Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Awesomeness!-tråden

Startet av BingoBonzo, fredag 12. februar 2016, klokken 13:16

« forrige - neste »

02jan

Det du beskriver, har jeg kun opplevd hvis jeg har byttet om på nøkkelsettet til bilen. Innstillingene er kodet til nøkkel, er det nøkkel sett nr 2 som kjørte bilen sist ?
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

pkhamre

Sitat fra: Sint men streng på søndag 17. januar 2016, klokken 15:56
Lurte på om andre har opplevd at navigasjonen "detter ut" i kulda, dvs at den ikke greier å starte? Og at når den evt starter, så har den glemt alle gamle destinasjoner. Dette har skjedd noen ganger etter at gradestokken krøp under -10.
Samtidig har radioen falt ut, ikke bokstavelig, men hoppet fra DAB til FM, og "glemt" alle lagrede DAB-stasjoner.

At navigasjonen "faller ut" har ikke skjedd meg, men det har skjedd med radioen faktisk. Mistet "plutselig" mine lagrede kanaler. Det var varmegrader når det skjedde.

Edit: Kan ha vært relatert til at vi brukte nøkkel nr.2 som vi vanligvis ikke bruker.
2018 Tesla Model X75D - Uglen

bromm

Sitat fra: Sint men streng på søndag 17. januar 2016, klokken 15:56
I fjor vinter hadde jeg lagret svitsjen fra DSC til DTC på en av "preset"-knappene, veldig praktisk for å komme kjapt igang på glatta. Det får jeg ikke lov til lenger. Noen som vet om dette skyldes en SW-oppdatering, og evt om det finnes en vei rundt, eller har andre tips?
Tips: for å lagre DTC på preset så må man trykke preset når man står markert på menyvalget i selve "Innstillinger/Settings"-menyen. Man kan ikke lagre preset på det "innerste" valget i undermenyen (hvor man faktisk aktiverer DTC).

Cowboystrekk

Ang dekk så ville jeg sjekka ut Nokian R2 som finnes til i3. De slår alltid bridgestone i vinterdekktester og har A på rullemotstand:)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Sint men streng

Til Bromm: Takk for tipset over, om lagring av DTC! Det funker, men bare til "hele elektronikken" gir seg neste gang.
Og det er ikke bare navigasjon og lagrede radiostasjoner som blir borte, lagrede blåtann-enheter er også glemt. Jeg tror også at programmering av forhåndsoppvarming er påvirket, den er enda tregere og med enda flere tilfeller hvor man må gjenta prosessen. Spent på om det blir noe bedre til uka, hvor vi skal opp på én-sifrede antall kuldegrader.
Et verkstedbesøk er vel uunngåelig, uansett. Om det hjelper, er en annen sak...
- Q5 (som måtte bytte motor før 55' km...)
- i3 i juni -14, mer enn 9 mnd etter reservering...

JorgenM

i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Leica

i3'n er morsom på vinterføre, men Blizzak-dekkene er katastrofe når det blir kaldt. Tror dette er et kontinentalt vinterdekk, har hatt samme erfaring med andre biler som er importert til Norge med tyske vinterdek. Er det noen som har testet de nylig lanserte Nokia-dekkene, vil tro Nokia har fokus på nordisk vinter?

Beckern

Sitat fra: JorgenM på fredag 22. januar 2016, klokken 18:49
"How to operate an electric car in the snow":

http://www.bmwblog.com/2016/01/21/how-to-operate-an-electric-car-in-the-snow/

Den kan med fordel droppes. Lite eller ingen faktisk info bortsett fra ting som er direkte feil:
- Varmer ikke batteri uten hurtiglading
- Like bra eller bedre fremkommelighet uten traction setting
Begge deler er helt feil og det var omtrent alle triks han kom med.

Sungrazer

Enig - bare tull hele artikkelen. :)
2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

Kanon


i3'n er morsom på vinterføre, men Blizzak-dekkene er katastrofe når det blir kaldt. Tror dette er et kontinentalt vinterdekk, har hatt samme erfaring med andre biler som er importert til Norge med tyske vinterdek. Er det noen som har testet de nylig lanserte Nokia-dekkene, vil tro Nokia har fokus på nordisk vinter?

Er enig. Kjørte en tur med gamlebilen med hakkapeliitta på samme veiene jeg har småsladdet rundt med BMW,en den siste måneden. Bedre aksellerasjon og bedre bremsing tross 4 år gamle dekk. For kaldt innlandsføre har nok Blizzakene for hard gummiblanding.
Egentlig veldig synd for bilen i seg selv er godt balansert og kjører bra! Antispinnen kunne dog vært bedre kalibrert.

Hmfrr


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA