Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvorfor har så mange elbiler forhjulsdrift?

Startet av OleI, torsdag 18. august 2016, klokken 18:06

« forrige - neste »

OleI

Lang historie kort så ble det en manuell sak fra Tesla, relativt uproblematisk å flytte så langt frem der. Via referral var det vel bare "første mulige dato".

KrW

Har lest at for de som har hatt ultrahvite seter en stund, så tror de at selve setene kommer til å holde seg hvite, men at kanskje trådene i sømmene vil bli brune/grå etterhvert.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Kim Kim

Jeg er jo i tenkeboksen på Premium Interior siden jeg har bestemt meg for Ultrahvite seter.

Ser folk ikke anbefaler perforerte seter med barn pga søl etc. I dag sa de på Tesla Store i Gøteborg at man kan bestille Premium Interior, men velge bort perforerte seter.
Her på forumet er det jo litt delte meninger om nytten av de, virker som at kjølingen de leverer ikke er nevneverdig bra.

Lander nok på Premium pakken, men hadde dere kuttet ut perforeringen om mulig? Man betaler jo da for noe man ikke får.

Vil ha et nyfødt barn på vårparten, så dette med søl er vel ikke noe problem de første årene. Dessuten kan man vel
ha regler om ingen mat og drikke i bilen :)

Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

rumi

Vi droppet premium og kan ikke si at det savnes noe nevneverdig. Personlig så syntes jeg at setene (har ultrawhite seter) ser ganske bra ut uten perforeringer. Eneste jeg kunne tenke meg var svingbare kjørelys, men det er ikke verd nærmere 40K i mine øyne.

Kim Kim

Hei Rumi

Kunne du postet noen bilder fra interiøret, dashboard, tak?
Har lett hele nettet rundt uten å finne dette.

Vet flere på forumet har spurt etter det også. Hadde vært evig takknemlig
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model 3 - Reservert

turfsurf

Skøyen har en X90D ikke premium, ikke Ultra-HiFi inne for de som har anledning til å dra dit. Innvendig er det nesten bare Alcantara som er synlig forskjell. Accent lysene er jo så svake at de er knapt synlige uansett.

For meg handler premium pakken om adaptive lys, luftfilter, ventilerte seter og automatisert åpning av dører.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Rico

Sitat fra: turfsurf på torsdag 10. november 2016, klokken 11:26
..... automatisert åpning av dører.

De åpner seg automatisk uten premium de. Eller. du må trykke på håndtaket da, du tenker kanskje det at du bare går mot førerdøren så åpner den? Er ikke det funksjonen mange skrur av?

jlan

Sitat fra: rumi på onsdag 09. november 2016, klokken 22:40
Eneste jeg kunne tenke meg var svingbare kjørelys
De er vel ikke svingbare, bare en slags grøftelys  som går av og på.
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

turfsurf

Sitat fra: Rico på torsdag 10. november 2016, klokken 12:37
Eller. du må trykke på håndtaket da, du tenker kanskje det at du bare går mot førerdøren så åpner den? Er ikke det funksjonen mange skrur av?
Tenker på å slippe dørhåndtaket ja. Vet det var en del som skrudde den av, og en del som liker det. Jeg har likt det de gangene jeg har prøvekjørt.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

rumi

Bilder vedlagt. Var mørkt ute, så kvaliteten er ikke helt på topp.

Kim Kim

Tusen takk, oppgraderingspakken lever farlig nå. Den ser jo fortsatt like smukk ut.

:) :)
Model 3 - Reservert

Electrocution

Til dere som har kjørt noen måneder med perforerte ultrahvite seter, hvordan holder de seg? Jeg skal bestille ny bil(riktignok MS) og syntes de hvite setene ser flotte ut, men usikker på hvor holdbare "hullete" hvite seter er?
Jeg spør her på Model X forumet fordi jeg tror ikke ultrahvit har vært tilgjenglig i Model S særlig lenge.

Kim Kim

Så en med ultrahvite seter på et SC i går som hadde gått ca 10 000, de var like flotte. Den dingsen man fester setebeltet i var dog ganske skitten allerede.
Model 3 - Reservert

Electrocution

SitatSå en med ultrahvite seter på et SC i går som hadde gått ca 10 000, de var like flotte.

Høres bra ut Kim Kim :)
Andre som har erfaringer å dele?

Kim Kim

Jeg forsøker å lese alt jeg kan komme over om disse da jeg har bestillt de, men er usikker på om jeg burde velge sort i stedet. Synes de hvite ser helt klart best ut, og alle sier de hever inntrykket av bilen ganske mye.

Jeg tror de holder meget bra siden de er behandlet, men er dette man noe man kanskje må gjøre selv etter en hviss tid?
Gjennomgående erfaringer fra andre er at de er meget lette å rengjøre, og blir som nye med bare en våt klut med rent vann
Kan man etterbehandle de mon tro?

Her er en erfaring fra et internasjonalt forum:

Over 10,000 miles (16 000km) on our X with a couple major road trips with the kids (ages 7 and 11). Lots of spills of food and drinks (smoothies, goldfish, etc). Have the ultra white interior. Today I found out my 7 year old has been writing with a pencil on the falcon wing door arm rest (which is also covered with the ultra white material). The pencil lead wiped right off and it totally disappeared. Seats are still just as white and clean as the day we received the X. Only place that is a touch dirty is the material surrounding the seat belt buckles. The third row seat buckle area is the dirtiest area of the seats and its not that bad. If I wanted to clean them and get them looking almost new I could, but there isn't any point to do so with the kids riding in the car every day for school. The seats are holding up great and I would not let fear of stains stop you from getting them.

Model 3 - Reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA