Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: new version of nikometer

Startet av Baltor, mandag 28. juni 2010, klokken 16:50

« forrige - neste »

Baltor

Vi er nå heldigvis mange nok påmeldte til at det blir noe av dette.
Førstkommende søndag drar vi med elbiler til gokartbanen ved Reve, avgang Sverd i Fjell klokka 10.30. 
På gokartbanen blir det kappkjøring, dessuten grilling og chilling og lading.
Familievennlig opplegg, stor kafe med panoramavinduer mot banen i tilfelle det blir kjølig.
Har du spørsmål? Kontakt oss via hjemmesiden www.rogaland-elbil.no

SISTE: Reva Lover lover å vise Baltor bakhjulene... :o :o
http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=2536.msg20834#msg20834

Dette bildet er fra i fjor:
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

Tommy

Ser Baltor prøver å terge på seg en Reva...
Sist år fikk jeg tyn for at jeg var så treg, lurer på hvem som var å slapp ut lufta av dekkene mine den gang???
Denne gangen har jeg med meg et helt "Team", og ingen utenforstående slipper til i nærheten av "Bilene" mine.
Ja denne gangen stiller jeg med 2 stk.
En blodtrimmet REVAi 2008 og en litt mere bedagelig 2007 modell.
Kan garantere deg Baltor at du ikke kommer til å befinne deg noe annet sted enn i speilene mine....
Denne gangen skal jeg virkelig vise hva REVA mi er god for.....
Ingen foran, ingen ved siden, men mange bak....slik jeg liker det ;D

Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

elektrolux

Dere kan bare være glad for at Tazzarien min aldri dukket opp. Ellers måtte Revalover jekket seg ned noen hakk.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Tommy

Sitat fra: elektrolux på torsdag 20. mai 2010, klokken 14:34
Dere kan bare være glad for at Tazzarien min aldri dukket opp. Ellers måtte Revalover jekket seg ned noen hakk.

Nå er det vel slik at om den hadde kommet så kommer trolig ikke du? :'(
Hadde vært fint å testet den mot min Blodtrimmede Reva....
Og den som bør jekke seg er Baltor.
På Randaberg avtalte vi at jeg skulle vinne over Thinken, men når det ble for stor jubel så klarte ikke han å la være... Han måtte bare >:(

Jeg skal spise den Rosa påskekyllingen hans til frokost på Reve...
Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

elektrolux

Sitat fra: RevaLover på torsdag 20. mai 2010, klokken 15:44
Nå er det vel slik at om den hadde kommet så kommer trolig ikke du? :'(

Desverre nei. Må jobbe litt også. I alle fall en gang i blandt.

lurer på hvem som var å slapp ut lufta av dekkene mine den gang???

Kan være at brukte samme luftpåfyller på Reve banen som meg. Etter å ha fyllt luft til max trykk på dekkene mine var der såvidt 1 bar i dekket. Dette ble desverre oppdaget etter løpet, og ødela kjøreegenskapene på Vectrixen totalt. Eller har noen vært borti kjøretøyene våre mens vi kikket en annen vei??
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Baltor

Klarte dere ikke å finne på en bedre unnskyldning???
"noen slapp ut lufta mi".

Valget mitt akkurat nå er: Enten ta med Thinken for å konkurrere med Solvind og andre, og slå RevaLover med ca en runde, eller kjøre med den Rosa Keweten med 12Kw motor og slå RevaLover med ca 12-15 sekund. Tror kanskje jeg velger Kewet ::)
---------------
Til alle andre enn RevaLover:
Dette skal bli en hyggelig familieutflukt, mens RevaLover kjører runden sin kan vi andre varme opp grillen, grille, lage kaffe og ta en middagshvil eller plukke markblomster. Dette er et utrolig fint område, lerkekvitter og blomsterprakt.
Banekjøringen er morsom og trygg, toppfarten blir ikke stor.
Mer info om det praktiske opplegget kommer etterhvert
Stavanger
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

Tommy

Jeg kan bare si som så, min høyrefot skal tapes til gasspedalen og min venstre skal tapes i hodehøyde.... ;D
Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

cra

Ha ha ha!!! Kostelig lesning, denne "rivaliseringen" dere har gående!  :D  :D Nesten som på film der de smekker hverandre med hansken for å utfordre til duell, og kommer med overhøflige uttalelser!  :D  :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

ravn

Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

twoika2

Kjempeflott kjøring og filming Ravn !

At du fikk lagt det ut så fort var helt topp!!    ;)

Skikkelig fart på den "kjerra" altså 8)

Baltor

Grill og spenning ble hyggelig, og selvfølgelig spennende. Alle fikk prøve mange ganger, og mange prøvde ut forskjellige biler. Den offisielle resultatlista kommer straks. Lista kan sorteres på mange måter, dermed kan vi finne mange vinnere. Think City Classic viste seg som en rask og morsom banebil.
Det finnes mange bilder på
http://rogaland-elbil.no/galleri/main.php

Stavanger

ravn

Resultater her: http://rogaland-elbil.no/rally2010.php

Dette er beste TOTALTID og for å gjøre det rettferdig har jeg delt den opp i klasse over og under 50 volt.
Ville gjerne hatt egen resultatliste med beste rundetid, men der var det litt rot, så lot det være. Komplett resultatliste ligger som excelark på linken over.
Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

twoika2

:D
Tusen takk Ravn og Baltor for flotte filmsnutter og god resultatliste ! Suuuupert.  8)

Baltor

Sitat fra: ravn på mandag 24. mai 2010, klokken 17:24
Dette er beste TOTALTID og for å gjøre det rettferdig har jeg delt den opp i klasse over og under 50 volt.
Måtte du dele akkurat der? Nå kom jo RevaLover på topp på den ene lista >:(
Jeg kjørte en gang med Thinken og slo RevaLover, dermed var jeg godt fornøyd. Han slapp likevel å spise den Rosa Keweten, vi ble enige om at det er bedre å bruke en god fordøyelse og gode tenner på noe annet enn elbiler...
Krigen mellom RevaLover og Baltor er dermed lagt død (iallefall til neste baneløp ;D)

Twoika2 kjørte hensynsfullt med lånt bil, jeg tipper du kunne kommet langt opp på lista hvis du hadde satset hardere.
Også Keweten kunne kanskje gjort det bedre, Aurora vinterdekk var nok ikke det beste valget...
Imponerende satsing fra Team Solvind :o

En erfaring fra dette er at elbiler tåler mer enn vi ofte tror. Her kjørte vi skikkelig hardt, med pedalen i bånn, og noen biler ble kjørt maaange ganger.
En annen erfaring er at vegfestet på tørr asfalt er veldig mye bedre enn en klarer å forestille seg.

Takk til alle som stilte, og spesielt takk til alle som bidro med tidtaging, grilling og annet.
Stavanger

twoika2

;)
Etter den fantastiske følelsen av at farten var ekstrem høy, tvilte jeg faktisk på at noen kom til å slå meg, og var godt fornøyd med kjøringen...  8)

Gleden av å delta var faktisk større enn å vinne.

Det var nesten uvirkelig å kjøre elbil, både fordi det var helt ny opplevelse med Elbil og bane, på en og samme dag. (ikke hver dag man kjører på bane sammen med halve familien).  ;D

Som de sier det hos Opel: "det føltes nesten som å fly"  :o

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA