Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vurdere elbil

Startet av KrW, onsdag 30. september 2015, klokken 18:13

« forrige - neste »

KrW

Så Model X blir $5000 dyrere enn Model S. Om vi bruker omregningskurs på 7,75 blir det 38750kr. Mulig vi kan trekke fra prisen for panoramatak på 11500kr, da er vi nede i 27250kr.

Flere legger kanskje til tredje seterad og krok, så alt i alt blir det sikkert litt mer enn 27250kr ekstra. Mulig vinterdekk blir litt dyrere også om de er større.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Amoss

https://twitter.com/elonmusk/status/639180971418320896

SitatElon Musk
‏@elonmusk

First production cars will be handed over on Sept 29 at our Fremont factory
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

KrW

Sitat fra: vlad.trotsenko på tirsdag 01. september 2015, klokken 11:34
Ja, det vil bli med 2WD og 4WD som alternativer, ikke 4WD for alt...
Har også bilde av bakside med høy oppløsning.
Der er bare 4 farge som jeg ser, kaskje mer farge kommer, bare 4 nå.
Ågså 4 hjul typer: 20, 22"....

Mener du fremdeles at bilen også kan kjøpes som 2WD?
Er bildene du viste med ulike motorvalg bilder som ligger skjult på Tesla-siden eller er det noe som alle de som kan konfigurere nå får se?
Model X 90D 2016 solgt
Leaf solgt

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: KrW på torsdag 03. september 2015, klokken 15:39Mener du fremdeles at bilen også kan kjøpes som 2WD?
Er bildene du viste med ulike motorvalg bilder som ligger skjult på Tesla-siden eller er det noe som alle de som kan konfigurere nå får se?
Utifra det jeg kan se er bildene som ble postet tidligere de samme bildene som er i design studio for Model S. Så jeg tenker at at mest trolig har bare vlad funnet noen bilder som ikke er relevant for Model X.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: sigurdi på onsdag 02. september 2015, klokken 10:12
Tror ikke dette er postet før:

Uoffesiell informasjon fra en informasjons pdf som skal være sendt ut til Tesla butikker.

Lengde: 503cm
Bredde: 227cm (Med speil ute, det blir ca 8cm breiere en Model S med speil ute)
Høyde: 168cm (8cm lavere en X5, stemmer bra med egne målinger av prototypen der jeg estimerte ca 5cm lavere en X5)
Bakkeklaring: 18.3cm (Regner med dette er i standard høyde så bør da klarer over 20cm i High)

Ouch!!! 8 cm bredere enn Model S gjør det vel nesten umulig å parkere mellom to biler! Synes Model S er litt for bred. Det er mye å gå på ved å lage dørene i model s tynnere. De er jo drittjukke selv uten flaskeholder. Men model x bakdørene må sikkert være tjukkere for å få plass til maskineriet... og lengden over 5m....da må en strengt tatt betale mye på Danmarksferjen....
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

KrW

Var innom Volvo idag for å prøvesitte den nye XC90. Imponert over hvor bra man kan stille inn setet. Jeg har sett på bilder at den fremste delen kan trekkes ut (elektrisk). Den kunne trekkes ut ganske langt faktisk. Men det jeg ikke var klar over var at den også hadde elektrisk justerbar sidestøtte. Next Gen-setene i Model S blir litt smale for ryggen min, så om vi skulle kjøpt Model S hadde vi trolig valgt standardsetene. Hadde vært supert om Model X kommer med justerbar bredde for sidestøtten som XC90. De har tydeligvis brukt veldig mye tid på å få seterad 2 til å bli den beste i verden. Håper de også har brukt tid på å lage supre seter i første rad. Av bildene ser vi at de ikke er helt identiske med Model S. Lårstøtten i front og ved siden ser ut til å gå kanskje litt lenger frem.

Lagt ved bilder av:
Model X
Model S med Next Gen-seter foran og bak
Volvo XC90
Model X 90D 2016 solgt
Leaf solgt

Undertegnede

En ny batch med signaturer har fått designstudio nå. Høyeste rundt 170. Noen i Europa enda?

At de åpnet for 100 isj nye nå etter en uke er vel ganske positivt mtp ramp up. Er jo en del uker igjen av året og regner med dette bare øker :)

teslax

Jeg har signatur#34,  har ikke hørt noe ennå. Håper på bil i år. :)
Kjører for tiden Lexus rx 400h gleder meg til ren elektrisk en gang i 2016.(da ble det 2016) TOCN Signatur medlem.

KrW

Sitat fra: teslax på torsdag 10. september 2015, klokken 21:46
Jeg har signatur#34,  har ikke hørt noe ennå. Håper på bil i år. :)

Spennende! Da burde du jo høre noe ganske snart. Om de ikke skal la alle US-sig konfigurere først da. Men om det fortsetter å øke så raskt som nå så burde det ikke ta så lang tid. Viktigste datoen nå for oss uten sig. er 29.9. Blir veldig spennende. Så mye vi vil ha svar på  ;D
Model X 90D 2016 solgt
Leaf solgt

samotholt

Skjønner godt at de vil teste konfigurasjon av Model X på en liten gruppe i første omgang (eller kanskje to omganger), men om dette fungerer fint så ser ikke jeg grunnen til at de ikke skal åpne opp for alle som har reservert Signatur-versjoner. Det er tross alt bare rundt 1500-2000 stk. det er snakk om.

Om disse skal produseres før jul så må vel konfigurasjonene være ferdig i starten av november?
S85D, A8 3.0 Tdi, Allroad 2,7T

asbkar

Teksten på my tesla er endret litt igjen, nå står det ingenting om rekkefølge lenger:

"Du vil bli kontaktet vedrørende reservasjonen for å designe din Model X."
Fra Ski. i-Miev siden september 2011. TM3 siden mars 2019.

vlad.trotsenko

Premium Interior and Lighting:
Elevate your Model X to the next level with a series of fit and finish refinements throughout the interior. This package includes:
- Power liftgate
- Nappa leather armrests and dashboard
- Alcantara headliner and accents
- Interior accent lighting
- Fog and cornering lights
- Lighted door handles

Premium Interior Lighting:
Add ambiance to Model X with strategically placed LED lights that illuminate without reflecting off the windshield. Interior lighting includes:
- Door-panel ambient lights
- Second-row footwell lights
- Second-row puddle lights
S85D registered on February 2016, black, almost everything

cstromme

Om det er noe jeg ønsker de kunne lagt til på Model X så er det automatisk lukking av frunk. Det er det mest irriterende med Model S for oss akkurat nå. Føler at vi ødelegger panseret hver gang jeg trykker den ned. :(
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

vlad.trotsenko

Active Spoiler:

Improve high speed stability by adding the active spoiler to your trunk lid. Made from lightweight, cross-woven carbon fibers with a matte epoxy finish.
Requires P85D.

S85D registered on February 2016, black, almost everything

Kristian O

Sitat fra: cstromme på lørdag 12. september 2015, klokken 20:55
Om det er noe jeg ønsker de kunne lagt til på Model X så er det automatisk lukking av frunk. Det er det mest irriterende med Model S for oss akkurat nå. Føler at vi ødelegger panseret hver gang jeg trykker den ned. :(
Eg synes at dette er betydlig bedre på TMS fra 2015 sammenlignet med min TMS fra april 2014. Rekner med at TMX får minst like bra løsning for dette som 2015- TMS  :)
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA