Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kjøp av elbil

Startet av Toonster, søndag 24. januar 2016, klokken 16:32

« forrige - neste »

FU73

Sitat fra: Salvesen på onsdag 30. desember 2015, klokken 06:56
Jeg kan ikke fatte og begripe at ikke tesla leverer dette med offline lister der hver sang automatisk går i offline "modus", uten dette blir det jo enorme roaming kostnader når folk er på Europa tur/svenskehandel osv.

Da jeg fikk min bil utlevert på mandag snakket tesla om at det ville komme ila en måned.
Litt off topic dette her, men hvordan fikk du bilen på så kort tid som litt over en måned bare.? kan det bety at jeg kan være heldig å få min tidligere.  :) jeg bekreftet 11.11.15 men har fått beregnet tid til februar/starten av mars  :(
2016 Model S 70D

Salvesen

Sitat fra: FU73 på onsdag 30. desember 2015, klokken 09:01
Sitat fra: Salvesen på onsdag 30. desember 2015, klokken 06:56
Jeg kan ikke fatte og begripe at ikke tesla leverer dette med offline lister der hver sang automatisk går i offline "modus", uten dette blir det jo enorme roaming kostnader når folk er på Europa tur/svenskehandel osv.

Da jeg fikk min bil utlevert på mandag snakket tesla om at det ville komme ila en måned.
Litt off topic dette her, men hvordan fikk du bilen på så kort tid som litt over en måned bare.? kan det bety at jeg kan være heldig å få min tidligere.  :) jeg bekreftet 11.11.15 men har fått beregnet tid til februar/starten av mars  :(

Se på datoene en gang til ;)
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

FU73

he he, ja litt over 2 mnd blir det. men jeg bekreftet bilen min bare tre uker etter deg, så skulle nesten tru at jeg kunne hatt mulighet for å få den i slutten av januar da. men får vel bare se. og ikke ha for mye forhåpninger ;D
2016 Model S 70D

bernta

Sitat fra: mj på tirsdag 29. desember 2015, klokken 17:04
Var innom Tesla i dag. De har fått en intern mail om at utrullingen av spotify er satt på hold pga ettellerannet. Visstnok et par teslauker sa selgeren.....

Kan jo håpe han tøyset med meg men tror ikke det.

Det er jo helt tallentløst av Tesla å gå ut med mail hvor de sier at nå kan vi lytte til Spotify i bilen. De ødelegger for seg selv med å drive på denne måte. Melde at nå kommer en tjeneste, men så kommer den ikke før lenge etterpå. Tesla burde få inn en kommunikasjonsansvarlig som kan endre denne håpløse praksisen.

Hvis det ikke leveres nå, så skader det ikke å si at Tesla har inngått et samarbeid med Spotify og at tjenesten vil gjøres tilgjenelig så snart alt er klart...
Tesla model s 85D bestilt 22. juli
Bekreftet: 23. juli
Tildelt VIN (98XXX): 26. juli
I produksjonskø: 31. juli
I produksjon: 13. aug.
I transit fra fabrikken: 25. aug
Utlevert: 21. okt

DaTwister

Dette har jo blitt Tesla sin måte å drive butikk på. Andre produsenter sier ingenting før ting er på plass i bilene. Tesla sier hva som kommer, også må vi vente litt på at det skal komme. Men for en som helst skulle hatt alle duppeditter "igår", så kan det være vanskelig å vente :) Men kanskje heller dette, enn at de sier at de foreløpig ikke har noen løsning på streaming av musikk til bilene, "Vi får bare vente og se hva som kommer"?

Hodetelefoner

bernta

Tesla model s 85D bestilt 22. juli
Bekreftet: 23. juli
Tildelt VIN (98XXX): 26. juli
I produksjonskø: 31. juli
I produksjon: 13. aug.
I transit fra fabrikken: 25. aug
Utlevert: 21. okt

kjølholdt

Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

diax

Det hadde vært mer grin om Rdio hadde forsvunnet uten noe mer informasjon. Nå vet man hvert fall hva som kommer.

Salvesen

Kjenner ventetiden er litt tung nå som jeg har SW med bug om en spiller musikk over USB eller internett radio(Støy). Bør komme snarlig!
Svart S75D 2016(AP2.0)

Cookie Monster

Ser nok snart noe til oppdateringer. Veldig sjeldent at man lanserer ny oppdatering rett før de fleste går ut i ferie. I tilfelle noe skulle gå galt.
2015 P85D

willywonka

Sitat fra: Salvesen på mandag 04. januar 2016, klokken 11:04
Kjenner ventetiden er litt tung nå som jeg har SW med bug om en spiller musikk over USB eller internett radio(Støy). Bør komme snarlig!

Hadde samme problem på min. Etter å ha fått gode råd her på foumet løste det seg ved å ta en restart av begge skjermene. Om du leser i tråden jeg lagde vedr. problemet står oppskriften der.

Salvesen

Sitat fra: willywonka på mandag 04. januar 2016, klokken 13:57
Sitat fra: Salvesen på mandag 04. januar 2016, klokken 11:04

Hadde samme problem på min. Etter å ha fått gode råd her på foumet løste det seg ved å ta en restart av begge skjermene. Om du leser i tråden jeg lagde vedr. problemet står oppskriften der.

Hvilken tråd?
Svart S75D 2016(AP2.0)

Muffinman

Feil/reklamasjoner muligens. Jeg hadde også dette på min bil ved utlevering. Det ble løst med oppdatering. En annen bruker her på forumet hadde fortsatt problemet etter oppdateringen, men det ordnet seg etter en reset. Jeg antar en reset alene ikke løser problemet, men det skader ikke å prøve.

Cookie Monster

Sjekk hvilken fw du har om det er 2.8.217 så er den kjent for å ha en slik feil og blir derfor kalt for Digital Static i firmware trackeren.

http://ev-fw.com/track-reports.php
2015 P85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA