Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Respekt for skilt og yrkessjåfører.

Startet av Joachim_b87, onsdag 02. mars 2016, klokken 18:08

« forrige - neste »

JorgenM

Kjenner vel en nabo av en kompis av en venn av en som har kontakt med en som jobber i BMW :)

De visste ikke noe angående utskifting av dagens batteripakke?
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Mazzbot

Det er bekreftet at det er mulig , men hvor lønnsomt det er tviler jeg på ☺
Tesla model 3 reservert 31/3 .

TM

#107
Dette er som musikk i mine ører  :)  Håper opplysningene stemmer.

Stikkkontakt

#108
Sitat fra: Kanon på tirsdag 08. mars 2016, klokken 11:04
Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 08. mars 2016, klokken 09:29


Dette er det BMW "vet".

Hvordan vet du at BMW vet?
De skal ha pressekonferanse den 16.03, med mer konkret "framtidsinfo"

Vet står i "".
Jeg fikk denne infoen av  BMW Norge i går.
De som vet uten "" har ikke uttalt seg enda,men produksjonen av 94ah batteri er i full gang. Hvem skal ha disse om ikke det er BMW?
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

TM

Sitat fra: Kanon på tirsdag 08. mars 2016, klokken 11:04
De skal ha pressekonferanse den 16.03, med mer konkret "framtidsinfo"
Hvilken pressekonferanse referer du til. De skal arrangere noe de kaller Annual AC-Counts Press conference den dagen ser jeg. Men det er en konferanse for "blå-russ" og har dessverre ikke noe med AC (strøm) å gjøre  :D

moby666

Ikke mulig å sette inn nytt batteri i gammel i3 pga økt vekt.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Stikkkontakt

Sitat fra: moby666 på tirsdag 08. mars 2016, klokken 16:40
Ikke mulig å sette inn nytt batteri i gammel i3 pga økt vekt.

Er de nye 94ah cellene tyngre enn dagens 60ah?
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

LMOR

Det må vel være bestillingene som behandles før sommeren. Det tar ikke mer enn 14 dager fra produksjonen starter til de første er klar til levering i Tyskland, og ca 1 mnd til Norge.
Det er flere som har fått bekreftet oppgraderingspakke, så det med vekt er nytt. Oppgraderingene skal etter tidligere rykter være i begrenset antall og periode, og bli dyre.
Ryktene sier også ny i3 skal kunne lades med 3x16A.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Stikkkontakt

Sitat fra: LMOR på tirsdag 08. mars 2016, klokken 18:11
Ryktene sier også ny i3 skal kunne lades med 3x16A.

Det er vel ganske sannsynlig. Med 16A tar det vel 8-9 timer å lade et såpass stort batteri. Har sett ladetid på over 7 timer på e-Golfen med 16A.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Amigakongen

Må være stor økning i vekt da? Er vel ingen forskjell på el og hybrid i3? Bortsett fra vekten?

Sitat fra: moby666 på tirsdag 08. mars 2016, klokken 16:40
Ikke mulig å sette inn nytt batteri i gammel i3 pga økt vekt.
2015 BMW I3 - 11800km

TM

De tilbudene BMW kjører fram til 31.3.2016 kan så vidt jeg har forstått bestilles ikke bestilles som 2017 modell. Jeg tror derfor at de venter med å offentliggjøre priser og spesifikasjoner på 2017 modell før i april, slik at de kan få full effekt av Q1 kampanjen.

Kanon

Sitat fra: TM på tirsdag 08. mars 2016, klokken 15:48
Sitat fra: Kanon på tirsdag 08. mars 2016, klokken 11:04
De skal ha pressekonferanse den 16.03, med mer konkret "framtidsinfo"
Hvilken pressekonferanse referer du til. De skal arrangere noe de kaller Annual AC-Counts Press conference den dagen ser jeg. Men det er en konferanse for "blå-russ" og har dessverre ikke noe med AC (strøm) å gjøre  :D
Konkrete Ausblicke auf Strategien der näheren Zukunft, auch was Antrieb angeht, will BMW bei der Bilanzpressekonferenz am 16. März bekannt geben. BMW-Chef Harald Krüger meinte dazu, das Thema Elektroantrieb bleibe ein nachhaltiges strategisches Ziel. Aber man müsse in Alternativen denken. Auf die sind wir gespannt

TorAtle

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 08. mars 2016, klokken 09:29
Det spekuleres i om stort batteri også betyr større motor.

Jeg er villig til å ofre halvparten av den ekstra batterikapasiteten for å få mer motor, oppgradert hjuloppheng og mer feste (dvs mer dekk). En bølle-i3 i knæsj spesialfarge. En i3M :)
2014 BMW i3

Klykken

DET er i alle fall et skudd i fullstendig pitch black. Pris, altså. Men likevel, jeg tipper inngangspris på over 300.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

TM

#119
Sitat fra: Klykken på tirsdag 08. mars 2016, klokken 22:58
DET er i alle fall et skudd i fullstendig pitch black. Pris, altså. Men likevel, jeg tipper inngangspris på over 300.
Grunnen til at i3 fikk fart i salget i fjor var lanseringen av High Voltage pakken til 269.000. Mange la nok på litt ekstra slik at totalprisen ble rundt 300' for en greit utstyrt bil. Med større battteri bør nok ikke prisen mye over 320' for tilsvarende bil dersom de fortsatt ønsker å selge mange biler....og det gjør de vel  ;)
Grunnpris bil er i dag 254' Mitt tips er at den øker til 279' med nytt batteri, men det er jo ingen som kjøper en BMW uten utstyr.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA