Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Premium Center Console

Startet av Panders, mandag 05. oktober 2015, klokken 14:35

« forrige - neste »

Panduck

Sitat fra: evole på fredag 25. september 2015, klokken 23:19
Fortum har absolutt en jobb å gjøre. Ved to av tre ladeforsøk hos Fortum har jeg kommet til defekt lader.

Jeg får opp 20 prikker nå dersom jeg filtrerer kartet til kun å vise defekte ChaDeMo-ladere. Riktignok har enkelte lokasjoner også en operativ lader, men situasjonen er virkelig ikke bra.

Det er jo stort sett aldri fortum som betaler for laderene, det er det andre som gjør. Om Nissan kjøper lader som er kjent for å ha problem så er det ikke så mye fortum kan gjøre med det. Det virker jo som om fortum faktisk gjør en jobb, for de fikser jo opp ladere etterhvert, bytter ut enkelte ladere som har gitt mye problem. Men, noen drømmesituasjon er dette definitift ikke. Da er det jo bra at det begynner å bli flere og flere lokasjoner med en 3-4 ladere (enten rene fortum ladere, eller kombinasjon av fortum og andre leverndører).

Panders

Sitat fra: Panduck på lørdag 26. september 2015, klokken 11:47
Sitat fra: evole på fredag 25. september 2015, klokken 23:19
Fortum har absolutt en jobb å gjøre. Ved to av tre ladeforsøk hos Fortum har jeg kommet til defekt lader.

Jeg får opp 20 prikker nå dersom jeg filtrerer kartet til kun å vise defekte ChaDeMo-ladere. Riktignok har enkelte lokasjoner også en operativ lader, men situasjonen er virkelig ikke bra.

Det er jo stort sett aldri fortum som betaler for laderene, det er det andre som gjør. Om Nissan kjøper lader som er kjent for å ha problem så er det ikke så mye fortum kan gjøre med det. Det virker jo som om fortum faktisk gjør en jobb, for de fikser jo opp ladere etterhvert, bytter ut enkelte ladere som har gitt mye problem. Men, noen drømmesituasjon er dette definitift ikke. Da er det jo bra at det begynner å bli flere og flere lokasjoner med en 3-4 ladere (enten rene fortum ladere, eller kombinasjon av fortum og andre leverndører).

Tror ikke Fortum lager egne ladere, det er vel fabrikanter som ABB osv...
Prosjekt bil #1

Sort -14 Leaf Tekna 6,6kW
35000km
Kjøpt aug. 2015
32A Vegglader

Panduck

Sitat fra: Panders på lørdag 26. september 2015, klokken 18:46
Fortum lager egne ladere, det er vel fabrikanter som ABB osv...

... Ja, men har påstått at Fortum lager egne ladere?

olegregert

Grelland løsningen er helt ok, men det er behov for DC lading sørover på E-!8 på shell siden. Da hadde Vestfold hatt komplett DC løsning.

Oslo-Drammen-Grelland-Fokserød vært topp løsning

Vi får vente å se.

Kiwi Holmestrand er backup

v-i-c

Sitat fra: olegregert på søndag 27. september 2015, klokken 10:25
Grelland løsningen er helt ok, men det er behov for DC lading sørover på E-!8 på shell siden. Da hadde Vestfold hatt komplett DC løsning.

Oslo-Drammen-Grelland-Fokserød vært topp løsning

Vi får vente å se.

Kiwi Holmestrand er backup

"Kiwi Holmestrand er backup" for noen kanskje

Det er klart at man heller benytter Kiwi Holmestrand fremfor "Fokserød (Sandefjord)" da ladeproduktet som leveres på KIWI er vesentlig bedre enn det som serveres på Fokserød. Fokserød har ikke hurtigladning tilpasset min bil, det har KIWI
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

MortenRA

Kiwi Holmestrand synes jeg ligger for langt unna E18 til at det blir noe førstevalg for min del, men absolutt en god lader. Den på Statoil Grelland er god og ha, og skulle gjerne hatt en på andre siden hos Shell. Dog er alltid alternativer til Statoil godt å ha :)

I tillegg hadde det vært fint om det kom en hurtiglader rundt Horten-området, og da gjerne i traseen til Bastø-ferga.

Men igjen, la det ikke være noen tvil om at ladestasjonen på Fokserød var et godt tilskudd i Vestfold!
Tesla Model S 75D - Soon to come

v-i-c

#36
Sitat fra: MortenRA på mandag 28. september 2015, klokken 15:58
Kiwi Holmestrand synes jeg ligger for langt unna E18 til at det blir noe førstevalg for min del, men absolutt en god lader. Den på Statoil Grelland er god og ha, og skulle gjerne hatt en på andre siden hos Shell. Dog er alltid alternativer til Statoil godt å ha :)

I tillegg hadde det vært fint om det kom en hurtiglader rundt Horten-området, og da gjerne i traseen til Bastø-ferga.

Men igjen, la det ikke være noen tvil om at ladestasjonen på Fokserød var et godt tilskudd i Vestfold!

Må ikke glemme Flykafen. Her er er ladetilbudet tilsvarende Fokserød, alle kan lade her
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

ThomasEL

Audi e-tron 50 (levert uke 18 2020)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Icenor

Ok...

Anyways, brukte Chademo laderen på Fokserød på mandag og tirsdag. Begge dagene var den til høyre ute av drift og jeg klarte ikke å få RFID brikken min til å fungere på den til venstre. Måtte vente litt i kø og SMS ble redningen, men jeg fikk i hvert fall ladet.

Kiwi Holmestrand var også ute av drift. Det er ikke noe problem nordgående da Statoil er like ved, men sørgående blir det maks 90 km/t for å ha rekkevidden til Fokserød.
P85
Model 3 - reservert

Falcon64

Sitat fra: Icenor på torsdag 01. oktober 2015, klokken 12:06
Ok...

Anyways, brukte Chademo laderen på Fokserød på mandag og tirsdag. Begge dagene var den til høyre ute av drift og jeg klarte ikke å få RFID brikken min til å fungere på den til venstre. Måtte vente litt i kø og SMS ble redningen, men jeg fikk i hvert fall ladet

Jeg prøvde å lade i går og den høyre hadde fremdeles feil.

Panders

Hvorfor står det at Fokserød har 4 hurtigladere?
Prosjekt bil #1

Sort -14 Leaf Tekna 6,6kW
35000km
Kjøpt aug. 2015
32A Vegglader

Astorflix

#41
2 X Combo og 2 X ChaDeMo. To stolper med 1 av hver pr. stolpe.
I praksis har de nå en stund kun hatt 1 X Combo og 1 X ChaDeMo.

Edit:

Verdt å nevne at du kun kan lade én bil av gangen pr. stolpe  :)
2015 Leaf Tekna

Panders

Sitat fra: Astorflix på tirsdag 13. oktober 2015, klokken 15:42
2 X Combo og 2 X ChaDeMo. To stolper med 1 av hver pr. stolpe.
I praksis har de nå en stund kun hatt 1 X Combo og 1 X ChaDeMo.

Ser den, men det burde vel stått:
2 stk CSS/CHAdeMO
1 stk 2x Type 2 (22kW)

og ikke:

2 stk CHAdeMO
2 stk CSS
2 stk Type 2

Selv om en bensinstasjon har 15 påfyllingsslanger så har de jo bare 5 pumpepunkter og ikke 15!
Prosjekt bil #1

Sort -14 Leaf Tekna 6,6kW
35000km
Kjøpt aug. 2015
32A Vegglader

Panduck

Sitat fra: Panders på tirsdag 13. oktober 2015, klokken 15:52
Ser den, men det burde vel stått:
2 stk CSS/CHAdeMO
1 stk 2x Type 2 (22kW)

og ikke:

2 stk CHAdeMO
2 stk CSS
2 stk Type 2

Selv om en bensinstasjon har 15 påfyllingsslanger så har de jo bare 5 pumpepunkter og ikke 15!

Slik er desverre vanlig visning på de fleste ladestasjoner, det er ikke unikt for Fokserød, ei heller unikt for Fortum. Ofte står det "2 ledige ladere" og så lader noen på den ene, så er det "2 ladere opptatt"

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA