Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forbedringer av Model 3, hva burde vært gjort og hva kan gjøres?

Startet av satheesh.net, søndag 03. april 2016, klokken 00:49

« forrige - neste »

KrW

Bra jobbet  :D

På bildene ser det ut til at det er et ledig likt hus for kamera på motsatt side av der autopilotkameraet er. Ser veldig ut som ekstra kamera var eller er i planene.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

satheesh.net

Sitat fra: KrW på tirsdag 16. august 2016, klokken 11:10
Bra jobbet  :D

På bildene ser det ut til at det er et ledig likt hus for kamera på motsatt side av der autopilotkameraet er. Ser veldig ut som ekstra kamera var eller er i planene.

For å si det sånn; jeg skal være forsiktig med å antyde noe her, men det ser faktisk ut som det meste er klargjort for ettermontering! Housingen mangler bare linsen for det andre kamera, samt en ekstra coax (hvis dette er nødvendig). Jeg er VELDIG positiv for å si det sånn!  ;D

KrW

NICE!!
Hva tror du om bruddet med Mobileye, tror du det fremdeles kan være de tenker å sette inn et kamera til?
Jeg ble litt bekymret da det kom rykter om trippelkamera forrige uke. Om de har tenkt å droppe dobbelkamera løsningen eller ikke. Hva tror du?
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Øggen

Men viktigast av alt, fornøyd med ThinkWare kameraet? Bestillte sjøl fra England.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

SigX

satheesh.net

Sitat fra: Øggen på tirsdag 16. august 2016, klokken 17:55
Men viktigast av alt, fornøyd med ThinkWare kameraet? Bestillte sjøl fra England.

Ja, jeg er knallfornøyd! Her er to videoeksempler:

Thinkware F750 - Front

Thinkware F750 - Rear

PS! Jeg har nå oppgradert den til F770 da hardware er helt identisk på disse to. ;D

SigX

Ser veldig bra ut.
Var det greit å hente strøm fra tak-konsollen, eller hentet du strøm andre steder? (Ser at den må kobles både til konstant strøm og tenningstyrt krets)

eha

Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 16. august 2016, klokken 11:39
For å si det sånn; jeg skal være forsiktig med å antyde noe her, men det ser faktisk ut som det meste er klargjort for ettermontering! Housingen mangler bare linsen for det andre kamera, samt en ekstra coax (hvis dette er nødvendig). Jeg er VELDIG positiv for å si det sånn!  ;D

Artig sammentreff at en YouTube-fyr akkurat støtte på det samme her i går ifm. dashcam-montering:

2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

satheesh.net

Jeg har litt mer detaljerte bilder for å si det sånn.

pwb

Ser at det er mange som bruker en del penger på slike kamera på sin Tesla, men noen som vet om det finnes dashcam med høy nok bitrate så man kan lese skiltnr på møtende biler selv i høy fart? Hverken F750 eller 770 har jo høy nok bitrate til at det blir bra nok video/bilder i annet enn byfart til å kunne se skiltnr.

eha

2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

thoru

Hvordan er dette kameraet sammenlignet med blackvue 650 ?
trur du det ikke har vært så dumt å få på plass i en model S?

Hodetelefoner

Dette kameraet er en del bedre. Har to stk bw 650 selv. Kan ikke stole på de. Plutselig kan de slutte å filme. Plutselig er lyden borte på klippene. Etc etc. Med ny fw så er bildekvaliteten veldig dårlig også. Derfor har jeg et med eldre fw og et med den nye cloud fw.

F_P

Undertegnede har nå unnagjort en installasjon i Model X. Skal forsøke å lage en guide slik at andre kan få det til også. Selv om jeg helst vil at dere kommer til meg med bilen for å gjøre jobben ;)

Guiden vil bli lastet opp i den norske Model X gruppen på facebook, og her om jeg ikke glemmer det :)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

thoru

@KristofferH: takker. har hatt 650 på min forrige Tesla. men kunne godt ha tenkt meg hakke bedre kvalitet. og gjerne like bra kvalitet bak og forran.
Vurderer du dette kameraet selv eller har du testet det?

@F_P: Vurderer du å ta inn Thinkware F750/770 eller andre fra Thinkware?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA