Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forbedringer av Model 3, hva burde vært gjort og hva kan gjøres?

Startet av satheesh.net, søndag 03. april 2016, klokken 00:49

« forrige - neste »

Mr.TMX

Hvordan får du bestilt ekstra OEM cable channel?


Sent from my iPhone using Tapatalk

satheesh.net

Sitat fra: Mr.TMX på fredag 26. august 2016, klokken 23:49
Hvordan får du bestilt ekstra OEM cable channel?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Snakk med Tesla service. Man trenger VIN nummer for å få lagt inn en bestilling.

Mr.TMX

Takker!
Har VIN


Sent from my iPhone using Tapatalk

Mr.TMX

Vet du ca pris for cable channel?


Sent from my iPhone using Tapatalk

satheesh.net

Sitat fra: Mr.TMX på lørdag 27. august 2016, klokken 09:58
Vet du ca pris for cable channel?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg vet eksakt pris; 519,- inkl. mva.  :)

TpGn

Da har jeg endelig fått installert bak- og frontkamera. Igjen takk @Satheesh for fabelaktige bilder, de var til stor hjelp, særlig med tanke på løsning av tak og baklukedeksel. Klarte meg ved å løsne taket bare i døråpningen og bakover, skikkelig skummel manøver og man bør definitivt ha god tid. De klipsene sitter som bare rakkern. Jeg brukte et flatjern på selve klipsen til å vri dem ut av holderen sin etter at jeg hadde klart å lirke taket litt ned ved en av klipsene (som er lett å lokaliserer takket være nevnte bilder). Baklukedekselet måtte av etter å ha prøvd alt jeg kunne komme på. Etter å ha gransket alle bildene klarte jeg imidlertid å dra det løst uten at klipsholderene brakk av. Flere av dem måtte imidlertid limes likevel, siden de hadde løsnet i innfestningen.

Når det gjelder tilkobling til strøm gjenstår fortsatt dette. Å komme til konstantstrøm er lett som bare det ved OBD-II pluggen, bare å trekke teppet fremover. Men jeg trenger BÅDE konstantstrøm og tenningstrøm, samt jord for at parkeringsfunksjonen til Thinkware F750 skal fungere. Parkeringsfunksjon med motion detection er halve poenget for meg, så det skal på plass. Jeg forsøkte å komme til den innvendige sikringsboksen som Satheesh har tatt bilde av, men jeg var sliten og turte ikke slite så hardt i ting og tang der nede. Sikringsboksen fremstår som det optimale tilkoblingspuntet, da er det bare å benytte en flatsikringsholder med uttak for tilkobling, samt lokalisere jord.

Hvordan kommer jeg til denne sikringsboksen? Det panelet med matte på til høyre for gassfoten er stivt som bare det og sitter i tillegg fast på innsiden av kanten til midtkonsollen? Hva må løst for å komme til og hvordan er det festet? Er det fare for å brekke klips etc.? Må plastdeksel over pedalene fjernes først? Må kanten av midtkonsollen løsnes? Alle tips og triks mottas med stor takknemlighet.


Sig. X P90DL - Signaturmedlem TOCN

F_P

Okey, det blir litt egenreklame, men for å trekke kabelen gjennom plastdekselet ved bakluken så kan man bruke en slik: http://www.bilkomponenter.no/products/kabeltrekker.

PS! Du kan hente jord i OBD2 kontakten ;)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

TpGn

Sitat fra: F_P på mandag 29. august 2016, klokken 13:01

PS! Du kan hente jord i OBD2 kontakten ;)

Takk for tipset! Både jord og konstant 12V der gir en særdeles enkel tilkobling, men jeg trenger fortsatt tenningsstyrt 12V. Noen hint ang. dette?  ::)
Sig. X P90DL - Signaturmedlem TOCN

petersv


F_P

Lyset i hanskerommet er nok permanent. Vi pleide å ta strøm derfra i starten på Model S. Sigarettenneren er et bra tips. :)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

petersv

Var en som nevnte at den ikke er permanent lengre, vet ikke om det stemmer selv.

V65

Må bare få takke Satheesh for noen fantastiske bilder han hadde lagt med i guiden sin.  8)
Installerte mitt nye Blackvue DR650S-2CH i går. Brukte 3.5 timer på jobben, men det var det vert. Klarte hele installasjonen uten å ødelegge en eneste ting takket være bildene.
Nå venter jeg bare på lednings kanal fra Tesla og ODB2 plugg som er bestilt på eBay.  ;)

TpGn: Jeg fant heller ikke sikringsboksen. Trenger bare konstant strøm så jeg vil bruke en ODB2 plugg med overgang til sigarett tenner utak som jeg gjemmer bak ODB2 kontakten.
Model X #1821 (Levert 1.September 2016)

TpGn

Vel, jeg fant den til slutt. Visste jo hvor den var etter å ha sett bildene til Satheesh, men jeg måtte manne meg opp litt før jeg begynte å dra i konsoll og panelet som ligger foran.  ::)

Med Blackvue trenger man jo kun konstantstrøm siden den går i parkmodus etter 5 minutter. Ikke lett å si hvilket kamera som dekker flest behov. Blackvue er jo diskret som bare det, men mangler fullHD bak. Litt snevrere vinkel på linsene gjør det muligens enklere å lese skilter på bekostning av dekningsområde. Har Blackvue fotoboksvarsling forresten? Dette er en funksjon jeg hadde kommet til å savne fra Leaf'en, så veldig kjekt at Thinkware tilbyr dette. Thinkware burde imidlertid skamme seg over å levere en så kort kabel for fast tilkobling.
Sig. X P90DL - Signaturmedlem TOCN

F_P

Blackvue har nok ikke fotoboksvarsling dessverre. Thinkware og Blackvue har sine fordeler uten tvil, de tråkker generelt lite i hverandres bed i forhold til utvidet funksjonalitet.

Så kan jeg ublygt legge til at jeg har gått til innkjøp av et parti F770 fra Thinkware :p
Skal sette opp et av disse i min egen S, og lage noen sammenligningsvideoer så skal vi nok få se hva som er best, og godt nok :)

PS! Hvor kort er den kabelen? Kan man ikke klippe den med sigarettenner i enden og bruke den for "fast" installasjon?
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

TpGn

Sitat fra: F_P på mandag 19. september 2016, klokken 10:03

PS! Hvor kort er den kabelen? Kan man ikke klippe den med sigarettenner i enden og bruke den for "fast" installasjon?

Den er ca. 3 meter for kort. Du kan benytte den med sigarettenneruttak, men da får du ikke parkeringsmodus med dagens firmware (F770).
Sig. X P90DL - Signaturmedlem TOCN

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA