Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: new version of nikometer

Startet av Baltor, mandag 28. juni 2010, klokken 16:50

« forrige - neste »

hens

Enkelte av Saft's åpne nicadceller skal monteres med lokk i endene for å forhindre at de blåser seg opp. Kan det være noe lignende med dine celler?
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

elektrolux

#31
Hallo Hens

Amita cellene skal klare seg uten støtte, men det er ikke første gang jeg ser celler fra Amita som ser slik ut. Cellen hadde kun 23 ahr, og kan ha vært neddom 0V før jeg fikk den. M.a.o kan det være en gammel skade som nå tilkjennegav seg.

Ellers er jeg akkurat hjemme fra en meget hyggelig tilstelning. Som forventet  ;D ;D ;D så ble det utklassing i favør Think Classic Li.

SAM'en klarte seg også bra, men den går opp på 2 hjul når det går som værst, og dermed måtte farten i svingene modereres. Hjulløftet ble foreviget av kona, og blir lagt ut som filmsnutt senere.

Fant ut at SAM'en bruker ca 1/3 Ahr / km som da gir opp til 70 km rekkevidde, selv med kun 23 Ahr kapasitet grunnet svake celler. 50 km rekkevidde er reelt selv med "inspirert" kjøring. Dette er nesten dobling av Blybatteriet sin rekkevidde, og er dermed meget fornøyd med bygget mitt. Regenereringen virker faktisk også bedre nå. Litt mer forsiktig, der den tidligere var for kraftig når en brukte bremsen.

Cellene holdt dagens bank, så dette lover bra.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Baltor

#32
Ja enig med Elektrolux i at dette ble en veldig fin dag, sitter her sliten og solbrent og sorterer resultatene.
Ikke alt gikk som forventet, SAM viste IKKE alle andre bakhjulet, og vi fikk oss en støkk da den allerede på første treningsrunde viste oss buken ::)
Elektrolux måtte ut i graset for å komme ned igjen på alle tre :D

Jeg vil foreslå å senke den litt, med lavere vekt har den nå fått unødig stor bakkeklaring og dermed unødig høyt tyngdepunkt. Etter dette stuntet kjørte Elektrolux noe roligere med DENNE bilen :D

RevaLover klarte heller ikke å knuse alle. Kanskje litt uheldig med dekkvalg på Tazzarien? For tilskuerene ble det Tazzari som ga best underholdning, snurring, grastuster og singelsprut ;D Og den ble prøvd av mange.
Men vi vet at RevaLover (Tommy) er en stayer som alltid kommer tilbake med hjulene i behold. Vi venter i SPENNING på neste mulighet (eh, litt oppbrukt etterhvert ja)

i-MiEV kom svært godt ut av det på denne banen. Men med ESP slått av slipper de litt med bakhjulene, baneansvarlig Tore fra KNA mente dessuten det var helt feil med så smale forhjul. Men hadde det vært premie for dekkhyling/brøling hadde denne gått til i-MiEV :D

Vi fant ut, som i fjor, at Think har utrolig gode kjøreegenskaper. Med såpass svak motor er det egenskapene i sving som gjør at den klarer seg så godt. Som resultatene viser er det kun biler med vesentlig bedre effekt i forhold til vekt som slår den. (men jeg er som mange vet litt partisk her)

And The Winner Is:
Electrolux i Think Classic Li. God bil, litt ekstra effekt med forhøyet spenning, og utrolig frisk satsing. Hadde tydelig bakhjulsløft gjennom en hel sving, dette imponerte også baneansvarlig Tore fra KNA.  ;D
Skikkelig fortjent seier etter alt strevet med å få SAMen klar, GRATULERER ;D

Vi valgte å legge alle tidene i en klasse, så kan alle vurdere selv hva som skyldes bil og hva som skyldes fører.
Bilder og video kommer etterhvert.
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

Baltor

Dette året kjørte vi en runde, dermed er det vanskelig å sammenligne med resultatene fra i fjor eller 2009.
Når en bare kjører en runde er det start og mål midt på det ene lange strekket, så de motorsterke mister litt av fordelen. Vi kan vurdere til neste år å legge inn en sjikane på den andre langsiden, da blir nok resultatene enda jevnere.
Men det viktigste framover er å få med flere, her er det god plass, og nok strøm til lading.
Dette er familievennlig og miljøvennlig motorsport uten co2 utslipp  ;D

Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

Kjelli

Baltor, kan du laste opp bildet i høyere oppløsning?

Ellers takk for en superkjekk dag. :)

Kjell

Baltor

#35
Sitat fra: Kjelli på mandag 20. juni 2011, klokken 18:59
Baltor, kan du laste opp bildet i høyere oppløsning?
Nå har ravn kommer tilbake fra jobbreise, han har hjulpet med å legge ut 44 bilder på www.rogaland-elbil.no
(se galleri)
Her er alle bilene i aksjon, i 2 oppløsninger.
uups, ser nå at noen har blitt glemt, blant annet gruppebildet.
(her kommer noen av de glemte, men forumet takler ikke store filer)
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA