Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Selge bil nummer 1 og kun beholde golfen?

Startet av gamer73, onsdag 14. oktober 2015, klokken 22:38

« forrige - neste »

moderator 2

Hei

I denne tråden refereres det til en tråd om prising på hurtiglading som ble slettet.
For å klargjøre dette, så var det trådstarter som slettet tråden, før han sa takk for seg og forsvant.
Jeg har redegjort litt for dette i denn tråden: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23663.0.html

Jeg får endel "rapporter innlegg" på mail. Når jeg får de blir dette stort sett raskt sjekket opp via mobiltelefon. Her går det super-raskt å sa hva som har blitt skrevet. Mye av det som rapporteres er innenfor det som bør tollereres på et forum, mens enkelte ting bør det gjøres noe med. Da er det litt knotete å gå inn og slette eller redigere en i tråd fra mobilen. Dette gjør jeg helst fra en PC, og da kan det ta litt lenger tid før det skjer noe.

Jeg ser helt tydelig at det er behov for flere moderatorer. Vi hadde Laumb som var en en stor ressurs. Han valgte desverre å forlate elbilforum.no. Ny moderator på Tesla forumet er snart klar, men jeg vil at ting skal roe seg litt ned der, før han slipper til. Det er ikke noe gøy å begynne som moderator på et forum i full storm. Da er det bedre at jeg rir av stormen, og så slipper vi ny moderator til, stille og rolig :-)

Har du lyst til å være moderator på deler av forumet, er det bare å sende en PM til meg. Det er ønskelig med litt forum erfaring og gjerne litt data kjennskap. Er det et bilmerke du følger med på, så kan du bli moderator for det merket.

Lars
Forum admin
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

Balrog

Sitat fra: v-i-c på fredag 18. september 2015, klokken 04:42
Dert er viktig at alle som deltar på et forum er sin rolle bevist. Alle roller kan ikke nødvendigvis kombineres.

Om en person som f.eks "Emil" skulle velge å rendyrke rollen som moderator ,så ser jeg ingen gunn til at han ikke skulle kunne gjøre en grei jobb.

Dersom man veldig aktivt og ofte deltar i "heftige meningsutvekslinger" og i tillegg har "bastante" meiniger, vel da kan man selvfølgelig ikke moderere tråder hvor en selv er aktiv deltager, det sier seg selv.

Mange vil hevde at skal du bli moderator kan du ikke delta i alle "heftige diskusjoner" rundt om i forumet.

Forumbrukere som emil kan utmerket godt være moderatorer uansett om de deltar i "heftige diskusjoner" der troll og forumtrashere sprer om seg med personangrep, usakligheter og faktafeil.

"Mange vil hevde..." Javel? Er poenget ditt å avskrive brukere som emil muligheten til å være moderatorer fordi de er aktive? Jeg synes dessverre mange av innleggene dine på Leaf-forumet er helt i grenseland av hva som er relevant å trekke inn av hypotetiske problemstillinger, og grenser mot å være mer slitsomt enn informativt. Vi har fått med oss at du synes Zoe og 43kW AC er best. Jeg tror på bakgrunn av dine bidrag på Leaf-forumet ikke at du er best skikket til å legge premissene for moderering av dette forumet om Leaf. Når det er sagt er selvsagt v-i-c s bidrag om Zoe og 43kW AC på sin velkomne plass i Zoe-forumet og i forumet om ladeplasser/hurtiglading generelt. Nissan kan godt få et velfortjent spark på leggen for manglende interesse for AC 400V/3fas, men det behøver ikke å gjentas til det kjedsommelige.

Ved hjelp av et lukket moderatorforum og en 3-10 aktive brukere som moderatorer kunne man definitivt ha økt kvaliteten på elbilforumet. Slik modereres mange forum der det er sterke meninger og fri innmelding uten kontroll. I en slik organisering av moderatorfunksjonen ville emil ha vært MEGET godt kvalifisert til å være moderator, uansett hvor aktiv han måtte være i diskusjonene.

Uten å bli like meningsbegrensende som det republikanske partiet i USA tror jeg generelt det er bedre at det slettes et innlegg for mye enn et for lite. Et elbilforum handler ikke primært om tøying av grensene for ytringsfrihet, men om relevant informasjonsutveksling i elbilenes verden. Dagens moderering er alt for slapp, og skyldes vel primært en forståelig kapasitetsmangel.

Synes forresten emil nå kan komme frem i lyset igjen etter å ha mottatt så mye unison stående applaus og takketaler. Det får være grenser for å gjøre seg kostbar også.....  ;)
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Ebe

Sitat fra: Forum Admin på fredag 18. september 2015, klokken 22:52
Jeg ser helt tydelig at det er behov for flere moderatorer. Vi hadde Laumb som var en en stor ressurs. Han valgte desverre å forlate elbilforum.no. Ny moderator på Tesla forumet er snart klar, men jeg vil at ting skal roe seg litt ned der, før han slipper til. Det er ikke noe gøy å begynne som moderator på et forum i full storm. Da er det bedre at jeg rir av stormen, og så slipper vi ny moderator til, stille og rolig :-)

Har du lyst til å være moderator på deler av forumet, er det bare å sende en PM til meg. Det er ønskelig med litt forum erfaring og gjerne litt data kjennskap. Er det et bilmerke du følger med på, så kan du bli moderator for det merket.

Lars
Forum admin

Jeg tror ikke på konseptet at én moderator skal være enerådende i "sin del" av forumet. Det er ikke alltid lett å vite hvor man skal legge lsita.

Det er etter min mening mye bedre å ha 5-6 stykker som kan moderere hele forumet. Forumeeglene er de samme uansett om man diskuterer Tesla eller Leaf. Moderatorene må kunne diskutere på et skjult moderatorforum. På den måten får man en balansert moderering, basert på ønsket fra admin.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

moderator 2

Hei

Jeg legger ut en trist oppdatering i denne tråden, etter ønske fra Emils familie.

Emil ble i går bisatt i Haslum krematorium. Emil valgte å ta livet sitt etter lang tids alvorlig depresjon. I løpet av Emils tid på elbilforumet skrev han over 4700 innlegg. Innleggene til Emil var i all hovedsak velbegrunnede og saklige. Emil hadde god greie på elbil, og bidro med mye informasjon som vi alle har hatt, og i ettertid vil ha glede av. Emil la heller ikke skjul på hva han mente om både egen og andre elbiler, noe som er essensen i et debattforum som elbilforum.no

Emil vil bli savnet på elbilforumet.


Lars C. Krogenæs
Forum administrator
Elbilforum.no
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

Øyvind.h

Dette er bare utrolig trist. Jeg forstod ikke hvorfor han holdt seg borte på tross av at mange ønsket at han kom tilbake for å debattere. Nå forstår jeg. Kondolerer.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Ara

Jeg er ny på forumet, så har ikke fått med meg bakgrunnen, men dette er bare trist!
Kondolerer.


cra

Trist å høre.  :'( Emil var virkelig en av de som bidro.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Hansi

Dette var veldig trist. Kondolerer.
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

Erik182

Veldig trist å høre.. Han har bidratt med veldig mye bra her inne og fått mye bra tips fra han!
Kondolerer.
2015 hvit Nissan Leaf Acenta

PokerFjes

Kondolerer, dette var utrolig trist å høre. Emils tålmodighet i diskusjonene her inne var utrolig.
Når det som ikke skal skje skjer, da må man tenke. Kanskje vi skal tenke litt mer på hvordan vi kommuniserer med hverandre, på at det faktisk er mennesker bak tastatur og skjerm i den andre enden.
Det er nemlig veldig lett å glemme det.

Hvil i fred Emil.
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

jj44nn

Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

Smasher

Uff så ufattelig trist :'( Sender masse varme tanker til familien :'(

Hvil i fred!!

ThomasEL

Dette var trist å høre...

Kondolerer til familien.
Audi e-tron 50 (levert uke 18 2020)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Kjell Leaf

Hvil i fred Emil, dette var så ufattelig trist. Du betydde så mye for dette forumet.
Sender varme tanker til familien.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

hottentott33

Dette var trist og overraskende, nå har en stor del av ryggraden på elbilforum forsvunnet...
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA