Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva bør man pass på ved kjøp av brukt Leaf?

Startet av Toonster, onsdag 27. juli 2016, klokken 09:31

« forrige - neste »

E-golf-2014

Ja, jeg bestilte i august 2015. Så veldig fornøyd å få med facelift. Får bare håpe at ikke mailen som bekreftet faceliften var feilsendt. Tror det ikke helt før jeg ser det....

Toonster

Sitat fra: E-golf-2014 på torsdag 19. mai 2016, klokken 20:36
Ja, jeg bestilte i august 2015. Så veldig fornøyd å få med facelift. Får bare håpe at ikke mailen som bekreftet faceliften var feilsendt. Tror det ikke helt før jeg ser det....

Tror vi sitter litt på de samme nålene Mr E-golf-2014 :) MyTesla konfig er i hvert fall uendret

Touring

Bestilte i august jeg også. Betaler 661K, pris på konfiguratoren nå er 798. Så det er jo litt ok :-)

Toonster

Sitat fra: Touring på torsdag 19. mai 2016, klokken 21:26
Bestilte i august jeg også. Betaler 661K, pris på konfiguratoren nå er 798. Så det er jo litt ok :-)

Betaler 662 (ink ververabatten), pris nå er 795 for min del.
Obsidian Black Metallic lakk, pano, next gen, karbon, autopilot, premium interiør, ultra hifi, vinterpakke

Snjomann

Eg bestilte i mars 2016... Står fortsatt levering seint mai - juni.

Helge Alm

Jeg bestilte min i jan  - står fortsatt levering sent mai-juni på min. VIN 134....
Pris 725 - nå 784. Fått skriftlig bekreftet facelift så får det! Tikket akkurat inn en mail fra Tesla med følgende tilbud:

"Vi gir deg nå muligheten til å oppgradere din Model S-bestilling med et 75 kWh-batteri før levering. Oppgraderingen koster NOK 24 800 og kan integreres i billånet eller leasingavtalen din*.
Dersom du bestemmer deg for at du vil foreta oppgraderingen etter levering, kan du når som helst kontakte ditt lokale servicesenter for å få dette gjort for NOK 33 600".

Tror jeg holder meg til S70D..

E-golf-2014

Jeg fikk og denne mailen om oppdatering til 75 kWh batteri. Jeg og tenker at jeg holder meg til S70D.

Øyvind.h

33.600,- for (muligens) 5kWh som du allerede har. Hysterisk god pris, not  8)
Skulle tilsi ca 600.000,- for et 90kWh batteri med mva....
Blir nok ikke mange 75 på veiene.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Toonster

Tolker denne oppgraderingsmuligheten som Tesla nå gir, som en "overgangsmodell" for oss som får bil i skillet mellom 70 og 75 pakken. Slik at de slipper å gi bort 75 batteriene gratis (ref Facelift).

Så gir de heller mulighet til å oppgradere 70 pakken (som i realiteten er struping av 75 batteri).

Vil anta at om en liten stund, særlig om oppgraderingstilbudet blir mottatt lunkent av kundene, så vil 70 alternativet være faset ut. - og den billigste model s blir ca 25.000 dyrere.

Powerflux

Sitat fra: Helge Alm på lørdag 21. mai 2016, klokken 08:36
Jeg bestilte min i jan  - står fortsatt levering sent mai-juni på min. VIN 134....
Pris 725 - nå 784. Fått skriftlig bekreftet facelift så får det! Tikket akkurat inn en mail fra Tesla med følgende tilbud:

"Vi gir deg nå muligheten til å oppgradere din Model S-bestilling med et 75 kWh-batteri før levering. Oppgraderingen koster NOK 24 800 og kan integreres i billånet eller leasingavtalen din*.
Dersom du bestemmer deg for at du vil foreta oppgraderingen etter levering, kan du når som helst kontakte ditt lokale servicesenter for å få dette gjort for NOK 33 600".

Tror jeg holder meg til S70D..
Fikk denne mailen i dag jeg også!!
Helt uaktuelt til den prisen :o

Så får vi se da om det fortsatt er en 72,5D vi får eller om de struper den nye 75 pakken til nøyaktig 70kWh??
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Toonster

Noen som har god peiling på skipstrafikk?

Hvilken båt er det sannsynlig at frakter bilene som skal leveres mellom 14-26 juni? :)

Touring

Sendte mail til han kundekontakten min,  han viste ikke hvor bilen befant seg.

Toonster

Sitat fra: Touring på mandag 23. mai 2016, klokken 14:35
Sendte mail til han kundekontakten min,  han viste ikke hvor bilen befant seg.

Rimelig sikker på at de vet, men vil ikke si - for da vil slike som oss mase som noen gale når bilene ankommer Norge. Tror de trives uten det presset :)

zoom

MV Faust gikk fra Long beach 30/4 og ankommer Bremerhaven 30/5.
MV Tamesis gikk fra Long beach 5/5 og ankommer Bremerhaven 4/6.

Skulle ikke forundre meg om bilene våre er pent fordelt ombord i disse farkostene :o

Powerflux

Blir alle bilene shipet med båt fra Long Beach eller blir noen også shipet med tog til østkysten først?
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA