Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: SMS Remote: Start Heating / Cooling at a Predefined Time in the Future!

Startet av boxer72, mandag 30. november 2015, klokken 22:21

« forrige - neste »

boxer72

Par bilder bilder fra sikringsskapet

Sent fra min EVA-L09 via Tapatalk

Tesla model x, hvit og Renault zoe, hvit perlemor

Burger

Flott med oppdatering :-)

Gleder meg til å høre kjøreerfaring og økonomien i dette.
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

boxer72

Tesla model x, hvit og Renault zoe, hvit perlemor

MrBacardi

Moro at bilen er i drift, et par bilder jeg knipset fra tidligere i dag, står på lading på Kalbakken:



Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

pudderjagar

Ser at da er laus ladekabel type2. Er denne verkeleg 43kw?

Eg fryktar for at den er 22 kw. Men flott at dei satsar på type2. Då kan dei bruka hurtigladestasjonane hvis dei kjem i knipe.

Håpar da kjem meira oppdatering om denne bilen.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

boxer72

Sitat fra: pudderjagar på torsdag 09. mars 2017, klokken 14:24
Ser at da er laus ladekabel type2. Er denne verkeleg 43kw?

Eg fryktar for at den er 22 kw. Men flott at dei satsar på type2. Då kan dei bruka hurtigladestasjonane hvis dei kjem i knipe.

Håpar da kjem meira oppdatering om denne bilen.
Er 43kw,   vært litt problem med laderne de er levert samme leverandør som bilen og de har kommunikasjon med de ifra Nederland,  de fjern oppdaterte laderne ( vi har en på kjølelageret og en på tørrlageret) etter siste oppdatering sluttet de å virke og det ble nødlanding fra Cee 400/32 løsning.
De har nå fått igang laderen på tørrlageret, men nede på kjøle må de fortsatt lade med 22kw på Cee stikk

Kabelen som benyttes er ihverfall det dobbelte av tykkelse enn det jeg har på 32A type2 kabelen min

Sent fra min SGP511 via Tapatalk

Tesla model x, hvit og Renault zoe, hvit perlemor

bositron

Sitat fra: pudderjagar på torsdag 09. mars 2017, klokken 14:24
Ser at da er laus ladekabel type2. Er denne verkeleg 43kw?

Eg fryktar for at den er 22 kw. Men flott at dei satsar på type2. Då kan dei bruka hurtigladestasjonane hvis dei kjem i knipe.

Håpar da kjem meira oppdatering om denne bilen.

Løs type2 - type2 kabel for AC43kW eller 400V 63A er i vannlig salg

f.eks

http://www.elbilsupport.dk/side.asp?Id=139255&Vare=49763

Ønsker du AC43kW Hjemme kan du kjøpe denne

http://www.elbilsupport.dk/side.asp?Id=139255&Vare=102462

eller om du ønsker denne modellen som er lettere å ta med seg

http://www.elbilsupport.dk/side.asp?Id=139255&Vare=102453

Hjemmeladning med AC43kW er også enkelt å få til gitt at du har nok effekt tilgjennelig.
(Det er bare fortum og grønn kontakt som vil glemme AC43kW)


pudderjagar

Da er fullt mulig med meir enn 43kw. Ladeboksen min kan levere 55 kw til 1 bil så da er ingen problem.
(Problemet er at sikringskapet mitt ikkje klarer da utan at kraftlaget går i fistel delux!!!!!!)

Hvis ikkje eg tek feil så krever type2 standarden at da er fast kabel over 22 kw.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA