Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Batteri - Hvor lenge kan Tesla stå parkert uten å tappe batteriet?

Startet av satheesh.net, mandag 15. februar 2016, klokken 16:09

« forrige - neste »

Cookie Monster

#315
Enig og var jo liksom det som var noe av poenget at man kunne få den til å rygge inn selv uten å stå å holde inn en knapp mens man feks går inn med matvarer etter jobben. Nå er det jo bare en stor rcbil for å vise fram og kult en gang.

Kompisene mine kaller den allerde rcbil og lekebil så denne funskjonen gjør den komplett  ;D

Får håpe dette bare er begrensing i starten pga av sære eu regler og at vi får slik det er i Usa senere.
2015 P85D

lunitiks

Something sent summon to somebody  ;D spennende. oppdaterer fra .2.10.71 as we speak. gleder meg til å teste i morgen
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

AppleKnocker

Testet nå. Ikke særlig nyttig foreløpig, men det er jo en start.

Jeg ville ha bilen til å parkere klint inntil veggen på høyre side. Det ville den i utgangspunktet ikke, men ved å sette opp noen hindringer på venstre side, gikk den med på å parkere like nærme som jeg selv ville gjort.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Cookie Monster

#318
Prøvde i garasjen nå. Porten var nok litt for smal. Greit nok det, men fikk lurt den ut til slutt ved å rygge inn så den sto helt rett.
Når bilen var på vei ut så kræsja faen med hele Android appen og bilen var på vei ut i grøfta på andre siden av veien når man kommer ut av garasjen her. Så jeg måtte hoppe foran bilen så sensorene så meg :o

Får vel gjenta hvem idiot er det som har bestemt at vi ikke skal få bruke FOB i Europa. Ganske så sikker på den hadde stoppet bilen ved et trykk da og er en sikkerhetsrisiko at vi ikke har to kilder å kunne avbryte dette fra.
Trodde bilen skulle stoppe når den ikke hadde kontakt med appen lengre men skjedde ikke noe på de 3-4 sek jeg ventet før jeg gikk foran bilen for at kanten kom veldig nært.
2015 P85D

felix

Ser nytten av dette om jeg har parkert, og noen har parkert nær min bil. Da kan jeg jo bare trykke den bak med appen, smart.

MrBacardi

#320






2.12.126 oppdatering installert.
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Cookie Monster

#321
Det er vel stort sett det eneste den er nyttig til slik den er nå og kjøre ut fra en trang plass :)

Spent på dagen den står klar ved veien til møte den har sett i kalenderen. Som det sto på nettsiden til Tesla før. Men må nok se like langt etter det som de 700hk ;D For selv å skru på klimaanlegget til en gitt tid har de enda ikke fått til.

2015 P85D

thilo

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 01. mars 2016, klokken 19:41
Prøvde i garasjen nå. Porten var nok litt for smal. Greit nok det, men fikk lurt den ut til slutt ved å rygge inn så den sto helt rett.
Når bilen var på vei ut så kræsja faen med hele Android appen og bilen var på vei ut i grøfta på andre siden av veien når man kommer ut av garasjen her. Så jeg måtte hoppe foran bilen så sensorene så meg :o

Får vel gjenta hvem idiot er det som har bestemt at vi ikke skal få bruke FOB i Europa. Ganske så sikker på den hadde stoppet bilen ved et trykk da og er en sikkerhetsrisiko at vi ikke har to kilder å kunne avbryte dette fra.
Trodde bilen skulle stoppe når den ikke hadde kontakt med appen lengre men skjedde ikke noe på de 3-4 sek jeg ventet før jeg gikk foran bilen for at kanten kom veldig nært.

Det var skremmende, bruker heldigvis ikke Android :) - men skulle den ikke stoppe etter maks. distansen som er satt i innstillingene på bilen?
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

krister461



Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 01. mars 2016, klokken 19:41
Får vel gjenta hvem idiot er det som har bestemt at vi ikke skal få bruke FOB i Europa. Ganske så sikker på den hadde stoppet bilen ved et trykk da og er en sikkerhetsrisiko at vi ikke har to kilder å kunne avbryte dette fra.
Står jo i release notes at et trykk på FOB vil avbryte summon... RTFM! [emoji6]

Cookie Monster

Jo den skulle ha stoppet da, men den sto på 8 meter som er mer enn nok til å kjøre utenfor kanten på andre siden av veien :p
Får ta litt selvkritikk der at jeg ikke hadde satt den ned til feks 4 meter. Men uansett så burde FOB også kunne stoppe bilen og man må kunne stole på at appen er stabil så man får stoppet bilen. For man vet jo aldri om det plutselig ramler en unge foran bilen som da ikke blir sett av sensorene.

Tror årsaken til at det ble surr var at bilen og appen mista tilgang til wifi nettet i garasjen og det likte ikke appen så den hang seg opp og avsluttet.
2015 P85D

lunitiks

#325
Sitat fra: lunitiks på tirsdag 01. mars 2016, klokken 18:17
Something sent summon to somebody  ;D spennende. oppdaterer fra .2.10.71 as we speak. gleder meg til å teste i morgen

Klarte ikke å vente  :) 

Tja, hva skal man si. Artig fjartig? Jeg ser foreløpig kun ett bruksområde, som er når man står "parkert inne".

Eventuelt hvis pedalene/føttene plutselig svikter i en parkeringssituasjon så kan man bruke summon fra innsiden av bilen  :P


Testa i oppkjørselen min, som er rimelig bratt. Funket greit, men ultralydsensorene snapper ikke opp de feite brøyteklumpene som ligger ved siden så bilen prøvde å bryte seg gjennom... Synes ikke bilen stoppet så umiddelbart som jeg hadde håpet.
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Cookie Monster

#326
Sitat fra: krister461 på tirsdag 01. mars 2016, klokken 19:55


Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 01. mars 2016, klokken 19:41
Får vel gjenta hvem idiot er det som har bestemt at vi ikke skal få bruke FOB i Europa. Ganske så sikker på den hadde stoppet bilen ved et trykk da og er en sikkerhetsrisiko at vi ikke har to kilder å kunne avbryte dette fra.
Står jo i release notes at et trykk på FOB vil avbryte summon... RTFM! [emoji6]

Ja leste det og var det første jeg prøvde og skjedde ikke noe, er mulig jeg fikk litt panikk så ikke trykte skikkelig for FOB ligger i et skinn etui og var på vei foran bilen under 1 sek fra jeg trykte :P
Tenkte i farta også at det bare sto der siden det er slik i USA.

Uansett greit å være obs på at appen kan kræsje og virker som det er en del sekunder forsinkelse før bilen stopper når den mister kontakten med appen pga feil. Så ikke legg fob inni bilen som jeg så en på facebook hadde gjort i det minste ;D
2015 P85D

krl

#327
Det er vel ikke heeeelt ideelt å gå frem foran bilen når den er førerløs på denne måten. Funksjonen er tross alt under beta-testing, og jeg må si jeg ville vært skeptisk til å gjøre dette med endelig versjon også.

Antageligvis holder det å få hånda foran parkeringssensoren under lykta foran, noe som bør være mulig uten å stille seg opp som vegg selv.

krister461

Sitat fra: lunitiks på tirsdag 01. mars 2016, klokken 20:01
Tja, hva skal man si. Artig fjartig? Jeg ser foreløpig kun ett bruksområde, som er når man står "parkert inne".

Tror dette kan bli veldig nyttig, i alle fall for noen. Når kidsa var mindre var det ikke sjeldent at jeg måtte kjøre bilen litt ut fra en parkeringsplass før det var behagelig å sette de i på plass i setene sine. Det kunne være ganske knotete når jeg var alene med de.

Og, det er ikke uvanlig at det er trangt å komme seg inn i bilen i dobbelgarasjen hjemme etter at "noen" har parkert etter meg...

lunitiks

Sitat fra: krister461 på tirsdag 01. mars 2016, klokken 20:10
Sitat fra: lunitiks på tirsdag 01. mars 2016, klokken 20:01
Tja, hva skal man si. Artig fjartig? Jeg ser foreløpig kun ett bruksområde, som er når man står "parkert inne".

Tror dette kan bli veldig nyttig, i alle fall for noen. Når kidsa var mindre var det ikke sjeldent at jeg måtte kjøre bilen litt ut fra en parkeringsplass før det var behagelig å sette de i på plass i setene sine. Det kunne være ganske knotete når jeg var alene med de.

Og, det er ikke uvanlig at det er trangt å komme seg inn i bilen i dobbelgarasjen hjemme etter at "noen" har parkert etter meg...


Joda, var derfor jeg nevnte det. Jeg parkerer rimelig trangt hver dag på jobben. Litt blandede følelser om jeg skal tørre å teste dette mellom audiene og mercene  :-\
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA