklusjon på det.
Er av typen som liker å pusse og ordne på bil, både innvendig og utvendig og sånn sett vant med å rense interiør en gang senest hver annen måned. Vil det holde?

Jonbjo

Ultrawhite seats på "Geneve visningsbilen" har holdt seg veldig godt. Tusenvis som har gått inn og ut av denne bilen og de så helt nye ut. Vi har 3 aktive små barn og jeg har bestilt med Ultrawhite seats. Tror ikke det skal bli noe problem. Har bestilt ikke-perforerte da jeg innbiller meg at disse vil holde litt bedre.
Model≡ Mars 19
Model X Oktober 2016
E-Golf 2015

Rapid

Ultrahvite er laget av pleather, mao plast, så det holder sikkert lenge. Tåler å vaskes med vann.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Elraptus

Det er ihvertfall plastikk- fine å se på, myke å ta på men plast er plast- straks jeg ble klar over det fikk jeg byttet til Tan - det er ekte skinn og det samme jeg har på min P85D -superfornøyd med det

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Elraptus

Sitat fra: Jonbjo på mandag 13. juni 2016, klokken 09:53
Ultrawhite seats på "Geneve visningsbilen" har holdt seg veldig godt. Tusenvis som har gått inn og ut av denne bilen og de så helt nye ut. Vi har 3 aktive små barn og jeg har bestilt med Ultrawhite seats. Tror ikke det skal bli noe problem. Har bestilt ikke-perforerte da jeg innbiller meg at disse vil holde litt bedre.
Tror du konmer til å bli passe svett i ba... av å sitte på plast spesiellt dersom du ikke har med luftkjøling/ perforerte seter- blir vel som å sitte på en plastikkpose ?

Jonbjo

Sitat fra: Elraptus på søndag 19. juni 2016, klokken 20:35
Tror du konmer til å bli passe svett i ba... av å sitte på plast spesiellt dersom du ikke har med luftkjøling/ perforerte seter- blir vel som å sitte på en plastikkpose ?
Var ganske varmt da vi prøvekjørte og de var meget komfortable. Brukte ikke luftkjøling bortsett fra et kort øyeblikk for å teste. Tror dere burde teste ut setene før dere uttaler dere.
Model≡ Mars 19
Model X Oktober 2016
E-Golf 2015

Elraptus

Har sittet i de og de føltes svært behagelige- egentlig mykere en vanlig skinnseter så det blir nok bra for de som har valgt disse  :) men jeg liker lær- disse setene kom etter et krav fra veganere på et par generalforsamlinger siden

turfsurf

Har bestilt ikke-perforerte da jeg innbiller meg at disse vil holde litt bedre.
Uten premium pakke da?
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Jonbjo

Model≡ Mars 19
Model X Oktober 2016
E-Golf 2015

OleI

Har selv prøvekjørt X med ultrahvite seter og vil tørre å påstå at de faktisk føles mykere enn tan / sort skinn.
Noen som har noe formening om hvordan slitestyrken er på UW "skinnet" ?
Er det dårligere enn vanlig skinn forsvinner det som ett alternativ tvert.

turfsurf

Elon anbefalte visst ikke-perforerte ultra-white som de mest slitesterke setene til X. Bare så irriterende at man ikke kan få det og premium pakken.

Sent from my iPad using Tapatalk
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

OleI

Må si jeg synes premiumpakken er voldsomt dyr sammenlignet med f.eks S.
En av de tingene som frister i denne er lysene, de er ihvertfall "søppel" på min -14 S.

Øyvind.h

Om man vil ha absolutt alt som ligger i pakken er ikke prisen så veldig ille.
Problemet for min del var at det var funksjoner der jeg ikke ville ha. Da blir det veldig feil å betale for pakken.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA