Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: new version of nikometer

Startet av Baltor, mandag 28. juni 2010, klokken 16:50

« forrige - neste »

Tommy

Dette var ufattelig morro, og serlig det å komme på topp på listen ;D
Håper på flere slike dager med Co2 fri motorsport...
Satser på at neste gang så stiller jeg i en NXR. ;D ;D ;D

Baltor, du er min aller beste venn. Baltor, håper jeg snart får gruse deg igjen.....lalalalala(nynner triumferende)
Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

Baltor

Sitat fra: ravn på mandag 24. mai 2010, klokken 17:24
Dette er beste TOTALTID og for å gjøre det rettferdig har jeg delt den opp i klasse over og under 50 volt.
Jeg har ventet på at noen skulle påpeke at de fleste bilene i klassen under 50V har mer enn 50v driftsspenning. Trodde det var endel skarpskodde deltagere her på forumet, men tok kanskje feil?  :D
Ravn: du kan jo endre dette til "mer enn 20kW" og "mindre enn 20kW".
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

Baltor

Sitat fra: RevaLover på torsdag 27. mai 2010, klokken 13:16
Baltor, du er min aller beste venn. Baltor, håper jeg snart får gruse deg igjen.....lalalalala(nynner triumferende)
Har du gravd opp stridsøksen allerede? :o
Slapp heller av RevaLover, på den ene lista er du foran meg, men på den andre er det omvendt. Vi må vente i SPENNING på neste banekjøring, og før det skal jeg nok trimme opp Keweten og kjøpe slick dekk til den. Aurora dekkene var noe bærsj :(
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

Baltor

#18
Årets adrenalinkick nummer 1 blir Grill og Spenning 18.06.
EDIT: DET BLIR SØNDAG 19.06.
Sist vi gjorde dette gikk bølgene høye, RevaLover truet med å spise en Kewet til lunsj hvis han ble slått, Baltor var sikker på at RevaLover skulle trille i grusen osv. Les mer om dette i denne tråden, og se videoklipp fra kjøringen.
Det siste året har det dukket opp raskere biler, og flere av oss har finpusset på de gamle. Dermed ligger det an til raskere tider og stor oppslutning!
Tazzarier og Teslaer kan dukke opp bak sanddynene.

Vår egen kjendiskokk Magne garanterer at grillen skal bli varm nok. :D

Vi utfordrer medlemmer fra Agder Elbilforening til å melde seg på, faktisk elbilister fra hele landet.
Stiller du i år Ken?
Eller Boogie, etappevinner fra Viking Rally 2009?
Eller Lunde, som stadig omtales i media som uoffisiell norgesmester i Autoslalom?

GLEDER OSS ;D ;D ;D
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

hens

Og grillen går naturligvis på spenning fra batterier?
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Baltor

Sitat fra: hens på torsdag 10. februar 2011, klokken 20:35
Og grillen går naturligvis på spenning fra batterier?
Njaa...
Hadde ikke tenkt på det enda, men vi bør iallefall unngå fossil energi, kanskje vi kan grille på kongler?
Men kommer på at trekull er fornybart, det blir nok det ;D
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

elektrolux

Kult.

I år får dere se bakhjulet på SAM'en ;D

Innen den tid er 50 Amita LitiumPolymer celler på plass, noe som gir 12% høyere nominell spenning, og 100 kg lettere farkost.

Dette kombinert med Porsche tunet hjuloppheng og kampklar Elektrolux bør gi konkurrentene alvorlig angst.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Baltor

Sitat fra: hens på torsdag 10. februar 2011, klokken 20:35
Og grillen går naturligvis på spenning fra batterier?

Du tenker nok på Vaff-El som vi stekte og solgte under Elektrisk Uke 2010.  ;D
Har man en bil med passelig spenning er det lett å lage seg et uttak for småelektriske apparater som vaffeljern eller vannkoker når en er på campingtur. Nystekte vaff-Eler smaker ypperlig ute i ødemarka, og hvis det er det som skal til for å lokke deltagere fra Østlandet til Grill og Spenning stiller jeg opp.

Sitat fra: elektrolux på fredag 11. februar 2011, klokken 06:27
I år får dere se bakhjulet på SAM'en ;D
--
Dette kombinert med Porsche tunet hjuloppheng og kampklar Elektrolux bør gi konkurrentene alvorlig angst.

Ehhh
Angsten er nok større for at vi skal få se tre hjul stikkende opp fra sandgropa, Sam-en med bare et bakhjul har en vesentlig smalere "grunnflate" enn de fleste.

Til alle som lurer på dette konseptet kan jeg si:
Arrangementet er på KNA sin gokartbane. Alle svingene er sikret med dekk og sandgroper. KNA har kjørt her i mer enn 20 år med alle typer raske fossilbiler uten uhell av noe slag.
For å ikke komme i konflikt med det som er skrevet med små bokstaver i forsikringsavtalene våre heter dette ikke kappkjøring, men førerutvikling på bane.

Garantert lærerikt: sporvalg, dekkhyling, sladding, og snurring er noe annet enn det vi opplever til vanlig med elbilene ;D

SISTE: Det ser ut til at dette blir flyttet til søndag 19.06 istedet for lørdag 18.
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

Baltor

#23
Sitat fra: Baltor på torsdag 10. februar 2011, klokken 13:51
Vi utfordrer medlemmer fra Agder Elbilforening til å melde seg på, faktisk elbilister fra hele landet.
Stiller du i år Ken?
Eller Boogie, etappevinner fra Viking Rally 2009?
Eller Lunde, som stadig omtales i media som uoffisiell norgesmester i Autoslalom?

GLEDER OSS ;D ;D ;D
Det er nå på tide å melde seg på til dette arrangementet. Vi håper på tilreisende. Det er søndag 19.06. (send PM eller via hjemmesiden vår)
Dette er for alle venner av Rogaland Elbilforening (ikke bare medlemmer). Vi lager til en samlet kjøretur fra Stavanger, dette kommer vi tilbake til. Ankomst banen seinest kl 12, kjøringen starter klokka 13.00.
Ladestrøm og grilling er tilgjengelig. De som lurer på konseptet kan lese seg opp i denne tråden.
Vi deler inn i klasser etter behov, vi ser det an etter hvor mange påmeldte det blir.
Men det blir konkurranse både i klasse og over all.
Tidtaging på en runde, men alle kan prøve flere ganger.
Think Classic toppet listene i fjor, men i år stiller RevaLover med Tazzari :o
Og Electrolux med Norges eneste og peneste SAM..??

I 2009 hadde Viking Rally en av fartsetappene på denne banen, og det ga mersmak. Vi arrangerte GRILL OG SPENNING første gang i 2010 ;D
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

Baltor

#24
Vi gjør som i fjor og samler oss ved Sverd i Fjell klokka 10.30 for å kjøre i samlet flokk (fv 510 og Nordsjøvegen). De som kommer fra Sandnesområdet kan henge seg på ved Voll. (bensinstasjonen)
Fra Sverd i Fjell er det 28km til banen, med flat asfaltvei.

Vi kobler til og lader før kjøringen starter klokka 13.00

Norsk Elbilforening har gitt oss pengestøtte til dette, den bruker vi til grillkull og baneleie. Dermed ingen startkontigent for deltagerne i år.
Alle skal få flere forsøk!
Påmedlingene tikker inn, av kjendiser har vi foreløbig RevaLover, Electrolux, Team Solvind m.fl..
Mange ulike biler ;D
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

Baltor

Siste oppdatering:
Felles kjøring er frivillig (men ekstremt kult), vi som kommer fra Stavanger samles ved Sverd i Fjell ved Hafrsfjord, kjøring derfra klokka 10.30.
Kort stopp ved bensinstasjonen på Voll ca 10.45 for at de fra Sandnes kan slutte seg til.
Det er ikke lov å kjøre på banen før klokka 12.00, men vi kan lade, snakke og klargjøre.

Forslag til regler:
1)Alle kan prøvekjøre og øve så mange ganger de vil (med tidtaging), men når selve konkurransen begynner blir noterte resultater endelige.
2)En kjøring er kun en runde.
3)Inndeling i klasser etter antall kW?
(dette er altså endel endret fra i fjor)

Værmeldingen er nå utrolig bra 8), men den store kafeen med panoramavinduer gjør at dette kan bli en hyggelig dag selv om sola svikter.
Ta med grillmat, Magne ordner grill.
Vafler og kaffe på fellesen.

Fristende? Meld deg på her i tråden eller send PM til Baltor.

I fjor hadde vi et bra utvalg, elektrisk Mini, Ranger, 2 varianter av Reva, Kewet, Buddy, Think.
Spenningen i år blir økt med i-MiEV, Tazzari og SAM 

Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

Tommy

Vi kommer og skal knuse alle sammen...MWAHAHAHA ;D
Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

elektrolux

#27
SAM prosjektet går sin skjeve gang. Fikk ut batteripakken med det resultatet at den skled av jekken min, og ned på høyrehånden som nå er i fattle.

Dermed ble jeg  nesten knust allerede i dag :D Gleder meg til å redusere vekten fra 150 kg til 50 kg, i tilfelle dette skulle skje igjen.

Kan dermed ut fra egen erfaring påstå at Litium er tryggere enn bly. I alle fall om batteriet skulle falle nedpå en.

Det positive oppi dette her er at etter at jeg fikk løs armen ser ut til å ha fått laderen til å fungere perfekt på Litium cellene, som nå er på like over 220V ballanseringsspenning. Monterte en Litium chip i 168V blyladeren fra en 84V lader, og vips, så fikk jeg en perfekt 220V litium lader.

Nå får vi bare håpe at motorstyringen takler den økte kjørespenningen, og selvfølgelig at jeg får montert dette med bare en fungerende hånd.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

elektrolux

Stor takk til Baltor som stillte på kort varsel, og freset hull i 54 lokk til Amita cellene mine, og til Pear Bear som trodde til med moralsk støtte og kunne bekrefte at motorstyringen sansynligvis er god for 220V og vel så det. Uten denne hjelpen hadde ikke tiden strukket til.

Fikk cellene på plass i SAM'en etter litt krøll med ene ballanseringskretsen. Når klokka rundet 22:30 innså vi at det var på tide å ta en pause for kvelden.

Nå gjenstår stempling av cellene, tilkobling, og tilbakemontering i SAM'en. Det ser nå ut til at dette kan gå bra, og har nå fornyet tro på at SAM blir klar til Søndagens Grill og spenning.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

elektrolux

#29
Da ( kl. 08:00) i dag var SAM'en klar.

Det ble noen sene timer, med et par tilbakeslag som det alltid er med nye bygg.

Situasjonen nå er at SAM'en kan dra 25 kW ut av Amita pakken.

DC-DC er iffy. Var dette også før, så må ta med 12V lader for sikkerhets skyld.

Akselerasjonen fra 30-100 km/t er formidabel, men klepp har mange svinger, så det spørs likevel hvordan dette går mot Think og Tazzari.

Bygget ble bare lekkert, og SAM'en er bedre enn noensinne. Fjøring og acceleratoren fungerer optimalt, og en skulle tro bilen var bygget for denne lavere vekten.

Det nifse er at en av cellene som tilfeldigvis ble tatt ut av pakken, og testet, nå har blåst seg opp. Kommer dette til å skje med flere celler?

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA