Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vurdere elbil

Startet av KrW, onsdag 30. september 2015, klokken 18:13

« forrige - neste »

Muffinman

Lurer på om den frontruta der blir standard. Hvis jeg var i markedet etter en X ville den vært en dealbreaker for meg. Jeg vil absolutt ikke ha glass over hodet.

Brede

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 01. september 2015, klokken 20:10
Lurer på om den frontruta der blir standard. Hvis jeg var i markedet etter en X ville den vært en dealbreaker for meg. Jeg vil absolutt ikke ha glass over hodet.

Samme her.. Takk og pris at en får alutak på Model S, takler merkelig nok ikke "luftige" biler.

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Hamiso

Sitat fra: KrW på tirsdag 01. september 2015, klokken 10:17
Sitat fra: petersv på tirsdag 01. september 2015, klokken 10:14
Kult! Spennede dager i vente. :)

Vi får håpe på at det blir dager og ikke uker eller måneder  ;)

Det kan da være umulig at ingen av de som bestiller fra nå av og frem til vi får bestille selv ikke lekker noe informasjon dersom det blir slik at man må underskrive på å holde det hemmelig. Etterhvert 30 000 stykk som holder munnen lukket  :D
Så da kanskje vi er heldige og at det bare blir dager før vi får vite mer.

For oss som ikkje har bestilt ein Model X, som ikkje er heilt inne i sjargongen, men som òg er spente på siste nytt; Er det slik at de som har bestilt sit på innsideinformasjon som de ikkje kan fortelja om? Og dersom de ikkje kan fortelja om dette, kan de seia noko om kva type informasjon de evt. sit på?
http://lektrisk.blogspot.com

-Citroen C Zero 2011, sidan desember 2012
-Tesla Model 3 sidan mars 2019
-Pendlar med sykkel

lunitiks

Blir det _mindre_ plass til stæsj i TMX enn TMS? Tenker baggasje, utstyr, Bjørns madrass osv...

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Havebigfun

Sitat fra: Hamiso på tirsdag 01. september 2015, klokken 21:34
For oss som ikkje har bestilt ein Model X, som ikkje her heilt inne i sjargongen, men som òg er spente på siste nytt; Er det slik at de som har bestilt sit på innsideinformasjon som de ikkje kan fortelja om? Og dersom de ikkje kan fortelja om dette, kan de seia noko om kva type informasjon de evt. sit på?
Det er slik at de første som har tegnet på Signatur-venteliste og betalt ca 230k får nå anledning til å bestille bil i designstudio- de vet altså hvilke muligheter de har og hva de koster. Sålangt er det kun US- kunder. Diskusjonen foregår her:
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/52766-Model-X-Configuration-has-begun!/page40
-på den tråden er det nå 5-600 gjester- antakelig mange nordmenn ;)

vlad.trotsenko

S85D registered on February 2016, black, almost everything

vlad.trotsenko

vlad.trotsenko

vlad.trotsenko

vlad.trotsenko

KrW

I den lysnede versjonen vises et spor i benet under andre seterad. Kanskje de kan skli ned i dette? Er også en kraftig "klump" på utsiden av setet. Denne må da være for noe også.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

audioboy

Sitat fra: KrW på tirsdag 01. september 2015, klokken 22:58
I den lysnede versjonen vises et spor i benet under andre seterad. Kanskje de kan skli ned i dette? Er også en kraftig "klump" på utsiden av setet. Denne må da være for noe også.
Klumpen er nok til motor/drivverk. Det sporet i gulvet ser ut som en skikkelig bra oppsamler av vann, snø, grus mm.....

TMS85D  2015 /    M3 2019  /  E-tron 55 2020

SunSeeker

Sitat fra: vlad.trotsenko på tirsdag 01. september 2015, klokken 22:40
Inne, mer bilder...

Er det bare disse valgene? Er det de nå kaller "white" der borte det vi kaller Grey,  eller tilbys ikke grått interiør i det hele?
White er kanskje bare signatur?

Diravi

Sitat fra: KrW på tirsdag 01. september 2015, klokken 22:58

Jeg tenkte også på det sporet, men etter å ha studert bildene en del så tror jeg at det mest realistiske er en tiltemekanisme for bedre tilgang til rad 3 (i tillegg til at de kan skyves i lengderetningen).

Det kunne i prinsippet gi plass nok til at rad 3 felles forover og slik skape et flatt gulv. Bildene ovenfra indikerer et dobbelt gulv i bagasjerommet; det peker i samme retning. Ellers må det gulvet først fjernes for å felle setene bakover.

Men mest sannsynlig er nok likevel at rad 3 går bakover, rad 2 skyves frem og evt. tiltes, og gulvet blir da ikke bedre utnyttet til flatt lasteareal enn i en syvseter Touran eller Grand Scenic fra tidlig 2000-tall.

I så fall venter jeg spent på hva som var så avansert med de nye setene at de var verre å lage enn falkedørene.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA