Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Respekt for skilt og yrkessjåfører.

Startet av Joachim_b87, onsdag 02. mars 2016, klokken 18:08

« forrige - neste »

TM

Jeg er ikke overrasket over at de velger å ikke gjøre designmessige endringer.
Det ville nok betyr store kostnader og hvorfor pynte på et perfekt utseende  :D

Jeg vet ikke hva de kommer med av teknologiske endringer, men jeg vet hva jeg ønsker meg.  City break løsning burde være standard eller i det minste valgbart uavhengig av interiørvalg. Hadde heller ikke blitt skuffet om de byttet ut 32A 1-fas med 16A 3-fas lading. Og sist, men ikke minst kunne jeg ønsket trinnvis justerbar regenerering og seilefunksjon. En-pedal kjøring har sine fordeler (og tilhengere), men det er enda bedre hvis de som ikke liker også kan få gleden av å kjøre i3.

JorgenM

Sitat fra: Mazzbot på mandag 14. mars 2016, klokken 22:23
Hvorfor kjøpe i3 når man kan få bolt eller tesla model 3 til ca samme pris ?
Bolt? Model 3?
Vi har 3 barn og har derfor en crossover i tillegg til i3'n, men hater det hver gang vi fyrer opp den kaklende oljebrenneren så siden i5 ikke kommer før i 2020 er vi faktisk inne på tanken å kjøpe enda en i3 og heller kjøre 2 stk i3 når vi skal på tur med alle barna for å slippe dieseldyret. Heller det enn å vurdere Bolt og Model 3 altså :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

kos

Av og til lurer jeg på hva som gjør at man vurderer et kjøretøy som ikke tilfredsstiller noe annet en navnet på bilen.
Å vurdere en bil som ikke klarer å kjøre 20 mil mot en som kjører 35 mil og som dekker ditt behov - for så å ende opp med 2 TO biler som må til for å tilfredsstille kravet til emblem uten at man faktisk dekke bilhold virker for med helt fastgrodd i et bilmerke og ikke i transport. BMW er en bra bil men langt fra så god.

Stikkkontakt

Sitat fra: kos på tirsdag 15. mars 2016, klokken 20:52
Å vurdere en bil som ikke klarer å kjøre 20 mil mot en som kjører 35 mil og som dekker ditt behov - for så å ende opp med 2 TO biler

Kanskje de har bruk for 2 biler uansett?

Vi har det. Har en e-Golf som skal byttes ut med en 2017 i3 og en 220xd Gran Tourer som tar seg av jobben som familiefrakter.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

JorgenM

#139
Vi har alltid hatt to biler ja :)
Men behov for krok setter nok en stopper for en slik løsning, med mindre man låner bil av andre de 2-3 gangene i året man trenger det da.

Ser ut til at det provoserer litt å ha to tilsynelatende identiske biler (ene med større batteri selvsagt) og det gjør tanken enda litt mer interessant ;)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

bromm

Sitat fra: kos på tirsdag 15. mars 2016, klokken 20:52
- for så å ende opp med 2 TO biler som må til for å tilfredsstille kravet til emblem uten at man faktisk dekke bilhold virker for med helt fastgrodd i et bilmerke og ikke i transport. BMW er en bra bil men langt fra så god.
Nå trenger jeg og min familie på 4 bare én bil, siden samboeren ikke ser behov for førerkort. Men for å være helt ærlig så hadde jeg heller kjøpt 3 (TRE) BMW i3 enn en eneste av de andre - så mye bedre er den faktisk, og det har ingenting med merke eller emblem (?) og gjøre... Bilen er rett og slett noe HELT for seg selv, nesten på grensen til absurd morsom å kjøre (kjører fra ALT opp til 60-70 km/t), mer effektiv enn noen annen bil (raskeste ladefart pr. km på gitt ladeeffekt), sikrere enn noe annet (karbonfiber) og sist men ikke minst så er den absolutt lengst frem teknisk sett (og her er den kanskje 4-5 år på fremfot i forhold til noen som helst annen bil). En 100% innertier fra BMW, og forbildet for hele bilbransjen i årene som kommer (også for BMW selv, som nå tydeligvis har besluttet at fremtiden vil bli basert først og fremst på BEV - ref. Vision NEXT 100) ;)

kos

Det var da svært til fantastisk bil - jeg er helelektrisk og vurderte BMW mot tesla - fant ut at den minnet mest om en trilling og ente opp med en tesla som faktisk er noe helt annet å kjøre  - tok en runde og fant ut at bil nr 2 skulle kjøpes og ente opp med den bilen som kan lades hurtigst opp etter at den var nesten tom  - hjemme 11kw - zoe.

Nå var det ikke pengene jeg så på da jeg kjøpte bil - men hvor langt kan den kjøre og hvor fort kan den lades hjemme - Ble ingen BMW - til det minnet den litt for mye om en trillebåre og teknologien var alt annet enn imponerende. Men så er jo smaken som baken den er delt.

Ansjosfilet

^ I ditt tilfelle er smaken som baken dvs ræva! ;)
Bmw i3
Bmw iX3 reservert

TM

#143
@kos, dette skal vel ikke være en diskusjon for eller imot BMW i3 ? Jeg vet fra tidligere at du er helt hekta på Zoe. Jeg har selv kjøpt 2 Stk Zoe, men forstod snart at kvaliteten på bilen, og ikke minst importørens manglende seriøsitet gjorde at den ikke ville dominere markedet i Norge. Derfor ligger den helt nede på 8 plass blant totalt antall elbiler i Norge. Jeg respekterer naturligvis at du foretrekker Renault Zoe, men det du skriver gir jo ingen verdi til diskusjonen vår. Hvis du har informasjon som er relevant for temaet, så hører vi gjerne fra deg  ;D

tutti

Biler som ikke kan lades på vanlige norske stikkontakter uten svære trafoer, blir aldri en storselger i Norge.

Stikkkontakt

Offisiell pressemelding i dag inneholder følgende:
"By the end of 2016, the Group's electric vehicle portfolio will be expanded to include a BMW i3 that features increased battery capacity and additional range."

Ingen deraljer altså. Men nok en bekreftelse.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

TM

Endelig en offisiell bekreftelse  :)
Det betyr vel at forhandlerne snart må få offisiell informasjon slik at potensielle kunder snart kan ta en beslutning. Det er nok fortsatt et marked for 22 kW, men kundene vil nok sitte på gjerdet inntil priser og spesifikasjoner er offentliggjort.

Hvis produksjonen starter i juli og de kanskje må ta en produksjonspause for å tilrettelegge produksjonslinjen, er nok ordrebøkene for dagens 2016 modell (tom. mai produksjon ?) snart fulle.

Legger med en link til hele pressemeldingen:

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0258269EN/bmw-group-driving-the-transformation-of-individual-mobility-with-its-strategy-number-one-next


model3citizen

Sitat fra: kos på tirsdag 15. mars 2016, klokken 23:11
Det var da svært til fantastisk bil - jeg er helelektrisk og vurderte BMW mot tesla - fant ut at den minnet mest om en trilling og ente opp med en tesla som faktisk er noe helt annet å kjøre  - tok en runde og fant ut at bil nr 2 skulle kjøpes og ente opp med den bilen som kan lades hurtigst opp etter at den var nesten tom  - hjemme 11kw - zoe.

Nå var det ikke pengene jeg så på da jeg kjøpte bil - men hvor langt kan den kjøre og hvor fort kan den lades hjemme - Ble ingen BMW - til det minnet den litt for mye om en trillebåre og teknologien var alt annet enn imponerende. Men så er jo smaken som baken den er delt.

Jeg har jo mest lyst å ignorere sammenligningen med trillingene, men klarer ikke å la vær å grave litt i påstanden om "alt annet enn imponerende teknologi". Hva legger du i dette?
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

kos

#149
Hva legger jeg i det - dagens elbiler er laget med unntak av tesla å kunne kjøre i praksis 13 mil - jada jada det står noe annet på et papir men i praksis så kjører de 13 mil - det er teknologien. Og her havner også BMW.

Nå er ikke BMW i førersetet for utvikling av elbiler - heller i gruppen med det generelle - og så lager de en elbil med bensin generator- og så forteller de at de skal øke rekkevidden med 50 % og da er det jeg blir provosert 50 % av hva ? Jo det er papir varianten som i praksis vil si 5 - 7 mil i praksis om det i virkeligheten er 50 %.

Hadde de kommet med en bil som faktisk kunne kjøre i praksis 25 mil ville det vært noe annet - men her havner de kun sammen med det generelle og da kan du likegodt kjøpe en tvilling en Nissan en Renault osv eller ta steget ut av de generelle og kjøpe deg en bil som i praksis kjører 25 mil +++. Og de bilene er på vei, og er tekniske overlegne da de kan kjøre det doble av en BMW - for det er vel fram du skal med bilen? For øvrig er det svært enkel teknolog i en hvilken som helst elbil. Batteri - styreenhet - motor - bremser - men blir du blendet av keiserens nye klær så har man en følelse som skal tekkes.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA