Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Tesla P85D, fredag 05. februar 2016, klokken 20:24

« forrige - neste »

timingbeltkiller

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 02. januar 2016, klokken 18:05
Jeg har vansklig å tro deg når du sier at du ikke har hatt et eneste feil på 1 år !
Ikke noe i veien for at han kan ha rett.
For ingen bilfabrikant leverer ut alle biler med feil = feilprosent 100
Og ingen samtlige biler uten feil = feilprosent 0.

Det er derfor noen heldige kjøper bilmodell med høy feilprosent
og like fullt opplever null feil.

Og noen uheldige kjøper bilmodell med lav feilprosent
og like fullt opplever (mange) feil.

Dette er ikke mer merkelig enn at noen damer er høyere enn mange menn
til tross for menn statistisk sett er høyere enn damer.

MEN selvsagt er risikoen for feil større jo høyere feilprosent en bilmodell har.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

GeirHM

Noen få har problemer med bilene sine. Det er antakelig flere problemer blant de med de første bilene, blant oss som har fått bil i 2015 er det merkbart færre (men også blant oss er det selvfølgelig noen). I den siterte artikkelen om kvalitetsproblemene relatert til model s i innlegget til timingbeltkiller står det da også følgende "But few Model S owners seemed fazed by these problems. According to the study, 97 percent would buy a Model S again, and owners praised Tesla's repair team for being fast and effective." Jeg tror dette gjenspeiles i innleggene på dette forumet. Noen har vært uheldige og vi får historiene deres her. Vi andre skriver ikke like mye om våre problemfrie biler. Og når vi skriver om dem så antydes det (av og til) at vi driver skjønnmaling. Jeg tror vi bare må fastslå at alt det som skrives her (positivt og negativt) ikke kan brukes som mål på utbredelse av den enkeltes erfaring. Til det trenger vi mer systematisk statistikk. Når det er sagt (og skrevet) så er det egentlig et mistak å tenke at utbredelse er en nødvendig forutsetning for at et problem skal være stort. Er det slik som Sven E skriver at han må bruke gaffa teip for å holde takluken tett og redusere farten for å unngå å få panseret til å åpne seg, ja da betyr det ikke så mye fra eller til hvor mange andre som opplever det samme, problemet er stort nok som det er selv om det bare skulle handle om hans bil. Jeg håper virkelig at Tesla tar tak i slike historier og retter opp i dem. Og jeg har inntrykk av at de gjør nettopp det. En god venn som hentet ut sin i september 2013 har fått byttet på ting han ikke har bedt om en gang. Tesla oppdaget problemet før det var synlig for ham. Min egen bil er fra mars i 2015 og det har ikke vært behov for noe større reperasjoner eller inngrep. Antakelig fordi produksjonen i Fremont har tatt lærdom av erfaringene med de første bilene. Slik at jeg er en av de 97 prosentene av brukerne som også neste gang vil kjøpe en Tesla. (Om jeg har råd...) 

PS. Om det er viktig å få bilen ettersett ville jeg vurdere å ta turen til et av Teslas servicesentre i et av våre naboland. Jeg fikk årsservice på noen dagers varsel i Hamburg. Der kostet forøvrig ikke servicen 4 500 kr, den kostet 1100. Men bevares, det er jo penger det og.

Anderwin

Bilen min er en 15 modell, aldri opplevd så mye feil på en bil før. For å være ærlig tror jeg hopper på en konkurrent med engang det blir en som kan matche seg mot Tesla sin. Eventuelt mercedes og Audi sin. Servicen på service senteren rundtomrking i landet er bare møkk. Opplevd Grorud, Drammen og Skøyen sin, det er mye shit, de snakker om hverandre med mer.

PS: Jeg trenger ikke superchargere har kanskje brukt det en gang eller lader jeg på jobb og hjemme uten problemer.

Cookie Monster

Sitat fra: Anderwin på søndag 03. januar 2016, klokken 23:46
Bilen min er en 15 modell, aldri opplevd så mye feil på en bil før. For å være ærlig tror jeg hopper på en konkurrent med engang det blir en som kan matche seg mot Tesla sin. Eventuelt mercedes og Audi sin. Servicen på service senteren rundtomrking i landet er bare møkk. Opplevd Grorud, Drammen og Skøyen sin, det er mye shit, de snakker om hverandre med mer.

PS: Jeg trenger ikke superchargere har kanskje brukt det en gang eller lader jeg på jobb og hjemme uten problemer.

Ta den en tur til Tesla Brumunddal. Etter min var der er det første gang på 9-10 måneder bilen min faktisk er feilfri og ikke fått masse nye feil som etter mange besøk i Drammen.
2015 P85D

Anderwin

Da får jeg vurdere det, er bare at bilen har vært inne fem ganger for samme feil siden august :/.

samotholt

Har spandert på vår 85D (juni 15 levering) to tape-biter på magneten i ladeluka - noe som fikset at den ikke ville åpne seg. Ellers er alt som det bør være.
S85D, A8 3.0 Tdi, Allroad 2,7T

Brede

Jeg skal ikke skryte på meg feilfri bil, men 6 timer inne på verksted (inkludert en service) i løpet av 25 måneder og 35.000km syns jeg er godt innafor.  :)

Nå skal det sies at jeg kom fra en mandagsbil fra Land Rover, så lista lå ikke spesielt høyt.  :P

Anderwin

Sitat fra: Brede på mandag 04. januar 2016, klokken 00:40
Jeg skal ikke skryte på meg feilfri bil, men 6 timer inne på verksted (inkludert en service) i løpet av 25 måneder og 35.000km syns jeg er godt innafor.  :)

Nå skal det sies at jeg kom fra en mandagsbil fra Land Rover, så lista lå ikke spesielt høyt.  :P

Høres bra ut det, jeg synes det er bra at folk som har kjøpt Tesla får en feilfri bil. Eneste problemet nesten er at det er flere som har feil på bilen enn feilfri :p.

Jeg kom ifra en blåmandag Ford Mondeo (Denne kostet Ford over 250k å fikse) blåmandag Nissan X-trail, til en blåmandag Tesla. Kan si jeg er lei av alt av biler, og service, verksteder. Håpet at Tesla skulle bli mye bedre ettersom bilen kostet mer, men nei da..

Men igjen Brede er bra at noen slipper dette helvete :)

Toonster

Denne tråden er et godt bevis på at det stort sett er de som har negative opplevelser som deler sine historier på intranettet. Selv når noen forsøker seg på en positiv vri så nekter folk for at det kan være slik - og det kommer halsende med folk som ramser opp sine problemer, som de har gjort i utallige tråder tidligere. Hørte jeg Spam?!

Er jo nytteløst og meingsløst å fortelle at man er superfornøyd med noe og at man ikke har hatt problemer.

:)

Salvesen

Sitat fra: Toonster på mandag 04. januar 2016, klokken 00:54
Denne tråden er et godt bevis på at det stort sett er de som har negative opplevelser som deler sine historier på intranettet. Selv når noen forsøker seg på en positiv vri så nekter folk for at det kan være slik - og det kommer halsende med folk som ramser opp sine problemer, som de har gjort i utallige tråder tidligere. Hørte jeg Spam?!

Er jo nytteløst og meingsløst å fortelle at man er superfornøyd med noe og at man ikke har hatt problemer.

:)

Jepp, denne tråden er ødelagt for lengst, ganske synd egentlig.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

mandresen

Dessverre nok en ødelagt tråd. Enkelte klarer ikke å holde seg unna og må spre møkk. Det finnes andre tråder til det her inne.

Selv er jeg superfornøyd, har ikke noen alvorlige feil med min 2015 modell som har hindret meg i å kjøre, men dugg i ryggelys, vannlekkasje fra soltak og 12v batteri. Dette fikk jeg time for tvert i Trondheim og når jeg bestilte 20' km service fikk jeg det på 1,5 mnd.
OG INGEN må komme her på et forum og fortelle meg at jeg sikkert har feil med bilen min allikevel, bare ikke oppdaget det ennå. Det er den dummeste kommentaren jeg leser!

Så jeg anbefaler Tesla til alle jeg snakker med fordi jeg er superfornøyd. Jeg har en god del beskjente rundt meg med Tesla, som ikke er her inne på forumet og de er alle superfornøyd.

Martin
Melhus (Trondheim)
Tesla Model S85D, MC Red, RN336744, levert 26.05.15
Nissan Leaf 2012 modell, White Pearl
Mitsubishi i-Miev 2011 modell, Titanium Grey m/eberspacher (SOLGT)

hstad

Sitat fra: mandresen på mandag 04. januar 2016, klokken 08:01

Selv er jeg superfornøyd, har ikke noen alvorlige feil med min 2015 modell som har hindret meg i å kjøre, men dugg i ryggelys, vannlekkasje fra soltak og 12v batteri. Dette fikk jeg time for tvert i Trondheim og når jeg bestilte 20' km service fikk jeg det på 1,5 mnd.
OG INGEN må komme her på et forum og fortelle meg at jeg sikkert har feil med bilen min allikevel, bare ikke oppdaget det ennå.
Martin

Men er det ikkje det du nettopp har sagt da, at du har hatt feil på bilen :) (Beklager, skal følge meg selv ut døra)
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015
Teknikkpakke og "panorama" soltak

VL

Sitat fra: hstad på mandag 04. januar 2016, klokken 08:22
Sitat fra: mandresen på mandag 04. januar 2016, klokken 08:01

Selv er jeg superfornøyd, har ikke noen alvorlige feil med min 2015 modell som har hindret meg i å kjøre, men dugg i ryggelys, vannlekkasje fra soltak og 12v batteri. Dette fikk jeg time for tvert i Trondheim og når jeg bestilte 20' km service fikk jeg det på 1,5 mnd.
OG INGEN må komme her på et forum og fortelle meg at jeg sikkert har feil med bilen min allikevel, bare ikke oppdaget det ennå.
Martin

Men er det ikkje det du nettopp har sagt da, at du har hatt feil på bilen :) (Beklager, skal følge meg selv ut døra)

Tenkte jeg også, men valgte og ikke si noe  ;D ::)
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Øyvind.h

Sitat fra: Toonster på mandag 04. januar 2016, klokken 00:54
Er jo nytteløst og meingsløst å fortelle at man er superfornøyd med noe og at man ikke har hatt problemer.
:)
Neida :)
Man ser de samme tendensene i andre tråder. Eksempelvis ble det laget en tråd for de som mener Teslas konkurrenter sover. Den ble dynget ned av poster om det motsatte. Så at en tråd om feilfrie biler får en haug poster om biler med feil er vel bare å regne med.

Tilbake til emnet:
Faren min kjøpte demobil i sommer. Rundt nyttår trodde han at første feil hadde oppstått. En melding om regenerering deaktivert i dashbordet  8) Bilen stod kald i minusgrader på Sjusjøen....

Men klart – feilmeldingen kunne vært mer tydelig (eks fortalt at regenerering er deaktivert da batteriet er kaldt). Så det er jo en feil, eller?
Ellers ikke en eneste feil som jeg har oppdaget. Skal kjøre bilen igjen fredag denne uken, så får vi se om jeg klarer å finne noe da.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

kos

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 04. januar 2016, klokken 08:47
Sitat fra: Toonster på mandag 04. januar 2016, klokken 00:54
Er jo nytteløst og meingsløst å fortelle at man er superfornøyd med noe og at man ikke har hatt problemer.
:)
Neida :)
Man ser de samme tendensene i andre tråder. Eksempelvis ble det laget en tråd for de som mener Teslas konkurrenter sover. Den ble dynget ned av poster om det motsatte. Så at en tråd om feilfrie biler får en haug poster om biler med feil er vel bare å regne med.

Tilbake til emnet:
Faren min kjøpte demobil i sommer. Rundt nyttår trodde han at første feil hadde oppstått. En melding om regenerering deaktivert i dashbordet  8) Bilen stod kald i minusgrader på Sjusjøen....

Men klart – feilmeldingen kunne vært mer tydelig (eks fortalt at regenerering er deaktivert da batteriet er kaldt). Så det er jo en feil, eller?
Ellers ikke en eneste feil som jeg har oppdaget. Skal kjøre bilen igjen fredag denne uken, så får vi se om jeg klarer å finne noe da.

Noen ganger er feilmelding faktisk ikke feil , men en opplysning om at regenerering er slått av pga at det er kaldt og glatt. Dette fordi regenerering kan i slike tilfeller være farlig - er ikke akkurat en feil det da.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA