Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tear down av batteri viser at 85Kwh batteriet bare har 81 Kwh

Startet av AppleKnocker, fredag 12. februar 2016, klokken 21:34

« forrige - neste »

HelectriC

Sitat fra: FU73 på lørdag 09. januar 2016, klokken 08:42
Sitat fra: Sbr på lørdag 09. januar 2016, klokken 01:54
Sitat fra: HelectriC på fredag 08. januar 2016, klokken 21:19
Jeg tror ikke de fleste vasker Teslan sin i automat. Kjenner ingen som har Tesla som vasker den i automat. Hadde SC vasket min i automat hadde jeg forlangt at de betaler en detailer å polere hele bilen med etterfølgende beskyttelse.
Jeg vasker min ofte i Laserwash, hva er galt med det?

jeg har ikke vært bort i laserwash før, så måtte finne meg en youtube video for å se hvordan disse fungerer. men dette ser jo innafor ut. det blir vel som å bruke høytrykkspyler manuelt, men med flere dyser samtidig.
er det noen slike i Trondheim/Heimdal tro ?

Er den børsteløs? Ja, da ser jeg ikke noe problem. Det jeg ikke liker er børsteautomat. Har hatt biler i de tidligere og riper det får man. Nå har jeg mørk bil og da vil man se ripene ennå bedre, så det er jeg ikke interessert i. Men jeg respekterer at det finnes folk som ikke synes det er så farlig med riper, bilen er et transportmiddel fra A til B og alt det. Men det er ikke meg!
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

el nino

Det er noe i Oslo som kalles Soft Wash, og dette skal være en børsteløs maskin. Noe som har prøvd dette? De har avdelinger på Oppsal og i Ryenbergveien.

Cobos

Jeg har brukt Soft Wash på Oppsal mange ganger, men da selvvask hallene som er veldig bra. Ser ut som den maskinelle er børsteløs og sett flere eiere av biler jeg mistenker ikke er bare transportmiddel bruke den. Så utifra det skulle det være rimelig trygt.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Høgis

Jeg leverer alltid bilen nyvasket når den skal inn på service. Hadde en god opplevelse da jeg leverte min inn i Drammen for 1 1/2 år siden. Representanten ville at vi sammen gikk ut og så over bilen utvendig og innvendig. I og med at jeg er nøye med bilene mine syntes jeg dette var meget positivt. Samme befaring skjedde ved utlevering og alt ble dokumentert. Dette har jeg aldri vært borte i før eller siden. Men syntes dette var tillitsvekkende.
Leverte bilen jeg har nå (BMW) inn til service for none mnd. siden. Var vel ikke spesielt imponert da jeg hentet den >:(
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

jalle

Hadde bilen inne på service i går og i dag, leverte den vasket både innvendig og utvendig. Når jeg fikk den tilbake lukter det en blanding av Wunderbaum og i retning skokrem inne i kupeen, faktisk noe lignende loaneren (Passat) fra Sixt vi hadde under service. Er det noen som har tips hva dette kommer av? Vil veldig gjerne bli kvitt dette, skal spørre Tesla om dette i morgen men irriterer meg og vil bli kvitt det nå...  >:(

Havebigfun

NG- setene smøres inn med noe Teflon/fett (?) i området mot midtkonsollen for å unngå knirk- kan det være årsaken?

jalle

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 15. juni 2016, klokken 20:34
NG- setene smøres inn med noe Teflon/fett (?) i området mot midtkonsollen for å unngå knirk- kan det være årsaken?

Usikker, klarer ikke finne noe på setene, har forresten ikke NG-setene.

El-boy

Sitat fra: jalle på onsdag 15. juni 2016, klokken 20:27
Hadde bilen inne på service i går og i dag, leverte den vasket både innvendig og utvendig. Når jeg fikk den tilbake lukter det en blanding av Wunderbaum og i retning skokrem inne i kupeen, faktisk noe lignende loaneren (Passat) fra Sixt vi hadde under service. Er det noen som har tips hva dette kommer av? Vil veldig gjerne bli kvitt dette, skal spørre Tesla om dette i morgen men irriterer meg og vil bli kvitt det nå...  >:(
Jeg hadde min inne for en garantireparasjon.
Jeg hadde også en slik type "løsemiddellukt" inne i bilen. Viste seg å stamme ifra ventiasjonsanlegget. Jeg tror de har renset det i og med bilen er snart 3år gammel. Lukten forsvant helt etter noen dager. Synes det var god service av Tesla. :)

Teslanewbie

Vasket min i bilvask på Statoil men på et program uten børster.. ble alltid skinnende rein, bilen var  Ditech behandlet.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

overlay

Hentet bilen min fra Oslo North nå. Det ser ut som de har vasket alle skjermene med en brukt gulvklut....

Cookie Monster

Sitat fra: overlay på tirsdag 28. juni 2016, klokken 12:31
Hentet bilen min fra Oslo North nå. Det ser ut som de har vasket alle skjermene med en brukt gulvklut....

Vasker felgene først med den og så tar de seter og skjerm etterpå.

Forstår at de gjør det for å være grei, men når de gir så f er det bedre at de lar være. Sier alltid at bilen ikke skal vaskes når jeg leverer den inn og at det skal skrives ned.
2015 P85D

overlay

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 28. juni 2016, klokken 12:44
Sitat fra: overlay på tirsdag 28. juni 2016, klokken 12:31

Vasker felgene først med den og så tar de seter og skjerm etterpå.

Forstår at de gjør det for å være grei, men når de gir så f er det bedre at de lar være. Sier alltid at bilen ikke skal vaskes når jeg leverer den inn og at det skal skrives ned.

Det gjør jeg og. Men det hjelper ingenting. Hadde også fått informasjon om at nøklene skulle byttes, dette ble bekreftet når bilen ble levert til SC. Men når jeg spurte om hvorfor jeg fikk tilbake de samme nøklene ved utlevering, så kunne de ikke finne noe informasjon om at nøklene skulle byttes...

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

morpheos

Fikk spørsmål om de skulle vaske bilen i dag ved innlevering - spurte da om hvordan de vasket den, og fikk til svar at det var håndvask/høyttrykkspyler. Takket ja til det, så får vi se om jeg kommer til å angre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA