Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Selge bil nummer 1 og kun beholde golfen?

Startet av gamer73, onsdag 14. oktober 2015, klokken 22:38

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: emil på mandag 14. september 2015, klokken 17:27
Det kan godt være at Forum-Admin gjør en formidabel jobb, men når han selv sier at det er over 10.000 medlemmer på forumet har man kanskje påtatt seg en litt for stor jobb hvis det gjøres alene på fritiden.

Det er jeg helt enig i. Slik som Elbilforeningen og forumet har vokst de siste par årene tror jeg man bør ta seg råd til å lønne en person på fulltid som bare driver web-sidene og forumet.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

hstad

Helt enig, dei har ikkje eingang tid til å svare på epost. Slik som det er no ser eg ingen grunn til å være medlem av Norsk Elbilforening. (Men eg lar det vel gå til 1. År er ferdig, siden det var gratis;) )
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015
Teknikkpakke og "panorama" soltak

Silkefot

#32
Der må jeg være uenig hstad, Elbilforeningen gjør en del annet enn å hoste en forum og kan ta noe av æren for at vi har så mange fordeler. Jeg støtter dem gjerne

Uansett, spent på hvordan websiden din utvikler seg Emil, hvis du bruker tiden du før brukte på nett til den blir det veldig bra :-) Takk for mye hjelp og gode innlegg så langt!

Må også legge til at de ganger jeg har rapportert til moderator har det blitt tatt ad notam innen rimelig tid
Bosted Fetsund
Lykkelig eier av en Leaf 2011 modell
Enda lykkeligere eier av en Tesla model X 100D
Eide en Saxo i 10 år
Model Y bestilt...

Sele

Håper du kommer tilbake emil. Du er en mentor for meg når det gjelder Nissan Leaf har fått mange gode ideer fra dine innlegg og tråder.

sla

Er det slik å forstå at Admin ikke overvåker når noen trykker på "Varsling" knappen? Burde være relativt enkelt for en/et par personer å overvåke forumet med denne funsjonaliteten.
Nissan Leaf 2012 - Ålesund
Siden 29.9.2012 - 44 444km

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Jeg håper Emil kommer tilbake, mange gode innlegg har det vært!

Men merker selv at jeg har mistet mye av gløden med alle trollene som er inne.

kos

Sitat fra: nime01 på tirsdag 15. september 2015, klokken 10:57
Jeg har jo tidligere hatt et par greie meningsutvekslinger med emil, men det er jo derfor man har et diskusjonsforum - det bør og skal være høyt under taket hvis man skal kunne diskutere. Endel ting er jeg veldig enig med emil i, andre ting not so much - men summa summarum har jeg lært en god del av både emil og andre. Det er trist at flere brukere som har mye å bidra med har forsvunnet fra forumet i det siste pga moderering.

Ja - men er det moderators feil - vi alle trenger å bli minnet på normal høflighet av og ti,l også jeg - men så tåler jeg også en korreks - det er det ikke alle som klarer, og da kan man stort sett bare skylde på seg selv. Tiltross for at han andre alltid er den som har skylden.  - i dette tilfelle ikke MODERATOR.

K S

Sitat fra: hstad på mandag 14. september 2015, klokken 19:45
Helt enig, dei har ikkje eingang tid til å svare på epost. Slik som det er no ser eg ingen grunn til å være medlem av Norsk Elbilforening. (Men eg lar det vel gå til 1. År er ferdig, siden det var gratis;) )

Synd at Emil forsvinner.

Er ikke sikker på om mitt medlemskap blir fornyet. Hadde nok vært ryddigere med innlogging med fullt navn. Regner med at det hadde vært noen tusen innlegg som ikke hadde blitt postet da!

v-i-c

#38
Sitat fra: kos på tirsdag 15. september 2015, klokken 18:01
Sitat fra: nime01 på tirsdag 15. september 2015, klokken 10:57
Jeg har jo tidligere hatt et par greie meningsutvekslinger med emil, men det er jo derfor man har et diskusjonsforum - det bør og skal være høyt under taket hvis man skal kunne diskutere. Endel ting er jeg veldig enig med emil i, andre ting not so much - men summa summarum har jeg lært en god del av både emil og andre. Det er trist at flere brukere som har mye å bidra med har forsvunnet fra forumet i det siste pga moderering.

Ja - men er det moderators feil - vi alle trenger å bli minnet på normal høflighet av og ti,l også jeg - men så tåler jeg også en korreks - det er det ikke alle som klarer, og da kan man stort sett bare skylde på seg selv. Tiltross for at han andre alltid er den som har skylden.  - i dette tilfelle ikke MODERATOR.

Alle bør vel tenke på følgende når de leser igjennom sitt innlegg før posting (i Forhåndsvisning) :

Ønsker du at en eventuell fremtidig arbeidsgiver leser innlegget?

Om du eventuelt går over en grense for ok opptreden, "kan det / bør det / skal det" få følger av hensyn til omgivelsene. 
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

Burger

Lykke til videre Emil, og husk at det ikke er en skam å snu.

Dine innlegg har påvirket meg til å kjøpe en Leaf og jeg er fornøyd.
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

jj44nn

Synd, jeg synes Emil hadde fortjent å bli admin i dette forumet.
Håper du kommer tilbake igjen Emil.
Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

Powerflux

Sitat fra: jj44nn på torsdag 17. september 2015, klokken 13:29
Synd, jeg synes Emil hadde fortjent å bli admin i dette forumet.
Håper du kommer tilbake igjen Emil.
Støttes fullt ut!!
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

K S

Sitat fra: jj44nn på torsdag 17. september 2015, klokken 13:29
Synd, jeg synes Emil hadde fortjent å bli admin i dette forumet.
Håper du kommer tilbake igjen Emil.

Støttes!

v-i-c

Dert er viktig at alle som deltar på et forum er sin rolle bevist. Alle roller kan ikke nødvendigvis kombineres.

Om en person som f.eks "Emil" skulle velge å rendyrke rollen som moderator ,så ser jeg ingen gunn til at han ikke skulle kunne gjøre en grei jobb.

Dersom man veldig aktivt og ofte deltar i "heftige meningsutvekslinger" og i tillegg har "bastante" meiniger, vel da kan man selvfølgelig ikke moderere tråder hvor en selv er aktiv deltager, det sier seg selv.

Mange vil hevde at skal du bli moderator kan du ikke delta i alle "heftige diskusjoner" rundt om i forumet.
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

Ebe

Vil anbefale eiere/admin på elbilforumet å ta kontakt med forumet byggebolig.no.

De hadde samme problem for noen år siden. De spurte rett og slett vanlige folk om de ville være moderatorer. De fikk inn en 5-7 stykker som får varsel på e-mail når noen rapporterer et innlegg. Det er stort sett alltid minst en av moderatorene som kan ta en titt.

Via et eget moderatorforum der moderatorene kan diskutere innlegg, samt redigeringsrettigheter for alle moderatorer, så har man klart å få tidlig bukt med uønsket forumopptreden.

Bare et lite tips.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA