Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Batteri - Hvor lenge kan Tesla stå parkert uten å tappe batteriet?

Startet av satheesh.net, mandag 15. februar 2016, klokken 16:09

« forrige - neste »

Cookie Monster

Også på 2.14.17 nå.

Første jeg merket til jobb idag er at den virker å være mye jevnere på nedbremsing i køkjøring ved bruk av ACC/Autopilot. Ikke lengre så så ivrig med å bremse for mye når bilen foran bremser når det ikke er behov for det.
2015 P85D

joda

SW update til 2.14.17 her også i dag..
Intet nytt i forhold til tidligere release notes, har heller ikke merket noen vesentlig endringer på første kjøreturen.
TMS 85D

lunitiks

#347
Fikk også varsel om ny SW i natt. Kan man se hvilken versjon Tesla ønsker å installere på bilen, før install?

EDIT: Har 2.12.126 ("Half-fast") nå. Gikk ned i garasjen og satt på update. Kunne ikke se hvilken versjon jeg skal få
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

o.b.lix

Sitat fra: lunitiks på mandag 14. mars 2016, klokken 08:46
Kan man se hvilken versjon Tesla ønsker å installere på bilen, før install?

Ikke det jeg vet.

Men slik jeg forstår Tesla, gir de ut mindre bugfix til bare noen få bilen som en "test", større og viktige endringer kommer til "alle" i løpet av noen få dager.

Derfor tror jeg det er noen viktigere endringer på denne om alle får den nå?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

SCI

Installerte 2.14.17 i dag morges.
Tesla P85D
Nissan GTR
Solgt Tesla P85+

Muffinman

Sitat fra: o.b.lix på mandag 14. mars 2016, klokken 08:55
Derfor tror jeg det er noen viktigere endringer på denne om alle får den nå?
Kan vel være "viktige" bugfix som rulles ut bredt og raskt også. Oppdatering på både ny og gammel bil i dag, men har ikke fått sjekket om det er noen endringer. Håp: større muligheter for å tilpasse eksisterende funksjonalitet  ;)

lunitiks

2.14.17 installert. Ingen synlige endringer på skjermene, heller ikke under Controls/Settings. Merker kanskje noe ved kjøring senere i dag
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

vnm

#352
Fikk melding på telefonen om "software update failed", en liten stund etter jeg startet oppdateringen (tipper etter ca 20 -30 minutter). Har noen opplevd det samme? Grunn til bekymring, eller er det bare å prøve igjen?

Edit:
Nå har jeg satt meg i bilen (ikke kjørt den ennå, da jeg er på jobb.) Den er oppdatert til den nyeste SW (2.14.17). I det lille displayet står det "Software update required. Contact Tesla Service." Bilen så ut til å virke helt fint, bortsett fra at den ikke koblet seg til mobilen med Bluetooth (men det kan jo bare være noe som henger - et bilen eller mobilen trenger en restart).

Skal jeg ta det med ro, eller burde jeg kontakte / stikke innom Tesla ASAP?
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

joda

Ville først prøvd med en restart av begge skjermene.

Kommer meldingen opp etter at du har restartet begge skjermene, kontakt Tesle for videre analyse og utbedring av feil...
Kanskje de kan sende oppdateringen til bilen på nytt...

TMS 85D

vnm

Sitat fra: joda på mandag 14. mars 2016, klokken 15:28
Ville først prøvd med en restart av begge skjermene.

Kommer meldingen opp etter at du har restartet begge skjermene, kontakt Tesle for videre analyse og utbedring av feil...
Kanskje de kan sende oppdateringen til bilen på nytt...
Jepp, har gjort dette nå. Hjalp ikke. Prøvde også power off.

Bilen skal inn til Tesla for diverse fisking om noen dager, så det virker som at jeg trygt kan vente til da. Alt som har med SW funker tilsynelatende helt som det skal.
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

mj

Har ikke fått kjørt langtur ennå men det virker som om varmeapparatet endelig er i orden. Andre som har registrert endringer ?
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Leo

Yes! Måtte kjøre ned tempen på vei til jobb idag! :P

amund

Sitat fra: mj på tirsdag 15. mars 2016, klokken 06:48
Har ikke fått kjørt langtur ennå men det virker som om varmeapparatet endelig er i orden. Andre som har registrert endringer ?

Nope. Skrudde opp til 26 grader i går mens jeg frøys på beina, vifta sto fortsatt på 2.
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

Muffinman

Merker meg også at viftehastigheten ofte henger igjen. Må skru opp veldig mange grader før den øker og muliggjør at temperaturen stiger i bilen.

lunitiks

Uvanlig duggete i bilen i dag. Har hatt AC av hele vinteren pga oppsamling av veisalt i kondensatorne, men ikke opplevd så mye dugg inni bilen før
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA