Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva bør man pass på ved kjøp av brukt Leaf?

Startet av Toonster, onsdag 27. juli 2016, klokken 09:31

« forrige - neste »

zoom

Bilen min gikk i transitt 26/4 og nå med antatt levering mellom 12/6 og 26/6,det er på bakgrunn av avstanden mellom disse to datoene jeg tipper at dem kan være med en av disse båtene.

bertin

Denne kommer til Norge 6. eller 7. juni fant vi ut når jeg var hos Tesla forrige uke.

Powerflux

Min har også VIN 125xxx.

Lurer på om det er noe samsvar mellom VIN nr batcher og leveringstid?
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

tonl

Bør ikke denne flyttes til "Bestilling og levering"?

Toonster

Sitat fra: Powerflux på mandag 23. mai 2016, klokken 18:28
Min har også VIN 125xxx.

Lurer på om det er noe samsvar mellom VIN nr batcher og leveringstid?

Samme VIN på meg, med leveringsvindu 12-26 juni. Kjenner det på gikta at jeg er klar for levering nå :)

Muffinman

Er bilene som leveres nå uten defrosterdyser? Kjører en ny loaner som ikke har disse. Var vel noen biler som manglet høsten 2013 men fikk ettermontert.

petersv

Jeg hadde en sånn i 2013, mye bedre sikt siden man slipper gjenskinnet i ruta, men lite luft hvis det dogger mye. De bygde om til dyser på min.

Cookie Monster

Merkelig hvis de har gått bort fra de igjen. Er jo en grunn til at de fleste biler har slike. Men de dysene har irriterende gjenskinn i vinduet ja  :P
2015 P85D

fonberg

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 24. mai 2016, klokken 14:16
Merkelig hvis de har gått bort fra de igjen. Er jo en grunn til at de fleste biler har slike. Men de dysene har irriterende gjenskinn i vinduet da  :P

Forventer en tråd om ditt nye prosjekt "Murdered out dyser", Cookie  8)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Toonster

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 24. mai 2016, klokken 06:36
Er bilene som leveres nå uten defrosterdyser? Kjører en ny loaner som ikke har disse. Var vel noen biler som manglet høsten 2013 men fikk ettermontert.

Mye kan tyde på at svaret på dette vil du kunne få etter 7.juni (tipper første ladning med Facelift kommer da)

Cookie Monster

Sitat fra: fonberg på tirsdag 24. mai 2016, klokken 15:15
Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 24. mai 2016, klokken 14:16
Merkelig hvis de har gått bort fra de igjen. Er jo en grunn til at de fleste biler har slike. Men de dysene har irriterende gjenskinn i vinduet da  :P

Forventer en tråd om ditt nye prosjekt "Murdered out dyser", Cookie  8)

Får gjøre slik de gjør på rallybiler for å hindre gjenskinn. Ved å "flocke" dashbord. Hadde nok sikkert fungert bra kun på dysene.
http://speed.academy/flocking-dash-flock-how-to-steps-diy/

Er sikkert mulig å lakke de med noe annet også som feks plastidip som gjør de mer matte så man slipper gjenskinnet fra de.

Når man først har lagt merke til hvor mye gjenskinn det er fra de så legger man merke til det hele tiden  :P

2015 P85D

Touring

E-golf-2014

Jeg fikk 15.06.2016 på fakturaen.  Noen som vet om vi kan stole på disse datoene, eller er det bare ett grovt estimat?

Touring

Ikke kjøpt tesla før,  men bør vel forholde seg til den?  Må jo ta fri fra jobben etc skal man rekke til Drammen for å hente bil. Eller?

Spinner

Sitat fra: E-golf-2014 på tirsdag 24. mai 2016, klokken 17:12
Jeg fikk 15.06.2016 på fakturaen.  Noen som vet om vi kan stole på disse datoene, eller er det bare ett grovt estimat?
Er kun et estimat (som det vel står også), du får endelig bekreftelse på mail ca. 2 uker (kalender uker, ikke Tesla uker...) før levering. Selv fikk jeg estimert leveringsdato 16.10.2015 på invoice, og 09.10.2015 fikk jeg en mail om levering 21.10.2015. Dette er også et estimat, men de pleier vel å overholde denne så vidt jeg vet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA