Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kjøpt ladekabel på nett privat. Lading starter men bryter etter ca 1 sek

Startet av mthns, søndag 14. februar 2016, klokken 18:58

« forrige - neste »

buzzlightyear

PTC-elementet har tydeligvis vært en svakhet. Importør (Møller) vil imidlertid ikke gå ut med varsel i forhandlernettverket, de mener problemet er forbeholdt visse produksjoner.

Hva er erfaringen til andre med PTC/varmer-feil i år?
Oppsto dette kun på -16 modellene?
Hvor lenge ventet dere på deler/fiks; min får 21 dager (!!) på verksted
Oppsto andre feil ifb med denne kortslutningen?

Råde

Ingen andre feil oppstod. Ventet mandag til torsdag (deler ble sendt fra Tyskland, men så kan det jo hende at de har gått tom også sentralt etter det). Min er 2015 modell produsert i uke 42 2014. Med VP. 2014 modeller hadde også problemet i fjor vinter.
e-Golf | X75D

elektro

Sitat fra: LGF på mandag 25. januar 2016, klokken 11:48
PS. Lånte e-Golf med VP mens vår var på verksted. På den var det ikke forskjell i rekkeviddeangivelse i Normal og Eco - kun lengre rekkevidde i Eco+. Stemmer det med andres erfaring? Temperatur var da -8 til -15.

Har ikke tenkt på det, men skal sjekke. Kjører stort sett fossilbrenneren om dagen.. :-\ Merker imidlertid at det blir kjøligere i bilen på ECO enn Normal, samt at det muligens blåser litt svakere. I alle fall med klimaprofil Sterk som utgangspunkt i Normal modus. I tillegg til at det blir mindre tilgjengelige krefter når man trykker på gassen og at ACC blir mer defensiv. Mulig dette ikke tas høyde for i GOM før man har kjørt en stund, og faktisk hatt lavere forbruk. Etter hvert må det jo ha en positiv effekt på rekkevidden.
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

Kone:Mor

Det var visst bare et engangs tilfelle, denne feilmeldinga, da bilen hadde stått ute i gata uten å være koblet til strøm i noen dager da det var som kaldest.
Nå har den stått i åpen garasje og alt virker som det skal. :-)
e-golf sjåfør :-)
Oslo

zaltoz

Min samboer fikk denne feilmeldingen på vei til jobb i dag. Den forsvant visst i løpet av et par sekunder. Ringte Møller og fortalte dette, og når jeg sa feilmeldingen forsvant rimelig umiddelbart hørtes han rimelig lettet ut og sa at det da bare var å kjøre på videre. Han sa om jeg ønsket å levere den inn "så skulle jeg få lov til det". Vet ikke hvordan jeg skal tolke dette. Er det noen hensikt å levere den til verkstedet? Er det mange som har opplevd bedre varming etter verkstedbesøk?
Tesla Model 3 LR m/AP

Sonus

Sitat fra: buzzlightyear på tirsdag 26. januar 2016, klokken 15:37
PTC-elementet har tydeligvis vært en svakhet. Importør (Møller) vil imidlertid ikke gå ut med varsel i forhandlernettverket, de mener problemet er forbeholdt visse produksjoner.

Hva er erfaringen til andre med PTC/varmer-feil i år?
Oppsto dette kun på -16 modellene?
Hvor lenge ventet dere på deler/fiks; min får 21 dager (!!) på verksted
Oppsto andre feil ifb med denne kortslutningen?

Vår er en Intro modell levert ut i Januar 2015 og fikk feilen ca 1 år etterpå.

Angående andre feil; Om ikke annet så syns jeg varmeapparatet fungerer mye bedre etter denne reparasjonen. Det blir kjappere varmt. Kanskje er manglende varme i varmeapparatet som enkelte klager over en indikator på at PTC-elementet er i ferd med å gå?

jonasdalheim

Jeg har ikke opplevd det samme, men noe lignende. Jeg fikk levert ny e-Golf i begynnelsen av desember 2015. En gang i romjula begynte det plutselig å lyse en gul kontrollampe i displayet med teksten: "Feil i elektrosystem - verksted!" Jeg kjørte hjem, og slo av tenninga. Da jeg slo på tenninga igjen, var kontrollampen borte. Jeg ringte Dahles Auto i Sarpsborg, og de ville gjerne titte på bilen. Det gjorde de, men de fant ingen feil. De sendte forespørsel til fabrikken om hva det kunne skyldes at kontrollampen begynte å lyse, og sa at jeg skulle få tilbakemelding. Har ikke hørt noe ennå, så jeg regner med at det bare var elektronisk "hoste"...
Jonas Dalheim
Sarpsborg

mettakii

I dag fikk jeg endelig telefonen om at jeg kunne hente bilen igjen :)  Nå krysser jeg fingrene for det nye PTC-elementet er sterkt nok for norske temperaturer  ;)

Raftepapp

Min ´16 med VP fikk feilen her om dagen. Står på Møller i påvente av nytt PTC element.
Dere som har fått utbedret dette, har det gått bra i ettertid, eller har noen fått feilmeldingen på nytt etter bytte?

dabis

Jeg har de siste 2 månedene opplevd at det er lite futt i forvarmingen bare så vidt litt lunka luft selv om ønsket temp er satt på max. Mulig PTC ellement som er dårlig montro?
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

h1rik

#55
Jeg hentet min 2016 e-Golf med varmepumpe torsdag 25. februar, på søndag fikk jeg opp denne feilmeldingen. Den gikk bort når jeg skrudde bilen av og på, men jeg tok et bilde for ordens skyld. Etter at jeg hentet bilen har jeg stusset over at jeg synes den bråker mye mer enn forventet, og jeg fikk vel bekreftet min mistanke om at den kanskje faktisk bråker mer enn den skal, da jeg fant frem til denne tråden. Ringte Møller i dag, og de var ikke særlig interesserte i å se på bilen pga feilmeldingen. Når jeg nevnte at jeg synes viften støyer minst like mye som på min gamle bensinbil, fikk jeg beskjed om å svinge innom en Møllerforhandler en gang lyden er der. Skal ta turen innom i morgen og høre hva de sier.
2016 e-Golf m/VP

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA