Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forbedringer av Model 3, hva burde vært gjort og hva kan gjøres?

Startet av satheesh.net, søndag 03. april 2016, klokken 00:49

« forrige - neste »

hnrk

Sitat fra: eha på torsdag 08. desember 2016, klokken 09:47
Sitat fra: o.b.lix på torsdag 08. desember 2016, klokken 08:45
De har vurdert det, men bildene vil være svart/hvitt...

Kameraene er ikke helt sort/hvitt.

Den første AP 2.0-videoen som kom tidligere i år er redigert og kunstnerisk tilrettelagt. I den mer detaljerte videoen som kom ut for et par uker siden er det helt klart at det dreier seg om fargebilder, men med et uvanlig fargestikk. De egner seg sikkert fint til å bevise ting, men neppe til å lage nye naturdokumentarer.

Jeg har vel ikke tenkt å bruke bilen til å fange super-epic snapshot av en skallete ørn, men vise forløpet inn mot, og i en kollisjon. Så lenge kontrastene er gode, så spiller det liten rolle om fargene er litt rare, vanskelig å argumentere mot et skiltnummer fanget på film :)
X90D på vei: Midnight Silver Metallic, 7 seter, AP2 m/selvkjøring, premium, vinterpakke, hengerfeste, digert glis hele dagen

lunitiks

Super-epic snapshot av en skallete ørn. Takk for dagens formiddagslatter
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Ellemelle

Skal ikke kimse av det. Forrige uke kjørte jeg gjennom et helt vanlig sentralt boligstrøk da det plutselig kom en elg med en hund etter seg og krysset veien foran meg. Er helt sikker på at det hadde tatt seg godt ut i riksdekkende medier - men dessverre har jeg ikke dashcam.

oysteing

Nå har jeg endelig fått igjen bilen min etter et lengre opphold hos Tesla, så tenkte jeg endelig skulle få montert kameraet. Etter å ha lest litt forskjellig her på forumet satte jeg igang. Det viste seg jo at man IKKE trenger rive løs på midtkonsollet for å komme til sikringsboksen, man har ingen grunn til å gå helt dit. Fast spenning finner man på OBDII-porten, og tenningsstyrt spenning finner man jo på pluggen til speilet, så ingen grunn til å gå lange veier for å finne det.

Når det gjelder strømkabelen som følger med Thinkware, er ikke denne tilpasset både fast og styrt spenning, men pluggen er klargjort for det, så om du ikke har den ekstrakabelen er det bare å "slakte" den pluggen som følger med, og lodde på en ekstra leder der for den styrte spenningen.

Ble bra til slutt, men jeg kunne med andre ord spart meg for en del av jobben.

cstromme

Sitat fra: hnrk på torsdag 08. desember 2016, klokken 09:53
Jeg har vel ikke tenkt å bruke bilen til å fange super-epic snapshot av en skallete ørn

Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

elbilertilalle

#80
Hva gjorde dere med A stolpen og air baggen i den? Kabelen burde vel ikke legges på undersiden av a-stolpen når den skal ned mot ODB-2 porten - da airbaggen kommer ut nedover?

Edit: og hvor i sikringsboksen ta dere tenningsstrøm? Vil jo ikke ta noen sikringer som man ikke skal ta ut...
Model S P85DL - levert 31/mars/2015 (solgt)
Model X 100D - levert 29/juni/2017
http://dehnes.com

elbilertilalle

Besvarer mitt eget spørsmål: Sikring F203 (fjerde mikro2 20A på venstre siden) er til 12V uttak i midtkonsoll. Den egner seg til formålet.

Høyre pinnen fra sikring er fra batteriet - altså uttak burde skjer på venstre siden slik at dashcam er bak sikring og ikke foran.
Model S P85DL - levert 31/mars/2015 (solgt)
Model X 100D - levert 29/juni/2017
http://dehnes.com

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA