Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Tesla P85D, fredag 05. februar 2016, klokken 20:24

« forrige - neste »

amund

Sitat fra: GeirHM på tirsdag 05. januar 2016, klokken 20:39
Jeg legger merke til at mange av de som skriver om positive erfaringer med TMS har færre bidrag her inne enn de som har funnet feil og mangler ved bilene sine. [...] BBs tidlige langturer lenge før SCene kom, Sigurdi's DIY instruksjoner for å få lys i bagasjerom, de mange ladeløsningene som lærte meg at en vanlig stikkontakt egentlig heter schuko [...] spotify som er forsinka [..] og autopiloten som ikke er bra nok (hallo?). [...] om motorer som er så forferdelige at du faktisk kan høre en lyd fra dem (husk å skru av musikken og sitt heeelt stille)

Så du nevner som positive ting:
- BB's mangel på ladestasjoner
- Dårlig lys i bagasjerom
- Mer ladetrøbbel
- Flere lovnader om software features som er kommet, men ikke kommer (Spotify)
- Autopilot som svinger mot møtende trafikk
- Motorer med hørbart lagerhavari, bortforklart med svada om fett på splines

Jeg setter det du sa på spissen nå, jeg vet det, men det du skrev er ganske langt unna komplimenter for en bil :)

Likevel er jeg enig at det er en avsporing (kanskje sabotasje) å poste lister med feil i en tråd som handler om feilfrie biler.
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

Øyvind.h

Grøss og gru hvor negativt man kan vinkle ting.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Jejl

Har hatt min P85 i 2 år og 4 mnd og 44.000 km nå.
Den største/ mest irriterende feilen jeg har hatt er at bilen ble levert med en skjev gummi på vindusviskeren som gjorde at den glapp 5 cm ytterst på viskeren. Ble skiftet ganske raskt av Tesla. Ellers så har det ikke vært noen feil som jeg kommer på, som har ført til noen ulempe for oss.

Å bestille service når vi skal vekk på ferie er ganske praktisk, når en fra Tesla tilbyr seg å kjøre oss til flyplassen. Å komme hjem til en nyvasket bil innv/utv er ikke helt feil det heller. Det har vi fått 3 ganger nå, og den ene gangen så det faktisk ut til at de hadde polert bilen i tillegg.
Veldig fornøyd med både bilen og servicen så langt.

Edit: Glemte dekkene. Vi har vært 3-4 hos Vianor for utbedring av ubalanse i vinterdekkene. Fikk til slutt nye dekk på reklamasjon da de viste seg å være umulig å balansere siden de trolig ikke var helt runde.

o.b.lix

Jeg fant den DIGER feil i går - en flik av dørpakning hadde forskjøvet seg 1 mm i kulden!
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

SurSnasen

Sitat fra: Jejl på tirsdag 05. januar 2016, klokken 23:41
Ellers så har det ikke vært noen feil som jeg kommer på, som har ført til noen ulempe for oss.

Å bestille service når vi skal vekk på ferie er ganske praktisk, når en fra Tesla tilbyr seg å kjøre oss til flyplassen. Å komme hjem til en nyvasket bil innv/utv er ikke helt feil det heller. Det har vi fått 3 ganger nå, og den ene gangen så det faktisk ut til at de hadde polert bilen i tillegg.

Har du hatt bilen 3 ganger på service på 44000 km?

Øyvind.h

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 06. januar 2016, klokken 07:22
Jeg fant den DIGER feil i går - en flik av dørpakning hadde forskjøvet seg 1 mm i kulden!
Alvorlig sak. Flott om du kan legge ut noen poster om dette i forskjellige tråder.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

MeTesla

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 06. januar 2016, klokken 09:15
Sitat fra: o.b.lix på onsdag 06. januar 2016, klokken 07:22
Alvorlig sak. Flott om du kan legge ut noen poster om dette i forskjellige tråder.

Og bilder - MANGE BILDER må vi  ha!! Or it didn't happen ;)

Jejl

Sitat fra: StianSalG på onsdag 06. januar 2016, klokken 07:51
Sitat fra: Jejl på tirsdag 05. januar 2016, klokken 23:41
Ellers så har det ikke vært noen feil som jeg kommer på, som har ført til noen ulempe for oss.

Har du hatt bilen 3 ganger på service på 44000 km?
2 ganger på vanlig service, og 2 ganger inne utenom service. Bl.a for montering av titanplate under batteriene, hvis jeg husker rett. Så vi har hatt den inne en gang uten å få den vasket den også. Men når vi bor 6 minutt unna servicesenteret og får Tesla lånebil så kan jeg ikke akkurat mene at det noen stor ulempe å levere den fra seg.

arnkl

Eg lurer på om det blir fleire og fleire har fått fiksa barnesjukdomane på dei første bilane og no har feilfrie eller tilnærma feilfrie bilar. Sjølv har eg hatt ein del ting som vart fiksa på 20k og 40k service (med bremsene som det mest alvorlege), men no på 60k service om tre veker er "lista" tom. Eg  har altså hatt feilfri bil dei siste 20 000 km :) For eit år sidan såg eg også stadig Model S på flatbed, eit syn eg ikkje har sett på svært lenge. "Tesla på bergingsbil"-postar er det også lenge sidan eg har sett på "perpparsida".

Eg har heller aldri før opplevd å ha nybilfølelse på ein bil som er køyrt 63 000 km. Men på Model S føles nesten alt like tight som når bilen var ny.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

JørundG

-28C i Alta nå. I dag var det kun meg på jobb som ikke hadde problemer eller feil med bilen sin. Jeg har en mars 2014 85P. De andre har fossile eksosbiler.

Hetlsh

I dag var min P85+ på 2 års service på Forus og 41.000 km. Det eneste var justering av en spylerstråle som jeg ønsket litt høyere opp på vinduet, ellers vanlig skifte av kupefilter, bremsevæske og vindusviskere som er omtrent det eneste som skiftes på en Tesla. Utfordringen er at de ikke alltid henger med i service avdelingen pga. lite erfaring og bagateller blir unødvendig kostbare å utbedre.

Bilen kom tilbake nyvasket innvendig og utvendig. Herlig nybil følelse. Leiebilen jeg fikk var en MB E250CDI og det er det eneste jeg kan klage på. Makan til rakling fra 4'ern. Mener de sa at vi skulle få Tesla som lånebil når jeg kjøpte i 2013?

FU73

hyggelig å høre at det er en del som ikke har ei lang liste med problemer. synes det er kjekt å høre.
He he, litt snodig å bruke MB som utlånsbil hos en Teslaforhandler ;D
2016 Model S 70D

VL

Jeg fikk også inntrykk av at de benyttet Tesla som lånebiler ved service. Men jeg fikk en "ny" Volvo V40. Skepsisen forsvant fort, synes faktisk det var en kjempebil! Og bedre anlegg enn standard anlegget i Teslaen min hadde den også  ;D  ;D
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Ljosdal

2 ganger fikk jeg en ny passat 1.6D (traktor) og en gang en Audi A3.
På Tesla Stavanger.

Hørte også mye fint om Tesla som lånebil, men de har vel ikke nok å låne ut...?
Svart P85 Signature #88

o.b.lix

Jeg fikk ny V40, merket med Sixt bilutleie når jeg hadde lånebil.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA