Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vurdere elbil

Startet av KrW, onsdag 30. september 2015, klokken 18:13

« forrige - neste »

Busa

Synes ikke det ser ut som noen fullverdig 7-seter, 2. seterad ser ut til å ha stiv rygg men setene kan muligens tiltes. Setene på 3. rad ser ut til å ha lavere rygg, d.v.s mere barneseter.
Citroen C-0
Renault Gr.Espace 2.2 dci, IV
Westfield Megabusa 2012 (lekebilen)
Viktig med litt fart og "spenning" i hverdagen

vlad.trotsenko

#136
Model X ca. km:
70D = 346 km
P85D = 364 km
P90D = 386 km
85D = 389 km
90D = 411 km
S85D registered on February 2016, black, almost everything

sigurdi

Tror ikke dette er postet før:

Uoffesiell informasjon fra en informasjons pdf som skal være sendt ut til Tesla butikker.

Lengde: 503cm
Bredde: 227cm (Med speil ute, det blir ca 8cm breiere en Model S med speil ute)
Høyde: 168cm (8cm lavere en X5, stemmer bra med egne målinger av prototypen der jeg estimerte ca 5cm lavere en X5)
Bakkeklaring: 18.3cm (Regner med dette er i standard høyde så bør da klarer over 20cm i High)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

vlad.trotsenko

S85D registered on February 2016, black, almost everything

vlad.trotsenko

Med svart farge og høyest mulig oppløsning, 22" hjul
S85D registered on February 2016, black, almost everything

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Diravi

#141
Ja, det er den løsningen som flere av oss har vært inne på, og det ville vært veldig elegant. Problemet er at jeg ser ikke hvordan basen på stolene tillater noe annet enn at setene skyves/tiltes ned langs det sporet som er synlig i forkant av basen. Det vil ikke bringe dem helt ned på gulvet, og basen står da igjen delvis bak stolene. Det funker for tilgang til rad 3, men ikke for å få stolene innunder forseteraden.

I animasjonen din forsvinner også basen ned sammen med setet - det betinger at det er rom for det under gulvet, altså at ikke batteriene ligger rett under, men at det er et tomrom der.

Så jeg har konkludert med at rad 3 felles ned bakover, rad 2 kan skyves/felles frem, og that's it. Ikke noe flatt lastegulv. Vel å merke for versjonen med tre seterader.

For øvrig interessant: Det endrede bildet ditt viser tre seter på rad 3? Er det en grunn til det?
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

cstromme

Enig i at det ikke er plass til setene under midtkonsollen. Tror nok at de kan skyves frem for å lette inngang til de bakerste setene, og de kan skyves bakover og tiltes frem 90° for å få et flatt lasterom.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

lunitiks

#143
Sitat fra: Diravi på onsdag 02. september 2015, klokken 14:13
For øvrig interessant: Det endrede bildet ditt viser tre seter på rad 3? Er det en grunn til det?

Det der må være en paintshop-jobb som gikk litt for fort. Bilen har kun 2 seter bakerst.

"Tegneren" måtte åpenbart finne noe å ha bak (i bakgrunnen) når setet nærmest flytter seg. Skulle ikke vært et nytt sete, men vegg/vindu
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Stikkkontakt

Sitat fra: sigurdi på onsdag 02. september 2015, klokken 10:12
Tror ikke dette er postet før:

Uoffesiell informasjon fra en informasjons pdf som skal være sendt ut til Tesla butikker.


Høyde: 168cm (8cm lavere en X5, stemmer bra med egne målinger av prototypen der jeg estimerte ca 5cm lavere en X5)

Det betyr at dørene kan løftes knappe 40 cm over taket i en standard norsk garasje med åpnet standard garasjeport.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X


Diravi

Sitat fra: sigurdi på onsdag 02. september 2015, klokken 10:12
Tror ikke dette er postet før:

Uoffesiell informasjon fra en informasjons pdf som skal være sendt ut til Tesla butikker.

Lengde: 503cm
Bredde: 227cm (Med speil ute, det blir ca 8cm breiere en Model S med speil ute)
Høyde: 168cm (8cm lavere en X5, stemmer bra med egne målinger av prototypen der jeg estimerte ca 5cm lavere en X5)
Bakkeklaring: 18.3cm (Regner med dette er i standard høyde så bør da klarer over 20cm i High)

Ut fra disse målene, og ut fra interiørbildene, så bør det være lov å håpe på et bagasjeromsvolum på om lag H95xB120xD60 cm bak seterad 3 - det vil si nærmere 700 liter. Dette gitt at de utnytter volumet helt ned til bunnen av bilen bak bakaksel, når ikke setene er felt ned i gulvet. Frunk kommer i tillegg, slik at 7 reisende kan teoretisk sett ha nærmere 900-1000 liter bagasjeplass tilgjengelig.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

GeniEL

#147
Sitat fra: vlad.trotsenko på onsdag 02. september 2015, klokken 08:31
Model X ca. km:
70D = 346 km
P85D = 364 km
P90D = 386 km
85D = 389 km
90D = 411 km

Av all info og alle bilder som har kommet så langt er dette det eneste som skuffer meg.

Husker ikke kilde men mener Musk har tidligere har antydet at X 90D får ca 12% dårligere rekkevidde enn S 90D. Her tyder det jo på at X'en er langt unna å leve opp til det? Den er jo over 22% dårligere. Mulig dealbreaker for min del. Må kunne kjøre Florø-Gol vinterstid uten å dra via Aurland...

Edit: ser nå at det er forskjell på NEDC og EPA rekkeviddestandard. Forklaringen ligger nok der.

Diravi

Sitat fra: GeniEL på onsdag 02. september 2015, klokken 17:18
Sitat fra: vlad.trotsenko på onsdag 02. september 2015, klokken 08:31
Model X ca. km:
70D = 346 km
P85D = 364 km
P90D = 386 km
85D = 389 km
90D = 411 km

Av all info og alle bilder som har kommet så langt er dette det eneste som skuffer meg.

Husker ikke kilde men mener Musk har tidligere har antydet at X 90D får ca 12% dårligere rekkevidde enn S 90D. Her tyder det jo på at X'en er langt unna å leve opp til det? Den er jo over 22% dårligere. Mulig dealbreaker for min del. Må kunne kjøre Florø-Gol vinterstid uten å dra via Aurland...

Edit: ser nå at det er forskjell på NEDC og EPA rekkeviddestandard. Forklaringen ligger nok der.

Ja, målt i EPA tall for begge er forskjellen ca 11 %.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

petersv

Er som aa sammenligne paerer og epler, eu og us testsyklus er helt forskjellig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA