Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kjøpt ladekabel på nett privat. Lading starter men bryter etter ca 1 sek

Startet av mthns, søndag 14. februar 2016, klokken 18:58

« forrige - neste »

e_golfeier

E-Golf 2016
Bilen fulladet i dag, varmer virket via app, - 14 ute, elektrofeil i displayet!  :-[God start på E-golfen, med tanke på at den er ikke har gått mere en 20 mil ......Så ja har rukket å lade den 3 ganger!
- Bilen har (skal ha) varmepumpe!

Sonus

App'n indikerte at bilen vår sto ulåst hos Møller så jeg kjørte innom i dag tidlig. Av nysgjerrighet talte jeg antall E-golfer der og kom til ca 23stk!!! Om alle hadde samme feil vet jeg jo ikke, men jeg frykter vel det.

hemi

Det positive er iaf

Enda bedre varme etter jeg fikk den igjen, og 0 feil, relativt raskt fikset også, min var en av de første som daua i desember.

Ohm

Sitat fra: e-curious på mandag 18. januar 2016, klokken 12:11
Fikk ikke skiftet kjøremodus fra normal til eco i dag.  Programfeil eller noe jeg gjør feil?
Det hender innimellom. Har opplevdt det 3-4 ganger på 1,5 år. Er du litt rask med å bytte modus, hender det den ikke vil bytte i det hele tatt.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Råde

Forklaringen her var at en kondensator i varmeelementet ladet seg ut i kulda. Makes vel sense det.
e-Golf | X75D

Panders

Kom inn 12stk på Møller i Tønsberg idag, alle med kortsluttet varmeelement.
Får håpe de ikke har fått skadet batteri...
Prosjekt bil #1

Sort -14 Leaf Tekna 6,6kW
35000km
Kjøpt aug. 2015
32A Vegglader

buzzlightyear

To eGolf -16 med varmepumpe, Sulland Harstad, inklusive vår, tre dager hadde vi den..
Har fått opplyst defekt PVC element.
Måtte bestille deler fra Tyskland, tar over 1 uke.
Sulland Harstad hadde ikke hørt om denne feilen før, og hadde ikke registrert at dette var et problem andre steder!

Var dette en utfordring forrige vinter også? Er sterkt i tvil nå ift påliteligheten, bilen skal brukes av kona med baby..
Hvordan har bilen vært hos dere som har fått dette reparert?


Råde

Noen få tilfeller i fjor. Man må vel regne med at det er kjent i VW systemet nå. Rapport om 23 e-Golf på verksted et sted og hos den lokale e-golf pusheren her 15 (som jeg telte med slepekroken ute).

Tror nok de går hardt på ebersprächer for å få et PTC element som ikke oppfører seg sånn igjen. Dvs trenger man nok ikke være redd for det.
e-Golf | X75D

mettakii

Min tur i dag  :-[
Kom til bilen, som  har vært koblet til lader gjennom natten, og var litt forundret for at det fremdeles var is på den, selv om jeg hadde forhåndsinnstilt varme. Setter meg inn i bilen og får opp feilmeldingen. Dritt. Ringer Møller, de ber meg kjøre inn til de med den eller ringe bergingsbil om den ikke vil starte i det hele tatt. Jeg prøver å kjøre, men bilen vil ikke gasse, rygge eller svinge. Venter på bergingsbil som skal kjøre den til Møller nå. Håper jeg ikke må vente lenge før feilen er rettet opp.... :(

Råde

#39
Tilbakemelding fra verksted. PTC har ankommet men de bemerket at kjølevæskebeholderen var proppfull. Det var den ikke for noen uker siden. Noen som har opplevd det samme?

Edit: svaret var en lekk ventil i systemet. Ingen relasjon til ptc feil eller min modifikasjon med isolering av rør.
e-Golf | X75D

buzzlightyear

Sitat fra: mettakii på torsdag 21. januar 2016, klokken 10:06
Håper jeg ikke må vente lenge før feilen er rettet opp.... :(

Fikk bilen 12.01.
Feil 15.01, inn på merkeverksted.
Fått 28.01 som stipulert rep dato...

Angivelig PTC fra Tyskland, lang tid, bla bla..

Håper det går raskere hos deg.

mettakii

Sitat fra: buzzlightyear på torsdag 21. januar 2016, klokken 18:43
Fikk bilen 12.01.
Feil 15.01, inn på merkeverksted.
Fått 28.01 som stipulert rep dato...

Angivelig PTC fra Tyskland, lang tid, bla bla..

Håper det går raskere hos deg.

Uff, så leit  :( Stikker innom Møller i morgen tidlig for å hente leiebil, håper de kan si noe om "diagnosen" og ventetid da...

LGF

Har intro-bil fra sept. 2014. Ca 23000 km. Fikk ikke startet og "Elektro-feil" melding på display. Hadde da kjørt Oslo - Oppegård og var innom skolen for å hente barn. Etter fem min startet bilen igjen. Dro til forhandler - de tok bilen inn. Resultat var skifte av en av hovedkomponentene til motoren - "en større greie" sa teknikeren.

Vi fikk bilen ut i dag. Blir interessant å se om andre feil som at den ikke vil forvarme, "Kan ikke lese ut data"-melding på display er borte nå.

Siden det er intro-bil har den ikke VP.

PS. Lånte e-Golf med VP mens vår var på verksted. På den var det ikke forskjell i rekkeviddeangivelse i Normal og Eco - kun lengre rekkevidde i Eco+. Stemmer det med andres erfaring? Temperatur var da -8 til -15.
2014 VW e-Golf - intromodell - Pure White

jan-c

Sitat fra: LGF på mandag 25. januar 2016, klokken 11:48

PS. Lånte e-Golf med VP mens vår var på verksted. På den var det ikke forskjell i rekkeviddeangivelse i Normal og Eco - kun lengre rekkevidde i Eco+. Stemmer det med andres erfaring? Temperatur var da -8 til -15.
Leit at du fikk tull med bilen  :(
Min erfaring med VP er at det ser ut til å være lite å hente fra Normal til Eco. Jeg har undret litt på det,så det er bra du deler :-)
2018: e-Golf
2015: e-Golf
2013: Golf VII

Råde

Sitat fra: jan-c på mandag 25. januar 2016, klokken 12:01
Sitat fra: LGF på mandag 25. januar 2016, klokken 11:48

PS. Lånte e-Golf med VP mens vår var på verksted. På den var det ikke forskjell i rekkeviddeangivelse i Normal og Eco - kun lengre rekkevidde i Eco+. Stemmer det med andres erfaring? Temperatur var da -8 til -15.
Leit at du fikk tull med bilen  :(
Min erfaring med VP er at det ser ut til å være lite å hente fra Normal til Eco. Jeg har undret litt på det,så det er bra du deler :-)
Samme her. Har også undret. Er vel pga effektiviteten, da.
e-Golf | X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA