Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva bør man pass på ved kjøp av brukt Leaf?

Startet av Toonster, onsdag 27. juli 2016, klokken 09:31

« forrige - neste »

SunSeeker

Svaret er nei, enkelt og greit fordi du ikke har betalt det de krever for 75D.
Vedder på dere kanskje får 75 batteri, men som er strupet til 93% ( noe som kan være positivt mtp levetid på lang sikt)

Bjoris

Mitt forrige innlegg var en spøk, men har fått bekreftet fra DS at det er ett 75 batteri og at endringen er en SW endring om du ønsker tilgang til 75 kWh. Dette er jo godt nytt da batteriet får et sunnere liv og ikke minst vil det være ett salgsargument den dagen bilen skal selges om du ikke har tatt ut den siste resten av kapasitet. Her trenger en ikke stole på at brukeren har brukt bilen forsiktig, det skjer av seg selv:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Toonster

Man vet jo aldri, nå er det jo ingen som vet dette med 100% sikkerhet tror jeg - for det har vel ikke blitt levert noen enda?

Lov å leve i trua... til den event. blir knust ;)

Elektrolytt

Venter på en facelift 70D Deep Blue Metallic, som har fått leveringsvindu  12. juni 2016 - 26. juni 2016. Håper final invoice kommer snart.

Hvilke dekk er det som leveres med bilene nå? Har kun bestilt med ett hjulsett, og får 19" SlipStream. Hvordan er dekkene som brukes nå på støy og rullemotstand sammenlignet med RS-A2 (som fulgte S85 jeg fikk levert for 2 år siden)?

eminate

Har enda ikke fått noe leveringsvindu med datoer. Men Final invoice sier estimert levering 10.6.
Dette på en facelift 70D Deep Blue Metallic.
Tesla Model S 2016
Rasta, Akershus

Powerflux

På final invoice står det levering 13 juni på min men tviler på at det holder stikk!

Og apropos final invoice...på My Tesla står ikke disse PDF dokumentene kronologisk og jeg oppdaget først for 3 dager siden at final invioce var lagt til 26/5. Den sto da som nr 5 i rekken og ikke i bunnen av listen som siste dokument lagt til  ::)
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Muffinman

Sitat fra: Elektrolytt på torsdag 02. juni 2016, klokken 09:04
Hvordan er dekkene som brukes nå på støy og rullemotstand sammenlignet med RS-A2 (som fulgte S85 jeg fikk levert for 2 år siden)?
PS3 er et hakk bedre på begge parametre, spesielt på litt lave temperaturer. På 25+ utlignes forskjellen.

Elektrolytt

Sitat fra: Muffinman på torsdag 02. juni 2016, klokken 10:06
Sitat fra: Elektrolytt på torsdag 02. juni 2016, klokken 09:04
Hvordan er dekkene som brukes nå på støy og rullemotstand sammenlignet med RS-A2 (som fulgte S85 jeg fikk levert for 2 år siden)?
PS3 er et hakk bedre på begge parametre, spesielt på litt lave temperaturer. På 25+ utlignes forskjellen.
Flott  :D
Da beholdes disse dekkene, og flyttes på nye felger, så får SlipStream bli vinterfelger (eller selges om det finnes interesse)

Muffinman

Tipper de slipstream``ene blir litt leie å holde rene vinterstid.

Elektrolytt

Sitat fra: Muffinman på torsdag 02. juni 2016, klokken 10:28
Tipper de slipstream``ene blir litt leie å holde rene vinterstid.
Mulig det ja. Er det en dyp kant/renne på innsiden av eikene?

Øyvind.h

Jøss. Det var en merkelig løsning? Dyp kant rett innenfor eikene? Hva slags misjon har den egentlig?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Toonster

Arabian Breeze er utenfor Stavern med ETA Drammen kl 12.00.

http://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:726261/zoom:10

Kjenner på meg at utlevering av Tesla nærmer seg :)

E-golf-2014

Fikk telefon fra Tesla idag. Levering Onsdag 15. Juni kl. 14.00 :-)

Toonster

Sitat fra: E-golf-2014 på mandag 06. juni 2016, klokken 15:02
Fikk telefon fra Tesla idag. Levering Onsdag 15. Juni kl. 14.00 :-)

Lucky punk :)

jeg har ikke hørt noe enda, sitte og tripper ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA