Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Tesla P85D, fredag 05. februar 2016, klokken 20:24

« forrige - neste »

kos

Og så får man grei beskjed om å ikke fylle drivstoff - fordi det var deres jobb - den var ny.

JørundG

Det er forbausende hvor mye dårligere eksosbiler har blitt etter en stund i Tesla. Jeg fikk en ny Subaru når min var på service. Tror de gjør det for at vi skal bli minnet på hvordan fossile biler var å kjøre.
Når man trykker på gasspedalen, ingen reaksjon, og der plutselig etter en stund, skjer det noe, ristingen, følelsen av mekanikk i primalfase.... Og jeg tenker dette er rett og slett oldtidsteknologi og primitive greier.
Det er kanskje feil av dem å gi oss slike biler som låne biler. Men det har en funksjon i forhold til å realitetsorientering. Man venner seg raskt til det snope pådraget, den deilige romslige følelsen. Det fete ryggekameraet.

turfsurf

Sitat fra: Hetlsh på torsdag 07. januar 2016, klokken 19:43
Mener de sa at vi skulle få Tesla som lånebil når jeg kjøpte i 2013?
Hadde vår 85D på service i Drammen, og fikk en 2013 P85+ pmed 49kkm på telleren. Gikk ikke å åpne føredøren fra utsiden, og lakken var ripete som fy. Men ellers var det de dårlige bremsene som slo meg som den store forskjellen. Utenom det, fortsatt en flott bil, og morsom å kjøre. Men det slo meg at denne bilen kostet vesentlig mere som ny enn vi betalte for vår 85D, uten å gå noe bedre og mangler AP hardware og AWD.

Ellers kudos til Drammen som byttet kromlisten bak til ny type, byttet pakning på og justerte soltak, og byttet speil på høyre side som var løst(!). Så nå er bilen feilfri. Ellers så var det litt kjipt å hente bil som stod ute i -12 med frossent batteri og 150 tkm på batteriet. 75kW tilgjengelig for fremdrift og null regen.

Pass på å be Tesla bytte viskere ved første service, Bosch som de setter på er av ett helt annet kaliber en US gummien som følger bilen.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

jkirkebo

Sitat fra: turfsurf på fredag 08. januar 2016, klokken 07:53
Hadde vår 85D på service i Drammen, og fikk en 2013 P85+ pmed 49kkm på telleren. Gikk ikke å åpne føredøren fra utsiden, og lakken var ripete som fy. Men ellers var det de dårlige bremsene som slo meg som den store forskjellen.

Da har de ikke oppgradert bremsene på den til nordisk utgave. Det har de på min 2013 P85+, og der biter bremsene som bare fy. Faktisk synes jeg de nesten biter for bra nå, må passe på pedaltrykket ellers blir det veldig rykkete kjøring ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

cairnz

Sitat fra: jkirkebo på fredag 08. januar 2016, klokken 11:00
Da har de ikke oppgradert bremsene på den til nordisk utgave. Det har de på min 2013 P85+, og der biter bremsene som bare fy. Faktisk synes jeg de nesten biter for bra nå, må passe på pedaltrykket ellers blir det veldig rykkete kjøring ;)

Jeg tror han mer bemerker forskjellen på bremsene på gamle og nye biler. Selv om du har oppgradert til nyere nordiske, slik jeg gjorde på P85-en, er bremsene en helt annen "type" enn på de nye bilene med AP. Begge biter godt, men pedaltrykkingen er veldig annerledes. Du kan få prøve min en dag om du vil for å oppleve forskjellen. Jeg er fortsatt usikker på om jeg foretrekker den nye eller gamle bremsen :)
Elbilist

SurSnasen

Sitat fra: JørundG på fredag 08. januar 2016, klokken 01:56
Det er forbausende hvor mye dårligere eksosbiler har blitt etter en stund i Tesla. Jeg fikk en ny Subaru når min var på service. Tror de gjør det for at vi skal bli minnet på hvordan fossile biler var å kjøre.
Når man trykker på gasspedalen, ingen reaksjon, og der plutselig etter en stund, skjer det noe, ristingen, følelsen av mekanikk i primalfase....

Hvilken risting? Etter 20 år med fossilbiler har jeg ennå til gode å legge merke til noe risting der. Da var det verre med en 85D som jeg satt på med for noen uker siden. Eieren ville ikke kjøre noe raskere enn 80 km/t på motorveien fordi ristingen var så plagsom i hastigheter over dette. Ingen som fant ut hva som var galt til tross for flere forsøk.

Ellers bør det vel også nevnes at Subaru-eierne, til tross for tungvint oldtidsteknologi og en langt lavere prislapp en Model S'ene, ytterst sjelden har behov for å oppsøke verksted. Dessverre tyder verkstedkøene hos Tesla på at Tesla-eierne jevnt over ikke nyter samme luksusen.

SunSeeker

Den satt tenker jeg..... Føler du deg bedre nå

SurSnasen

Toonster

Sitat fra: StianSalG på fredag 08. januar 2016, klokken 11:20
Sitat fra: JørundG på fredag 08. januar 2016, klokken 01:56
Når man trykker på gasspedalen, ingen reaksjon, og der plutselig etter en stund, skjer det noe, ristingen, følelsen av mekanikk i primalfase....

Hvilken risting? Etter 20 år med fossilbiler har jeg ennå til gode å legge merke til noe risting der. Da var det verre med en 85D som jeg satt på med for noen uker siden. Eieren ville ikke kjøre noe raskere enn 80 km/t på motorveien fordi ristingen var så plagsom i hastigheter over dette. Ingen som fant ut hva som var galt til tross for flere forsøk.

Ellers bør det vel også nevnes at Subaru-eierne, til tross for tungvint oldtidsteknologi og en langt lavere prislapp en Model S'ene, ytterst sjelden har behov for å oppsøke verksted. Dessverre tyder verkstedkøene hos Tesla på at Tesla-eierne jevnt over ikke nyter samme luksusen.

Nå vet jeg ikke om du kjører diesel, men hvis du mener at det ikke er en viss grad risting/kakling ved den type motorer så er det nesten så jeg ikke tror du har hatt bil i 20 år (det har selvsagt blitt bedre i løpet av 20 år, men helt borte er det ikke)

Denne tråden omhandler folk som ikke har opplevd store feil/problemer med sin Model S, og dermed selvsagt vil merke stor forskjell på støyen/ristingen vs fossile biler. At du har en bekjent som har vært uheldig er jo ikke representativt for alle Model S (i samme grad som min nevø heller ikke er representativ med sine problemer når det kommer til Foresteren sin)

vnm

Sitat fra: Ljosdal på torsdag 07. januar 2016, klokken 21:42
2 ganger fikk jeg en ny passat 1.6D (traktor) og en gang en Audi A3.
På Tesla Stavanger.

Hørte også mye fint om Tesla som lånebil, men de har vel ikke nok å låne ut...?
Jeg benytter Grorud. Jeg fikk i oktober en ny bil med en del feil, som allerede har vært inne to ganger (en uke eller mer begge ganger).

Første gang fikk jeg en Volvo V70 som lånebil. På mange måter en bra bil (traktor), men ikke når man er bortskjemt med en godt utstyrt Model S  ;D

Andre gang sa jeg at jeg ville ha en Tesla som lånebil. Det var helt greit og SA ringte meg med en gang hun fikk tak i en som jeg kunne låne.

Bilen min skal inn en tredje gang. Jeg fikk valget mellom å 1: avtale en fast tid for service, hvor jeg ville få en fossilbil, eller 2: vente på at hun fikk tak i en Tesla, hvorpå hun ville ringe meg for å få inn min bil. I og med at mine feil ikke er kritiske for bruk og sikkerhet har jeg valgt det siste.
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA