Hovedmeny

I3 - Vinterbil??

Startet av BingoBonzo, torsdag 07. januar 2016, klokken 22:27

« forrige - neste »

02jan

Det du beskriver, har jeg kun opplevd hvis jeg har byttet om på nøkkelsettet til bilen. Innstillingene er kodet til nøkkel, er det nøkkel sett nr 2 som kjørte bilen sist ?
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

pkhamre

Sitat fra: Sint men streng på søndag 17. januar 2016, klokken 15:56
Lurte på om andre har opplevd at navigasjonen "detter ut" i kulda, dvs at den ikke greier å starte? Og at når den evt starter, så har den glemt alle gamle destinasjoner. Dette har skjedd noen ganger etter at gradestokken krøp under -10.
Samtidig har radioen falt ut, ikke bokstavelig, men hoppet fra DAB til FM, og "glemt" alle lagrede DAB-stasjoner.

At navigasjonen "faller ut" har ikke skjedd meg, men det har skjedd med radioen faktisk. Mistet "plutselig" mine lagrede kanaler. Det var varmegrader når det skjedde.

Edit: Kan ha vært relatert til at vi brukte nøkkel nr.2 som vi vanligvis ikke bruker.
2018 Tesla Model X75D - Uglen

bromm

Sitat fra: Sint men streng på søndag 17. januar 2016, klokken 15:56
I fjor vinter hadde jeg lagret svitsjen fra DSC til DTC på en av "preset"-knappene, veldig praktisk for å komme kjapt igang på glatta. Det får jeg ikke lov til lenger. Noen som vet om dette skyldes en SW-oppdatering, og evt om det finnes en vei rundt, eller har andre tips?
Tips: for å lagre DTC på preset så må man trykke preset når man står markert på menyvalget i selve "Innstillinger/Settings"-menyen. Man kan ikke lagre preset på det "innerste" valget i undermenyen (hvor man faktisk aktiverer DTC).

Cowboystrekk

Ang dekk så ville jeg sjekka ut Nokian R2 som finnes til i3. De slår alltid bridgestone i vinterdekktester og har A på rullemotstand:)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Sint men streng

Til Bromm: Takk for tipset over, om lagring av DTC! Det funker, men bare til "hele elektronikken" gir seg neste gang.
Og det er ikke bare navigasjon og lagrede radiostasjoner som blir borte, lagrede blåtann-enheter er også glemt. Jeg tror også at programmering av forhåndsoppvarming er påvirket, den er enda tregere og med enda flere tilfeller hvor man må gjenta prosessen. Spent på om det blir noe bedre til uka, hvor vi skal opp på én-sifrede antall kuldegrader.
Et verkstedbesøk er vel uunngåelig, uansett. Om det hjelper, er en annen sak...
- Q5 (som måtte bytte motor før 55' km...)
- i3 i juni -14, mer enn 9 mnd etter reservering...

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

Leica

i3'n er morsom på vinterføre, men Blizzak-dekkene er katastrofe når det blir kaldt. Tror dette er et kontinentalt vinterdekk, har hatt samme erfaring med andre biler som er importert til Norge med tyske vinterdek. Er det noen som har testet de nylig lanserte Nokia-dekkene, vil tro Nokia har fokus på nordisk vinter?

Beckern

Sitat fra: JorgenM på fredag 22. januar 2016, klokken 18:49
"How to operate an electric car in the snow":

http://www.bmwblog.com/2016/01/21/how-to-operate-an-electric-car-in-the-snow/

Den kan med fordel droppes. Lite eller ingen faktisk info bortsett fra ting som er direkte feil:
- Varmer ikke batteri uten hurtiglading
- Like bra eller bedre fremkommelighet uten traction setting
Begge deler er helt feil og det var omtrent alle triks han kom med.

Sungrazer

Enig - bare tull hele artikkelen. :)
2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

Kanon


i3'n er morsom på vinterføre, men Blizzak-dekkene er katastrofe når det blir kaldt. Tror dette er et kontinentalt vinterdekk, har hatt samme erfaring med andre biler som er importert til Norge med tyske vinterdek. Er det noen som har testet de nylig lanserte Nokia-dekkene, vil tro Nokia har fokus på nordisk vinter?

Er enig. Kjørte en tur med gamlebilen med hakkapeliitta på samme veiene jeg har småsladdet rundt med BMW,en den siste måneden. Bedre aksellerasjon og bedre bremsing tross 4 år gamle dekk. For kaldt innlandsføre har nok Blizzakene for hard gummiblanding.
Egentlig veldig synd for bilen i seg selv er godt balansert og kjører bra! Antispinnen kunne dog vært bedre kalibrert.

Hmfrr


Apfelsaft

#71
Liten oppdatering. Har nå kjørt lenge med Nokian WR D4. Disse er gode om vinteren enten det er snø eller is. Kanskje ikke fullt så gode som Hakkapeliitta R2/R3 på snø og is, men ikke langt ifra. Forskjellen er at de er veldig gode på våt vei, tørr vei, varme temperaturer og også kalde temperaturer. R2/R3 er svakere på regn og bar vei. WR D4 er altså en perfekt allrounder og er selvsagt ekte vinterdekk (ikke noe helårstull).

Så de som ser etter vinterdekk og føler i3 kan gjøre det bedre om vinteren, spesielt under blandede forhold - ta en titt på Nokian WR D4. Jeg er veldig fornøyd, Bridgestone er ikke et alternativ en gang.
BMW i3 2016 fullutstyrt
Model 3-reservasjon

kW = effekt (ytelse fra motor)
kWh = energi (batterikapasitet)

Sungrazer

Takk for oppdatering! Jeg har vurdert WR D4 selv og dette var nyttig informasjon  :+1: Var de lette å få tak i og hvordan er prisen på dem i forhold til Hakka R2/R3 og Bridgestone?
2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

Samco


Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA