Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Batteri - Hvor lenge kan Tesla stå parkert uten å tappe batteriet?

Startet av satheesh.net, mandag 15. februar 2016, klokken 16:09

« forrige - neste »

hemi

lading stopper alltid under oppdatering

SunSeeker

Opplever det samme som Muffinman. Lading har alle de siste gangene stoppet (får melding på telefonen) når update starter.

Brede

Sitat fra: Muffinman på fredag 18. mars 2016, klokken 21:18
Lading har alltid stoppet under oppdatering her. Ihvertfall de gangene jeg har sjekket via VT.

Her også.

Tuxedo

Lading har alltid stoppet under oppdatering.  Inntil en fiks for vinteren for to år siden, slo den seg ikke på igjen når oppdateringen var ferdig.  Det har den gjort siden.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

plvr

Husker jeg fikk grei beskjed ved overlevering om at bilen ikke skulle være tilkoblet lading ved oppdatering. Bare BS det da eller?
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Spinner

Sitat fra: Muffinman på fredag 18. mars 2016, klokken 21:18
Lading har alltid stoppet under oppdatering her. Ihvertfall de gangene jeg har sjekket via VT.
Her og, men har aldri fått melding på appen før nå, det er vel nytt.(?) Tidligere har den bare stoppet å lade under oppdatering i det stille.

DagfinnN

#396
Overraskende, for meg i hvert fall, ladeproblem i går kveld. Ladet på hytta i 10 amp og med skjøteledning. Utpå kvelden sjekket jeg status og det lyste rødt på ladelyset. Inne i bilen var det beskjed om software update pluss melding om at bilen trenger service - unable to charge. Jeg tenkte det hadde noe med update å gjøre og startet den.
Update kjørte gjennom og versjon 2.14.66 er på plass. Men feilmeldinga ble ikke bedre. Både melding om at bilen ikke kunne lades og heller ikke kunne kjøres dukket opp. Dette passet usedvanlig dårlig med birken på ski i dag.
Etter restart at data og ut og inn med kabel ørten ganger var det like før jeg ringte tesla veihjelp Tilslutt rygget jeg bilen helt inn til kontakten og prøvde uten skjøteledning.
Det gjorde susen og stressnivået sank raskt.
Med andre ord defekt skjøtekabel. Har riktignok brukt den mange ganger før. Men at bilen ikke var i stand til å kjøre var ingen god feilmelding. Drømmer om at datasystemet kunne ha varslet om at det var en kabel feil.
Greit for andre å vite dette kanskje?
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

MeTesla

Utrolig bra å vite dersom man opplever noe liknende...

joda

Ny oppdatering i dag ifbm  service på bilen.

Gikk fra 2.14.66 til 2.15.50. Intet nytt funnet i menyene eller i release notes. (samme info i release notes som tidligere)
TMS 85D

o.b.lix

Ble twitret at det skulle snart komme update som gjør at man kan se om supercharger er ledig eller ikke, men det hadde vel stått i release notes dette da...?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

joda

Jepp, har fått med meg meldingen til Musk på twitter, men ingen slik funksjon i denne versjonen dessverre..
Er nok bare bugfix siden release notes forble uendret..
TMS 85D

hmre

Oppdatert til 2.16.17 nå, har ikke fått sjekket om det er noe nytt. Ser på http://ev-fw.com/track-reports.php at det er den "Needs more cowbell!", så får teste ut det 4 x autopilot greiene etterhvert :)

Fins det noe sted som forteller hva alle disse oppdateringene inneholder? Hva var 2.15.50 "I've got a fever" for eksempel?
2016 Tesla S90D Vin 117xxx

joda

I 2.15.50 som jeg fikk på service forrige uke var det ingen merkbare endringer. (bugfix release)
Changelog var den samme som på versjonen jeg hadde fra før. (2.14.66)

TMC forumet har en wiki seksjon med litt info om hva som blir funnet i de forskjellige release.
Ser at den ikke er helt up-to-date ifbm de siste versjonene, da den siste oppdateringen er for 2.14.66.
Du finner tråden her: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/model-s-software-firmware-changelog.10820/
TMS 85D

Undertegnede

Fikk 2.16.17 nå. Ikke noe "nytt" unntatt "psykedelic" easter egget til Elon da. Men synes AP virker smothere og bedre. Blir vel tweeket fra tid til annen.


mogu

Jeg får det ikke til å fungere, hva er trikset? (Og ja, forklar det til meg som om jeg er idiot)
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA