Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tear down av batteri viser at 85Kwh batteriet bare har 81 Kwh

Startet av AppleKnocker, fredag 12. februar 2016, klokken 21:34

« forrige - neste »

AppleKnocker

Servicesenteret på Rud i Bærum har åpnet, og de har sympatisk nok en policy om å vaske alle biler de tar inn. Dette skjer i en automat.

Min bil (11 mnd gammel) ble levert skitten og jeg fikk den vasket tilbake. Da jeg hentet den så den ikke ut i måneskinn med småriper på 100% av bilen. I tillegg var det noen store dype riper. Bilen var for skitten til å gå over og markere evnt skader da jeg leverte den, men jeg nevnte en ripe som jeg vet om. Dette var det eneste som ble notert.

Jeg påpekte tilstanden på bilen da jeg henten den, men presiserte at jeg ikke hadde grunnlag for å anklage dem. Jeg har ikke bevis for at disse ripene har oppstått hos Tesla Servicesenter. Jeg har heller ikke sett bilen ren i kraftig lys på en god stund, så jeg kan ikke med 100% sikkerhet si at dette har skjedd hos Tesla. Bilen er ikke ripefri, men jeg kan ikke huske at den har sett ut som sandblåst vrak. Det jeg imidlertid vet, er at jeg aldri har vasket bilen i maskin selv.

Spørsmål: har noen andre hatt negative opplevelser av vaskeautomaten hos Servicesenter Rud, eller andre Servicesenter hvor man vasker bilene i automat?

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

mj

Jeg ville vel ikke godtatt at et SC vasket bilen i automat uten at dette er avklart først. Så selv om Tesla ikke er ansvarlig for automaten er de ansvarlig for vasken her. Og de bør vite at mange bileiere ikke bruker automat for å unngå vaskeriper.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Sandvika

ja, denne vaskemaskinen diskuterte vi i en annen tråd for noen uker siden. Virker veldig veldig underlig at Tesla har montert denne all den tid garantivilkårene tar forbehold ved bruk av vaskemaskin.

Større riper virker vel litt rart om skal komme fra maskin?

SunSeeker

Finner ikke tråden, men det ble diskutert, og det ble konstantert ned at det strider mot Tesla's egne vilkår da de FRARÅDER å vaske bilen i vaskemaskin. Skjønne det den som vil......
Personlig hadde jeg tiltet i vinkel.

jkirkebo

Sitat fra: mj på fredag 08. januar 2016, klokken 11:13
Jeg ville vel ikke godtatt at et SC vasket bilen i automat uten at dette er avklart først. Så selv om Tesla ikke er ansvarlig for automaten er de ansvarlig for vasken her. Og de bør vite at mange bileiere ikke bruker automat for å unngå vaskeriper.

Hmm, løsningen er vel å levere bilen skinnende ren til service da...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Lommelund

Leverte skinnende ren bil ifbm bytte av DU rett før jul... Ingen rørte strømkjerra mi da, gitt ;)

TeslaK

Kommer til å be om at bilen min ikke blir rengjort hverken utenpå eller inni neste gang. Ser ut som det er kommet masse riper i klarlakken etter siste service.
2019 Tesla Model S Performance
2012 Nissan Leaf

jazzwheel

Og de bør vite at mange bileiere ikke bruker automat for å unngå vaskeriper.

Jeg mistenker at det gjelder et fåtall (inkludert meg selv), og at de fleste ønsker en ren bil tilbake og aldri kaster et blikk på vaskeriper. Om man vanligvis vasker i automat og nå sparer 2-300kr samt tiden det tar å sitte i kø så er det egentlig veldig god service. Det har i alle fall ikke skjedd meg med tidligere biler, der har det gjerne vært motsatt.

HelectriC

Sitat fra: jazzwheel på fredag 08. januar 2016, klokken 20:24
Og de bør vite at mange bileiere ikke bruker automat for å unngå vaskeriper.

Jeg mistenker at det gjelder et fåtall (inkludert meg selv), og at de fleste ønsker en ren bil tilbake og aldri kaster et blikk på vaskeriper. Om man vanligvis vasker i automat og nå sparer 2-300kr samt tiden det tar å sitte i kø så er det egentlig veldig god service. Det har i alle fall ikke skjedd meg med tidligere biler, der har det gjerne vært motsatt.

Jeg tror ikke de fleste vasker Teslan sin i automat. Kjenner ingen som har Tesla som vasker den i automat. Hadde SC vasket min i automat hadde jeg forlangt at de betaler en detailer å polere hele bilen med etterfølgende beskyttelse.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Bjoris

La alltid en stor lapp med teksten "Do not wash" når bilen ble levert på service!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Thor2014

Det er ikke sikkert de vasker bilen for kundens skyld.
Det kan være at de ikke ønsker en gjørmehaug inn på verksted.
Det sagt, ville jeg ikke at min skulle blitt satt i børstevask

Spinner

Sitat fra: HelectriC på fredag 08. januar 2016, klokken 21:19
Jeg tror ikke de fleste vasker Teslan sin i automat. Kjenner ingen som har Tesla som vasker den i automat. Hadde SC vasket min i automat hadde jeg forlangt at de betaler en detailer å polere hele bilen med etterfølgende beskyttelse.
Jeg vasker min ofte i Laserwash, hva er galt med det?

Lokführer

Jeg fikk en særdeles hyggelig opplevelse etter at bilen var på service. Den var vasket og polert og innvendig tror jeg den var renset
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

FU73

Sitat fra: Sbr på lørdag 09. januar 2016, klokken 01:54
Sitat fra: HelectriC på fredag 08. januar 2016, klokken 21:19
Jeg vasker min ofte i Laserwash, hva er galt med det?

jeg har ikke vært bort i laserwash før, så måtte finne meg en youtube video for å se hvordan disse fungerer. men dette ser jo innafor ut. det blir vel som å bruke høytrykkspyler manuelt, men med flere dyser samtidig.
er det noen slike i Trondheim/Heimdal tro ?
2016 Model S 70D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA