Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Batteri - Hvor lenge kan Tesla stå parkert uten å tappe batteriet?

Startet av satheesh.net, mandag 15. februar 2016, klokken 16:09

« forrige - neste »

Cookie Monster

Sitat fra: krl på tirsdag 01. mars 2016, klokken 20:09
Det er vel ikke heeeelt ideelt å gå frem foran bilen når den er førerløs på denne måten. Funksjonen er tross alt under beta-testing, og jeg må si jeg ville vært skeptisk til å gjøre dette med endelig versjon også.

Antageligvis holder det å få hånda foran parkeringssensoren på siden foran, noe som bør være mulig uten å stille seg opp som vegg selv.

Ville ikke blitt kjørt ned, blir det motstand så stopper den av det også. Skal sies jeg ikke sto i ro foran men gikk foran på siden for den beveger seg ikke veldig fort ;)
Så var ikke sånn super dramatisk, bare fikk hjerte litt i halsen 3-4 sekunder før den stoppa for var en ekkel følese at appen kræsjet :)
2015 P85D

amund

#331
Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 01. mars 2016, klokken 19:41
Når bilen var på vei ut så kræsja faen med hele Android appen og bilen var på vei ut i grøfta på andre siden av veien når man kommer ut av garasjen her. Så jeg måtte hoppe foran bilen så sensorene så meg :o

Hehehe syns jeg ser deg forklare dette til forsikringsselskapet!  ;D

- Hei, er det IF?
- Ja, hva kan vi gjøre for deg?
- Bilen min har kjørt i grøfta.
- Hvem kjørte?
- Ingen.
- Hvordan kræsja bilen?
- Det var Android som kræsja.
- Jaha.. men hvem kjørte?
- Ingen.
- Eeeh... er dette en tulleoppringning?


(og ja, jeg ER misunnelig for at min bil kom før autopilotpakka ble oppfunnet)
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

Muffinman


hemi

DET VIRKER SOM FY!!!!!

Bilen står parkert på egenhånd i garasjen! måtte rygge den ut og justere til 30cm margin da porten ikke gikk igjen på 40cm. har enablet tight spaces.

Den har ca 2,5cm på skjermene når jeg kjører inn :o Enda mer scary å se hvor lite klaring det er på utsiden enn når jeg sitter i bilen :p Speilene som dere skjønner må brettes inn i det jeg passerer selve inngangen. er litt mer plass inni.

NegativeElectrode

Sitat fra: Salvesen på tirsdag 01. mars 2016, klokken 17:00
Hvilken idiot er det som har fjernet muligheten for å styre via fob? Idiotisk.

EU eller norske myndigheter.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Lynet

Norske myndigheter bruker EU sine regler 100%.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Muffinman

Min bil ble sendt på verksted med 2.10.71, og har fått 2.11.115. I går tikket det inn push-melding om at enda en oppdatering var tilgjengelig. Blir interessant å se om noe er endret når jeg får den tilbake. Forventer at summon virker såpass bra at man allerede nå kan sende bilen til butikken for å handle på egenhånd.

mogu

Hos meg er trip-tellere tilbake i fungerende tilstand etter oppdatering, viser både samme avstand og forbruk. Flere som opplever det samme?
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

SunSeeker

Jepp mogu, merket meg det idag. Var plutselig lavt forbruk idag også. Sammenheng??

Avh

Har fått v7.1 xxx tre ganger og klarer ikke med min beste vilje å se noen forskjell på de tre versjonene. Hver gang står det om de samme nye  tingene og hver gang er jeg like skuffa over at det ikke er noe nytt. Er det noe nytt eller bare bytter de xxx-nummer?
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

joda

Bugfix kalles det. :)

Altså ingen nye funksjoner, bare rettinger på problemer som er oppdaget i tidligere sendt oppdatering. (og derfor ingen ny release note)
TMS 85D

joda

Ser det er kommet oppdatert dokumentasjon for "Summon" på MyTesla siden nå.  (sikkert samme info som i release note i bilen)

"Produktmerknader 7.1" - et dokument for US og et for resten av verden..
TMS 85D

mnicolai

Etter oppgradering på SC i går har jeg fått ny sw; 2.13.120
Noen andre med samme, og i så fall erfaringer?
Umiddelbart merker jeg en økning i rekkevidde på ca 10 km på 90%
Og det tar lenger tid å få full regen. og varmt batteri.  Kjørte 45 min og fremdeles var de gule "dottene" synlige på skjermen.


P85DL
BMW i3
MNICOLAI
P85DL, 2015
TESLA Model 3

SunSeeker

#343
Edit:
Fikk Software update kl 07.08.  Var 2.14.17

o.b.lix

Jeg fikk 2.14.17 i dag tidlig. Kunne ikke se noen umiddelbare forskjeller fra 2.12.45 som jeg hadde, release info var i alle fall den samme. Skal se ut over dagen.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA