Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vurdere elbil

Startet av KrW, onsdag 30. september 2015, klokken 18:13

« forrige - neste »

vlad.trotsenko

Beklager, men det ser ut at Model X vil ha bare 4WD, ingen 2WD.
S85D registered on February 2016, black, almost everything

cstromme

Sitat fra: Kristian O på lørdag 12. september 2015, klokken 21:10
Sitat fra: cstromme på lørdag 12. september 2015, klokken 20:55
Om det er noe jeg ønsker de kunne lagt til på Model X så er det automatisk lukking av frunk. Det er det mest irriterende med Model S for oss akkurat nå. Føler at vi ødelegger panseret hver gang jeg trykker den ned. :(
Eg synes at dette er betydlig bedre på TMS fra 2015 sammenlignet med min TMS fra april 2014. Rekner med at TMX får minst like bra løsning for dette som 2015- TMS  :)

Det er da ikke noen automatisk lukking på TMS fra 2015? Liker ikke å legge hendene på panseret å presse. Men så er jeg særdeles forsiktig med lakken på bilen.

Sitat fra: vlad.trotsenko på lørdag 12. september 2015, klokken 21:11
Beklager, men det ser ut at Model X vil ha bare 4WD, ingen 2WD.

Var det et svar til meg? Den har da frunk selv om det er 4WD?
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

Kristian O

Sitat fra: cstromme på lørdag 12. september 2015, klokken 21:14
Om det er noe jeg ønsker de kunne lagt til på Model X så er det automatisk lukking av frunk. Det er det mest irriterende med Model S for oss akkurat nå. Føler at vi ødelegger panseret hver gang jeg trykker den ned. :(
Eg synes at dette er betydlig bedre på TMS fra 2015 sammenlignet med min TMS fra april 2014. Rekner med at TMX får minst like bra løsning for dette som 2015- TMS  :)

Det er da ikke noen automatisk lukking på TMS fra 2015? Liker ikke å legge hendene på panseret å presse. Men så er jeg særdeles forsiktig med lakken på bilen.

Nei, det er ingen automatisk lukking. Men det går likevel betydelig enklere, og eg har ikkje følelsen av å misshandle bilen når eg lukker frunk på en ny TMS.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

cstromme

Sitat fra: Kristian O på lørdag 12. september 2015, klokken 21:21
Sitat fra: cstromme på lørdag 12. september 2015, klokken 21:14

Nei, det er ingen automatisk lukking. Men det går likevel betydelig enklere, og eg har ikkje følelsen av å misshandle bilen når eg lukker frunk på en ny TMS.

Godt å høre at de gjorde det enklere. :)

For min del så ønsker jeg ikke å legge hendene på panseret i det hele tatt, så hvis jeg hadde hatt muligheten til å legge ned panseret, og så at bilen dro den til seg selv så hadde jeg gledelig betalt mye penger for det.
Tesla Model X 75

vlad.trotsenko

sigurdi

Sitat fra: vlad.trotsenko på lørdag 12. september 2015, klokken 21:07
Active Spoiler:

Improve high speed stability by adding the active spoiler to your trunk lid. Made from lightweight, cross-woven carbon fibers with a matte epoxy finish.
Requires P85D.

Dersom en leser teksten til de som har konfigurert i USA så er spoiler standard utstyr.
Se vedlegg:
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

vlad.trotsenko

Denne informasjonen er hentet fra configration, inkludert "Requires P85D", men det er ikke vist ennå.
Jeg vet ikke om det er sant eller ikke, jeg bare publisere som det er.

Sitat fra: sigurdi på lørdag 12. september 2015, klokken 22:20
Sitat fra: vlad.trotsenko på lørdag 12. september 2015, klokken 21:07
Active Spoiler:

Improve high speed stability by adding the active spoiler to your trunk lid. Made from lightweight, cross-woven carbon fibers with a matte epoxy finish.
Requires P85D.

Dersom en leser teksten til de som har konfigurert i USA så er spoiler standard utstyr.
Se vedlegg:

vlad.trotsenko

Som det er konfigurert nå i Tesla, Spoiler trenger virkelig P85D

KrW

Da slipper jeg å vurdere om jeg skal legge til spoiler. Kommer ikke til å gå for P85D. Hadde egentlig håpet at den var standard på alle modellene da men.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

cstromme

Jeg tror dette var noe som ble standard på alle modellene på et tidspunkt. De har jo plassert bremselysene i spoileren og.
Tesla Model X 75

sigurdi

Tror også det er standard på alle modeller, den gir nok mer gevinst når en har ting bak bilen.
Tenker da på at hengerfeste, som ser ut til å være standard for å montere utstyr som sykkelstativ, skistativ osv.
Skal en trekke noe er det ekstra.

At konfiguratoren har muligheter til at utstyr er standard eller ikke betyr ikke at det er slik valgene for kundene kommer opp.

Eks så har pakkene endret seg gjennom årene uten at nødvendigvis selve kildekoden har endret seg. :-)

Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

petersv

Jeg tror det er en misforståelse ute å går, man trenger Performance for å bestille carbon spoiler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA