Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Tesla P85D, fredag 05. februar 2016, klokken 20:24

« forrige - neste »

Toonster

Sitat fra: Sven-E på mandag 04. januar 2016, klokken 22:31
Sitat fra: Toonster på mandag 04. januar 2016, klokken 00:54
Denne tråden er et godt bevis på at det stort sett er de som har negative opplevelser som deler sine historier på intranettet. Selv når noen forsøker seg på en positiv vri så nekter folk for at det kan være slik - og det kommer halsende med folk som ramser opp sine problemer, som de har gjort i utallige tråder tidligere. Hørte jeg Spam?!

Er jo nytteløst og meingsløst å fortelle at man er superfornøyd med noe og at man ikke har hatt problemer.

:)

Sitat fra: Salvesen på mandag 04. januar 2016, klokken 07:39
Jepp, denne tråden er ødelagt for lengst, ganske synd egentlig.

Sitat fra: mandresen på mandag 04. januar 2016, klokken 08:01
Dessverre nok en ødelagt tråd. Enkelte klarer ikke å holde seg unna og må spre møkk. Det finnes andre tråder til det her inne.

Martin

HALLELUJA !
Ikke finn på å komme med faktiske motargumenter og skap litt balanse i trådene til Tesla-Menigheten!

Men kjære Sven-E, du har jo skrevet om alle disse feilene du opplever i mange tråder - ingen grunn til å gjenta de. Du behøver ikke å være redd for at noen ikke får med seg dine problemer. Det er derfor man har tråder, så man kan søke den informasjonen som finnes.

Her var det et forsøk på å lage en tråd som viser at det finnes eiere som ikke opplever slike feil du dessverre opplever - og det mener jeg seriøst det må være lov å ha (en tråd uten alle problemene som allerede er nevnt i andre tråder).

Skjønner at du er frustrert, men denne tråden var jo laget akkurat på bakgrunn av det du selv nevnte: Balanse!

De aller fleste trådene her fokuserer på feil, trådstarter ønsket å fremheve at det finnes eiere som ikke har opplevd noe store feil eller mangler - deal with it!

Kan du også være så snill å droppe dette menighets-tullet?

Oppsummering: Trådstarter ønsket en tråd som var ment for de som har en Tesla uten problemer og er fornøyd.

De som søker og er interessert i Tesla vil garantert finne de trådene du har (og andre) har kommet med tilbakemelding om feil/mangler - og du skal vite at alle setter stor pris på dine bidrag, men det må være lov å være positiv uten å bli meldt inn i "sekt-greia" di.

kos

Det er litt feil å kritisere Sven - E - han ser det bare fra den andre siden - tenk på alt han ikke kritiserer og finner feil på - er nesten ingenting mot de feilene han finner - noen mennesker velger å se det positive fra den negative siden - betyr ikke at de er kritiske, men finner det lettere å se alt som er negativt da det positive er så overveldene.

Toonster

Sitat fra: Tesla P85D på lørdag 02. januar 2016, klokken 14:46
Typisk for et bilforum er at fokuset ofte er rettet mot feil og problemer med kjøretøyet. Til dere som vurderer Tesla å er her inne å leser å sikkert mest leser om feil og ting som ikke er som forventet så kan jeg si at jeg ikke har hatt et problem med bilen. Den har nå rullet over 25.000 km og det har aldri vært et issue. Den føles veldig kompakt, ingen ulyder, lister og tilpassning av karroseri er veldig bra og ikke noe tull. Å jeg har hatt både nyere bmw og audi, noe jeg ikke skal ha igjen. Så meget mulig at mange har opplevd feil og mangler, men det gjelder ikke meg.

Sven-E er ute etter "balanse", hvorfor ikke la en -1- tråd få være positiv (som den var ment som).

Jeg kjenner også flere som er strålende fornøyd med sin Tesla, men de er ikke inne på dette forumet - så man vil aldri høre deres stemmer - glad noen av de som er glade også tar til ordet, for å få balanse

Brede

Det har snudd seg litt på forumet her..

For to år siden var det vel litt sånn at negative tilbakemeldinger fikk litt pes og det positive overskygget det som kom av negativitet.
Etter hvert så har derimot dyrkingen av det negative (spesielt blant enkelte medlemmer) gjort at det nå nesten er skummelt å komme med positive erfaringer. Da blir en stemplet som menighetsmedlem og får ropt "Halleluja" etter seg..  >:(

Når noen starter en tråd om positive erfaringer med ingen feil og problemer så er det da ingen grunn til å balansere denne med endeløse problemlister som allerede er behørig oppramset på andre tråder der de hører hjemme.

Skal vi som har lite problemer hjemsøke "Feil og mangler-tråden" en gang om dagen for å fortelle om at vi fortsatt ikke har hatt problemer?

mandresen

Sitat fra: Sven-E på mandag 04. januar 2016, klokken 22:31
Sitat fra: Toonster på mandag 04. januar 2016, klokken 00:54
Denne tråden er et godt bevis på at det stort sett er de som har negative opplevelser som deler sine historier på intranettet. Selv når noen forsøker seg på en positiv vri så nekter folk for at det kan være slik - og det kommer halsende med folk som ramser opp sine problemer, som de har gjort i utallige tråder tidligere. Hørte jeg Spam?!

Er jo nytteløst og meingsløst å fortelle at man er superfornøyd med noe og at man ikke har hatt problemer.

:)

Sitat fra: Salvesen på mandag 04. januar 2016, klokken 07:39
Jepp, denne tråden er ødelagt for lengst, ganske synd egentlig.

Sitat fra: mandresen på mandag 04. januar 2016, klokken 08:01
Dessverre nok en ødelagt tråd. Enkelte klarer ikke å holde seg unna og må spre møkk. Det finnes andre tråder til det her inne.

Martin

HALLELUJA !
Ikke finn på å komme med faktiske motargumenter og skap litt balanse i trådene til Tesla-Menigheten!

Jeg må da få lov til å kommentere at vi som er superhappy med bilen ikke får ha en eneste tråd i fred uten at dere skal spre deres eder og galle i alle tråder, eller?
Og hva er motargumenter til deres påstander? Jeg har allerede skrevet et par poster lenger opp at jeg ikke har problemer og er superfornøyd med bilen, hva mer forlanger du Sven-E?
Melhus (Trondheim)
Tesla Model S85D, MC Red, RN336744, levert 26.05.15
Nissan Leaf 2012 modell, White Pearl
Mitsubishi i-Miev 2011 modell, Titanium Grey m/eberspacher (SOLGT)

Ove Alset

Sitat fra: mandresen på mandag 04. januar 2016, klokken 08:01
Dessverre nok en ødelagt tråd. Enkelte klarer ikke å holde seg unna og må spre møkk. Det finnes andre tråder til det her inne.

Selv er jeg superfornøyd, har ikke noen alvorlige feil med min 2015 modell som har hindret meg i å kjøre, men dugg i ryggelys, vannlekkasje fra soltak og 12v batteri. Dette fikk jeg time for tvert i Trondheim og når jeg bestilte 20' km service fikk jeg det på 1,5 mnd.
OG INGEN må komme her på et forum og fortelle meg at jeg sikkert har feil med bilen min allikevel, bare ikke oppdaget det ennå. Det er den dummeste kommentaren jeg leser!

Så jeg anbefaler Tesla til alle jeg snakker med fordi jeg er superfornøyd. Jeg har en god del beskjente rundt meg med Tesla, som ikke er her inne på forumet og de er alle superfornøyd.

Martin

Det kan jo være at denne tråden dør ut fordi de 3 med feilfri bil allerede har meldt seg......

cirys1

Sitat fra: Ove Alset på tirsdag 05. januar 2016, klokken 09:52
Det kan jo være at denne tråden dør ut fordi de 3 med feilfri bil allerede har meldt seg......

Ha ha, du er innpå noe..  :D

Selv er jeg ganske så fornøyd, var veldig skeptisk til de store problemene med DU og Pano/ generelt lekkasje, men det har jeg styrt unna.
Men en feilfri Tesla fins ikke (de eierne er isåfall veldig flinke til å se igjennom fingrene).

Men at "sumasumarum" er veldig bra er jeg selv med på..  :)

Øyvind.h

Sitat fra: Ove Alset på tirsdag 05. januar 2016, klokken 09:52
Det kan jo være at denne tråden dør ut fordi de 3 med feilfri bil allerede har meldt seg......
Folk som har feilfrie biler (slik som eks. faren min) sitter ikke og gnager på et forum.

Men som nevnt over - tråden er allerede ødelagt, så den kan like gjerne stenges.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

JørundG

#38
Har aldri hatt en bil med så få eierbekymringer (pga svært god service fra Tesla) og så mange eiergleder (kjøreglede og brukervennlighet). Mine to foregående fossilbiler var ny-biler ved kjøp og de ble solgt da de var ca 5 år gamle, klart de var gode biler, men i forhold til Tesla var de oldtidsteknologi. Prøvekjørte nettopp en Volvo XC60 (helt ny) og den har nærmere slektskap til min 71 mod Bobble føltes ut som. 

Tror at jeg ikke kommer til å selge min Tesla på mange år, det finnes ikke bedre bil, spesielt i kaldt klima. Nå kommer det også stadig flere SC-stasjoner og stadig vekk kommer det oppgraderinger gratis ned til bilen som gjør den bedre. Venter på nå på spotify, kan det bli bedre?

mvh  Mann 46 år, som ofte sitter hoderystende når jeg besøker disse sidene. Har også mange bekjente med Tesla som har identiske erfaringer som meg. Ingen av de jeg kjenner som eier Tesla uttrykker den "stemning" en kan plukke opp på disse sidene. Men samtidig er det mange gode tips og knep jeg har plukket opp på disse sidene, men Teslaforumet på facebook (Tesla Owners Club Norway) er mye mer infomativ om man ønsker nyansert og korrekt bilde av hva Tesla er.

fonberg

Det er stor forskjell på "feilfri" og "problemfri" (ref emnetittel). Min bil er langt fra feilfri, men har likevel for meg vært i praksis problemfri etter drøyt to år og 62000 km. Jeg har opplevd et par uregelmessigheter ifm. lading i løpet av eierskapet, men de to gangene har Tesla vært rask på pletten selv om det ingen av gangene var snakk om driftsstans. Andre ting har også blitt fikset av Tesla uten at det har heftet meg nevneverdig.

Bilen har vist seg som en super langdistansekrysser nedover kontinentet, og som det nevnes over her er det en fantastisk vinterbil både mtp. appstyringsmuligheter og kjøreegenskaper/fremkommelighet. Vinteregenskapene var forøvrig det jeg var mest spent på før jeg fikk bilen bilen. Herlig å slippe dieselstanken i kulda  :D
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

jkirkebo

Feilfri har min ikke vært, har jo byttet DU og pyntelist bak + fikset lekkasje i bakluka blant annet. Men Tesla har vært flinke til å ordne opp og min snart 2,5 år gamle bil gått 61.000km har pr. nå ingen utestående feil. Altså er den helt feilfri akkurat nå ;)

Pano-taket har det ikke vært noen problemer med, annet enn de udugelige dekslene over takstativfestene. De har vel vært byttet alle sammen. En variant til å skru fast som kan fjernes helt hadde vært å foretrekke.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

heggvin

Har hatt min P85 fra desember 2013. Den har gått 46000.-km . Bremsene hadde lett for å fryse, ved et par anledninger skapte det litt problem. Ved 40000-service ble det skiftet skiver og klosser uten at jeg hadde bedt om det. Så langt i vinter ser det ut som det problemet er løst- Ellers har det vært problemfritt bilhold, og jeg har mistet interessen for andre biler. Ingen ulyder , kompakt og fin, en fornøyelse å kjøre.

GeirHM

Jeg legger merke til at mange av de som skriver om positive erfaringer med TMS har færre bidrag her inne enn de som har funnet feil og mangler ved bilene sine. Jeg er redd det forteller sin egen historie om vinklinger og engasjement som dominerer på forumet. Det er beklagelig fordi det får andre mye viktigere fortellinger til å forsvinne i alt det negative. BBs tidlige langturer lenge før SCene kom, Sigurdi's DIY instruksjoner for å få lys i bagasjerom, de mange ladeløsningene som lærte meg at en vanlig stikkontakt egentlig heter schuko, at bilen jeg kjørte før er en fossil, osv osv. Og mens ventingen på egen TMS ble lang, ble tiden kortere med de kostelige trådene om vask og rengjøring som helst bør inneholde søtten punkter med sære greier som prickbort og spesialsjampoer. Alt dette og mye mer finner du ikke på facebookforumet til TOCN. Du finner det her. Men nå om dagen må du lete mellom hauger av surmaga oppstøt om spotify som er forsinka (hvem andre gir deg sånt gratis lenge etter at du fikk bilen??) og autopiloten som ikke er bra nok (hallo?). Om premium lydanlegg som ikke er bra nok, som nå ikke er bedre enn det vanlige anlegget og det er slettes ikke bra, om biler som knirker, om motorer som er så forferdelige at du faktisk kan høre en lyd fra dem (husk å skru av musikken og sitt heeelt stille). Noen tråder er til og med redusert til skittkasting mellom enkelte debattanter. Bare se tråden som omhandler kaoset rundt SCene i Danmark under temaet lading. Trist.

Spinner

Sitat fra: Ove Alset på tirsdag 05. januar 2016, klokken 09:52Det kan jo være at denne tråden dør ut fordi de 3 med feilfri bil allerede har meldt seg......
Eller det kan være den dør ut fordi de stakkarne som prøver å si de har en feilfri bil får slengt i trynet:

Sitat fra: Muffinman på lørdag 02. januar 2016, klokken 15:07
Flott at du opplever å ha feilfri bil! Nå har nok også din noen skavanker fra produksjonen som alle bilene har.

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 02. januar 2016, klokken 18:05
Jeg har vansklig å tro deg når du sier at du ikke har hatt et eneste feil på 1 år !

Sitat fra: Sven-E på lørdag 02. januar 2016, klokken 20:12
Sitat fra: BjørnP85 på lørdag 02. januar 2016, klokken 15:54
Ingen feil mangler som har hindret meg fra å kjøre bilen siden jeg fikk den.
Ikke jeg heller.

- Da takluken ikke gikk igjen, var det bare å kjøpe tape-rull og tape igjen åpningen.
- Da aircondition sluttet å virke da det var 32 grader i skygge, var det bare å kjøre med vinduene åpne.
- Da bremsepedalen gikk rett i gulvet uten å ta, var det bare å pumpe 7-8 ganger i god tid før man skulle stoppe, så virket de vertfall litt.
- Da panseret spratt opp av seg selv under kjøring, var det bare å kjøre litt saktere, når det har skjedd 3-4 ganger, lærer man å avpasse farten.
- Når bilen begynner å vingle i hastigheter over 80km/t etter at DU ble byttet, er det bare å slakke av litt på farten.
- At dørene måtte løftes litt for å få dem igjen, var det bare å løfte, eller smelle dem litt hardere igjen.
- At det er dugg/vann i alle lyktene, tar vel Tesla på service en eller annen gang.
- Litt vann inn i fremre bagasjerom gjør bare at ikke ting du har foran der tørker ut.
- At det ikke går å åpne venstre bakdør ved å trykke på dørhåndtaket, tar vel Tesla på service en eller annen gang.
- At bremselyset i bakruten bare lyser med annen hver diode, tar vel Tesla på service en eller annen gang.
- At bilen lader med maksimalt 72kW om sommeren og 60kW på vinteren, skyldes sikkert superladerne og ikke bilen.
- Det samme gjelder når man bare får lade med 31 av 32kW.
- Når ladekabelen ikke kan brukes til å åpne ladeluken, kan man bare kjøpe en Stegen-åpner, eller åpne ladeluken inne fra skjermen.
- At skjermen av og til går i svart mens man kjører, er ikke farlig, den kommer på igjen i løpet av et par minutter, og i mellomtiden kan man jo ha en artig lek med å tippe hvor fort man faktisk kjører.
- At vinduspusserarmen ikke kan løftes for å tørke over rutene, må man sikkert bare regne med.
- At 3G i perioder ikke virker, lærer man seg å leve med.
- Når man ikke får på forvarming og ruter og dører fryser fast, fordi man har glemt å smøre inn gummilistne med silikon hver uke om vinteren, så kan man alltids gå inn og ut gjennom bakluken, dersom det ikke er bagasje der.
- At gummilister og taktrekk til tider er litt skjevt eller løst, må man vel regne med.
- Samme med at det knirker i taket, knirker i dørene, og knirker i dashbord.
- At hjulboltene har en artig blikk-kappe slik at de blir nesten umulige å få av og på, må man vel regne med fra et slikt ferskt bilmerke.
- Det samme med software-oppdateringer som stopper midt i oppdateringen, slik at man må til Drammen for å få oppdatert bilen.
- Og hva skal man egentlig med GPS og kart i bilen når man er i utlandet?  3G er oppskrytt.  Det går akkurat like greit å kjøpe seg et papirkart på en bensinstasjon.
- At luftfjæringen plutselig finner ut at den skal gå ned i low mens bilen står parkert, gjør at man lærer seg å parkere på slike steder at man verken har fortauskanter eller annet så vidt innunder hekken.  Og om diffusor blir litt skjev p.g.a. dette, så skyldes det en "brukerfeil", og det virker nesten ikke inn på kjøring.

Men bilen går da fortsatt å kjøre med disse feilene.

Og alle småfeilene blir jo fikset av Tesla når man får time til garantireparasjoner.
Riktignok kanskje ikke første eller andre gang man sier fra om det, men man kan jo håpe at ting blir tatt etter hvert.  Selv om det er minst 4 måneders ventetid, og at bilen må stå hos Tesla i et par uker hver gang man er innom.

Sitat fra: Sven-E på mandag 04. januar 2016, klokken 22:31
HALLELUJA !
Ikke finn på å komme med faktiske motargumenter og skap litt balanse i trådene til Tesla-Menigheten!

::)

Toonster

Sitat fra: GeirHM på tirsdag 05. januar 2016, klokken 20:39
Jeg legger merke til at mange av de som skriver om positive erfaringer med TMS har færre bidrag her inne enn de som har funnet feil og mangler ved bilene sine. Jeg er redd det forteller sin egen historie om vinklinger og engasjement som dominerer på forumet. Det er beklagelig fordi det får andre mye viktigere fortellinger til å forsvinne i alt det negative. BBs tidlige langturer lenge før SCene kom, Sigurdi's DIY instruksjoner for å få lys i bagasjerom, de mange ladeløsningene som lærte meg at en vanlig stikkontakt egentlig heter schuko, at bilen jeg kjørte før er en fossil, osv osv. Og mens ventingen på egen TMS ble lang, ble tiden kortere med de kostelige trådene om vask og rengjøring som helst bør inneholde søtten punkter med sære greier som prickbort og spesialsjampoer. Alt dette og mye mer finner du ikke på facebookforumet til TOCN. Du finner det her. Men nå om dagen må du lete mellom hauger av surmaga oppstøt om spotify som er forsinka (hvem andre gir deg sånt gratis lenge etter at du fikk bilen??) og autopiloten som ikke er bra nok (hallo?). Om premium lydanlegg som ikke er bra nok, som nå ikke er bedre enn det vanlige anlegget og det er slettes ikke bra, om biler som knirker, om motorer som er så forferdelige at du faktisk kan høre en lyd fra dem (husk å skru av musikken og sitt heeelt stille). Noen tråder er til og med redusert til skittkasting mellom enkelte debattanter. Bare se tråden som omhandler kaoset rundt SCene i Danmark under temaet lading. Trist.

Amen!

  (Sven-E)  :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA