Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Side 3 tester 30 kWh - med et urealistisk utgangspunkt

Startet av PokerFjes, onsdag 30. mars 2016, klokken 22:50

« forrige - neste »

PokerFjes

2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

vartli

Leaf 40 kWh 2020
Leaf 2011 - solgt

Beckern

Positivt at Ampera-e kommer såpass fort.

kodalse

Hvis den samtidig leveres med mulighet for tilhengerfeste er det "bankers".
Siste året med garantert avgiftsfritak gir indikasjon på stort salg!
Samtidig vil det føre til at både Tesla, Nissan og de øvrige vil forsøke å komme tidligere med sine tilsvarende modeller.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

Gnilre

Jeg tviler på at det blir tilhengerfeste på en såpass liten bil, den er bare 4166mm lang. Men det kan se ut som det er takrails på bilen; da blir det greit å feste en takboks på bilen for ski og feriebagasje.

Får håpe at Opel nå kjenner sin besøkelsestid. Ampera-e er en bil de kan selge flere tusen eksemplarer av i 2017 hvis prisen blir under 300.000 kr. Importøren av Kia Soul EV bommet jo grovt på salget av den bilen noe som førte til lang ventetid for de som ville ha.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

e-curious

Stusset litt på navnet, Ampera-e, en smule tungt å si/lese?
Gleder meg imidlertid til å få vite mer om bilen. 

Hansi

Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

Einride

Ser fram til litt meir informasjon om bilen, både pris og ikkje minst utstyr. Når annonsert startpris i USA er 37 500 USD er eg skeptisk til at dei klarar ein pris under 300 000 kr. Det må i såfall bli ein bil med ratt og hjul som ekstrautstyr. Mykje det same som BMW, med andre ord  ;)

Med takboks går denne fint an å bruke til snowboardturar til Voss og Myrkdalen òg, som eigentleg er det siste store hinderet for å bli heil-elektrisk for min del.

kodalse

Ny artikkel på dinside:
http://www.dinside.no/935981/elbilen-opel-ampera-e-kommer-snart-til-norge

Har håp om denne teksten:
"Opel sier den vil kombinere det nyeste innenfor elektrisk mobilitet, med klasseledende tilkoblingsmuligheter og kjøreglede."
Betyr det at Opel/GM har kjøpt seg inn i SC til Tesla? I såfall er det så definitivt klasseledende.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

jkirkebo

Sitat fra: kodalse på fredag 12. februar 2016, klokken 10:24
Ny artikkel på dinside:
http://www.dinside.no/935981/elbilen-opel-ampera-e-kommer-snart-til-norge

Har håp om denne teksten:
"Opel sier den vil kombinere det nyeste innenfor elektrisk mobilitet, med klasseledende tilkoblingsmuligheter og kjøreglede."
Betyr det at Opel/GM har kjøpt seg inn i SC til Tesla? I såfall er det så definitivt klasseledende.

Størrelsesmessig og på andre måter er nok Bolt/Ampera-e i en annen bilklasse enn Tesla så de har nok sitt på det tørre om de f.eks leverer med en ladekabel som kan lade fra 32A industrikontakter (akkurat som Teslas UMC).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Takayama

Denne bilen burde hete Opel Omega... Men det klinger kanskje negativt hos folk og forbindes muligens mest med en senket bakhjulsdrevet slede som for der meste går sidelengs?  ;D

timingbeltkiller

#11
Sitat fra: e-curious på torsdag 11. februar 2016, klokken 21:09
Stusset litt på navnet, Ampera-e, en smule tungt å si/lese?
Gleder meg imidlertid til å få vite mer om bilen.
eUp, eGolf og i3.
Logisk neste eAmpera.

Bortsett fra hvor klokt det er å videreføre navnet til en fiasko.
Har vært foreslått Blitz som var navnet på en suksessbil fra Opel.
Blitz har langt på vei samme betydninger som Bolt.
Er videre et kort, greitt navn selv i land hvor betydningen går hus forbi.

Bilen blir antakelig noe dyrere i innkjøp enn M3.
GM fraskriver seg all vilje til (å delta i) utbygging av hurtigladenett.
Da er eneste fordelen framfor M3 en sannsynlig salgsdato 1-3 år før M3.
Du må være mye GM/Opel fan for å velge den og velge bort M3.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Hansi

Admin: På tide med eget underforum for Opel?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

Gnilre

Sitat fra: timingbeltkiller på fredag 12. februar 2016, klokken 17:29
Du må være mye GM/Opel fan for å velge den og velge bort M3.
Du må være mye Tesla fan for å velge M3 og velge bort Opel Ampera-e.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

NegativeElectrode

Sitat"GM og Opel har alltid vært overbevist om at elektriske biler vil spille en viktig rolle for fremtidens mobilitet. Ampera-e er en «game changer» og et viktig steg på veien mot å innfri våre visjoner. Vår nye elektriske bil, er et nok et bevis på at Opel gjør innovativ ingeniørkunst tilgjengelig for mange."
http://www.tv2.no/a/8031861

Som da de trakk EV1 fra markedet og destruerte alle sammen?
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA