Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NY PRIS ! BLUE SPARK justerbar ladekabel 6-16A fra Charge Amps

Startet av Elmo, søndag 13. september 2015, klokken 21:51

« forrige - neste »

HåkonE

#330
Kos: Drift på 4 hjul er ingenting nytt. Og hvorfor har selger nå endret på beskrivelsen? Hvorfor sa de ingenting om dette før?

Og uavhengig av hvor mange "motorer" huset har, så er det like stort i praksis. Uansett hvordan kunde bruker huset, så er det og blir det bare 240 kvm.

Skal ikke spekulere i hva andre vil, men selv vil jeg bare ha det jeg har betalt for. Altså et 300 kvm hus.

Hadde ikke oppgradering vært mulig, kunne en heving av kjøpet eller tilbakebetaling av noe av mellomlegget mellom 200kvm huset og det store vært en løsning. Kvm-prisen er lett å regne ut.

Men en bedre løsningen for mange har jo selger allerede presentert. Den heter luda-mode, og gir nesten 300 kvm.

Problemet er at selger vil ha godt betalt for den.

P85pluss

P85d
P85+ solgt

HåkonE

Sitat fra: jazzwheel på lørdag 05. september 2015, klokken 17:31
Roll-out er ikke noe Tesla har funnet på og har eksistert i evigheter (og Tesla har aldri nektet for at de målte med roll-out?) så jeg ser ikke helt hvordan forbrukerombudet osv skal kunne gjøre noe med dette.

Tesla oppgir tiden som 0-100. Rollout er ikke fra 0 km/t.

Hvilke andre produsenter oppgir akselerasjon med rollout?

Og hvorfor er det bare P85D som måles med rollout? Vi vet jo at det får differansen mellom P og S til å virke større. Er det noen som ikke mener det er villedende for forbruker?

Hvorfor informerer ikke Tesla om dette med rollout før de blir presset på det?

kos

Sitat fra: Muffinman på lørdag 05. september 2015, klokken 16:58
Så fordi bilen går på strøm er det tull å være opptatt av 0-100 tider, uavhengig av alt annet? Da sier ihvertfall jeg takk til deg.

Nei det er ikke tull å være opptatt av hva bilen klarer fra 0-100. men om det er 3.1eller 3.3  og det blir den store saken så er det tull å kjøpe tesla. Det er en elektrisk bil og når det kommer til fart er det ikke akkurat smart.
den har uansett ikke en toppfart blant de beste - batteriet i 250 km tappes på rekordtid og ja bilen er helt fantastisk som elbil. Men om noen hevder at det er svindel - så er min holdning enkel. Omgjør salget - jeg handler ikke med svindlere. Men det er ikke det de vil. Så da er jeg forundret over hva de egentlig vill. Ja om det er å fikse noe som lar seg ordne så ja - og jeg tror tesla fikser det.

Men jeg er ikke så sikker på at de har en så voldsom god sak siden " hele verden må være med" Alt som har vært av problemer med min bil har de fikset -men så har jeg alltid kommet langt med en hyggelig dialog.

Og samtidig har jeg ikke kjøpt min siste bil av tesla - det kommer til å bli mange om tesla sin service fortsetter- ikke perfekt men alltid imøtekommende, og jeg var klar over at med en helt ny produsent og et helt nytt salgsnettverk så må jeg være tålmodighet - og det kan jeg leve med. De gangene jeg har måtte ha bilen hos tesla har jeg fått låne nyere modeller fra tesla  - så lenge de hadde bilen min. Kan ikke si det samme med de andre bilene jeg har hatt. Og jeg har hatt noen  - selv blant de beste er tesla suveren. BMW - flott da jeg reklamerte og fikk forelagt en regning - har du råd til BMW har du råd til service rekningene også - bra holdning der i gården.

Så ja - det er lov å reklamere men må man ha hele verden med har man ikke en god sak. Da prøver man å skape en. 

Cookie Monster

Sitat fra: P85pluss på lørdag 05. september 2015, klokken 17:45
KOS hvordan model s har du?

Han har siklert ikke P85D men feks en 85D og aksjer i Tesla :p
2015 P85D

RaBalder

La Kos være Kos.

De som ønsker å klage må få klage, uansett hva Kos måtte mene.
Kos kan ikke frata noen retten til å klage, men han kan være uenig så mye han vil.

kos

Sitat fra: Kalle Klovn på lørdag 05. september 2015, klokken 17:54
Sitat fra: P85pluss på lørdag 05. september 2015, klokken 17:45
KOS hvordan model s har du?

Han har siklert ikke P85D men feks en 85D og aksjer i Tesla :p


Så om jeg har en P85D eller en P85 eller en 85D så har det en stor betydning for om man er svindlet eller ikke ?
Joda jeg har elbil og joda jeg har tesla og joda jeg var blant de første og joda jeg har bestilt flere. Og joda det blir ikke den siste.

Men å være med å stemple Tesla som svindler er jeg ikke med på - det er drøyt, med min erfaring med noen  tidligere forhandlere - det kan jeg betegne som ran. Og jeg kommer aldri til å handle bil hos de - og da mener jeg aldri.  Og aksjer i tesla Nei.

P85pluss

Sitat fra: kos på lørdag 05. september 2015, klokken 18:03
Sitat fra: Kalle Klovn på lørdag 05. september 2015, klokken 17:54
Sitat fra: P85pluss på lørdag 05. september 2015, klokken 17:45
KOS hvordan model s har du?

Han har siklert ikke P85D men feks en 85D og aksjer i Tesla :p


Så om jeg har en P85D eller en P85 eller en 85D så har det en stor betydning for om man er svindlet eller ikke ?
Joda jeg har elbil og joda jeg har tesla og joda jeg var blant de første og joda jeg har bestilt flere. Og joda det blir ikke den siste.

Men å være med å stemple Tesla som svindler er jeg ikke med på - det er drøyt, med min erfaring med noen  tidligere forhandlere - det kan jeg betegne som ran. Og jeg kommer aldri til å handle bil hos de - og da mener jeg aldri.  Og aksjer i tesla Nei.

Selføgelig har det stor betyning!
Alle som kjøpte P85D da den ble lansert kjøpte den pga ytelsen og når bilen ikke leverer det de lovet så føler vi oss lurt.
Hvis vi ikke brydde oss om ytelsen så hadde vi kjøpt en 85D.
Jeg byttet ut min P85+ pga ytelsen.

De som kjøpte 85D fikk en raskere bil enn lovet.

Siden du ikke eier en P85d forstår jeg hvorfor du argumenterer imot oss, du har jo ikke tapt noe på dette!
P85d
P85+ solgt

kos

Sitat fra: HåkonN på lørdag 05. september 2015, klokken 17:43
Kos: Drift på 4 hjul er ingenting nytt. Og hvorfor har selger nå endret på beskrivelsen? Hvorfor sa de ingenting om dette før?

Og uavhengig av hvor mange "motorer" huset har, så er det like stort i praksis. Uansett hvordan kunde bruker huset, så er det og blir det bare 240 kvm.

Skal ikke spekulere i hva andre vil, men selv vil jeg bare ha det jeg har betalt for. Altså et 300 kvm hus.

Hadde ikke oppgradering vært mulig, kunne en heving av kjøpet eller tilbakebetaling av noe av mellomlegget mellom 200kvm huset og det store vært en løsning. Kvm-prisen er lett å regne ut.

Men en bedre løsningen for mange har jo selger allerede presentert. Den heter luda-mode, og gir nesten 300 kvm.

Problemet er at selger vil ha godt betalt for den.






At man vil ha det man har betalt for er ikke det samme som å kalle produktet svindel. Det er et rettmessig  krav som man faktisk i Norge har måter å løse problemet. Svindel er noe annet - det er kriminelt.

I husverden villet huset på 300 kvm ha en mangel på VVS tank som bare hadde 200 liter, men som det skulle være 300 liter. Det er noe annet enn at man får en hytte når man har bestilt slott.

Nå er ikke tesla eiere akkurat der at de er misfornøyd med kjøpet, men å få avklart et rettmessig krav er lett - forbrukerombudet er første instans - likeså forliksrådet. Men er redd at de fleste bakker ut når selger vil heve kjøpet. - om noen hadde kalt meg svindler så hadde jeg forlangt salget hevet. Og salg i ettertid uakseptabelt.

HåkonE

#339
Sitat fra: kos på lørdag 05. september 2015, klokken 18:27
At man vil ha det man har betalt for er ikke det samme som å kalle produktet svindel. Det er et rettmessig  krav som man faktisk i Norge har måter å løse problemet. Svindel er noe annet - det er kriminelt.

Jeg har ikke brukt ordet svindel.

Sitat fra: kos på lørdag 05. september 2015, klokken 18:27I husverden villet huset på 300 kvm ha en mangel på VVS tank som bare hadde 200 liter, men som det skulle være 300 liter. Det er noe annet enn at man får en hytte når man har bestilt slott.

I en husverden, kan vi gange opp summene vi snakker om her med 10. Kunde har altså betalt omlag 1,4 millioner ekstra for 100 liter større VVS tank.

Dyr VVS tank, men det forandrer de ikke poenget. Tvert i mot. 

Sitat fra: kos på lørdag 05. september 2015, klokken 18:27Nå er ikke tesla eiere akkurat der at de er misfornøyd med kjøpet, men å få avklart et rettmessig krav er lett - forbrukerombudet er første instans - likeså forliksrådet. Men er redd at de fleste bakker ut når selger vil heve kjøpet. - om noen hadde kalt meg svindler så hadde jeg forlangt salget hevet. Og salg i ettertid uakseptabelt.

Hvorfor skulle selger ville heve kjøpet og miste omsetning på 1 million kroner når saken kan løses med en sikring?

Jeg tror forresten ikke selger i dette tilfellet bør være den første til å stille slike krav. Kunde kan kreve varens mangler utbedret, og et slikt "take it or leave it"-krav fra selger som allerede har oppført seg alt annet en ryddig i denne saken vil få ytterligere negativ omtale i media. 

kos

Sitat fra: HåkonN på lørdag 05. september 2015, klokken 18:43
Sitat fra: kos på lørdag 05. september 2015, klokken 18:27
At man vil ha det man har betalt for er ikke det samme som å kalle produktet svindel. Det er et rettmessig  krav som man faktisk i Norge har måter å løse problemet. Svindel er noe annet - det er kriminelt.

Jeg har ikke brukt ordet svindel.

Sitat fra: kos på lørdag 05. september 2015, klokken 18:27I husverden villet huset på 300 kvm ha en mangel på VVS tank som bare hadde 200 liter, men som det skulle være 300 liter. Det er noe annet enn at man får en hytte når man har bestilt slott.

I en husverden, kan vi gange opp summene vi snakker om her med 10. Kunde har altså betalt omlag 1,4 millioner ekstra for 100 liter større VVS tank.

Fin pris på den VVS tanken, men det forandrer de ikke poenget. Tvert i mot. 

Sitat fra: kos på lørdag 05. september 2015, klokken 18:27Nå er ikke tesla eiere akkurat der at de er misfornøyd med kjøpet, men å få avklart et rettmessig krav er lett - forbrukerombudet er første instans - likeså forliksrådet. Men er redd at de fleste bakker ut når selger vil heve kjøpet. - om noen hadde kalt meg svindler så hadde jeg forlangt salget hevet. Og salg i ettertid uakseptabelt.

Hvorfor skulle selger ville heve kjøpet og miste omsetning på 1 million kroner når saken kan løses med en sikring?

Jeg tror forresten ikke selger i dette tilfellet bør være den første til å stille et slikt krav. Kunde kan kreve varens mangler utbedret, og et slikt krav fra selger vil også får ytterligere negativ omtale i media.


Nå er det ikke du som har betegnet forholdet svindel - men lenger oppe i tråden er det flere som hevder at det er svindel og det reagerer jeg på. Samtidig så blir nok dette fikset - som du beskriver ingen stor sak for tesla å fikse.

samtidig har jeg vel konkludert med at ingen vil si opp kjøpet - dermed er det heller ikke det samme som med "huset".

Samtidig så er dette blitt en varm potet fordi at det ikke bare er P85D som kan ha dette " problemet" hva med resten av tesla bilene?

Og så har man hvordan man løser konflikter i Norge.

Her har vi flere måter å gjøre det på og vi har noe som heter lov forvaltning, så om det gjelder en så alle.

Men de som betegner det som svindel kan få seg en overraskelse der  - ja.

Samtidig så ser det litt rart ut dette - P85D er det dårlig kjøp - keiserens nye klær  - en bil for kun de som må ha det siste nye ?

Personlig mener jeg at det er en kjempebil.

thilo

Sitat fra: P85pluss på lørdag 05. september 2015, klokken 18:19Alle som kjøpte P85D da den ble lansert kjøpte den pga ytelsen og når bilen ikke leverer det de lovet så føler vi oss lurt.

Var veldig i tvil, eneste grunn å velge P85D hadde vært NG-setene, men mer ytelse var jeg klar over at jeg ikke treng od det hadde ikke vært en grunn hos meg. Så det ble S85D (som heldigvis ble byggd etter NG-setene også kom til den).
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

P85D

#342
For min del er ikke 0-100 problemet, det jeg savner er aks videre oppover. Med en del kjøring nedover i europa savner jeg faktisk aksen fra 100 og oppover.

Og så er det jo veldig irriterende å kjøpe en bil 6 mnd før man har anledning til å teste den og ikke få det man har betalt for.

Hadde jeg visst dette før kjøpet hadde jeg valgt en 85D og ikke en P85D.
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

HåkonE

Ikke gjør dette vanskeligere enn det er. Har man betalt 20% mer for bilen for å få 20% mer ytelser, så er det feil å gi kunden 10% og ta betalt for 20%.

Akkurat som at det er feil å selge et hus som er mindre enn avtalt.

Om huset ellers er pent, og kunden ellers er fornøyd har ingenting med saken å gjøre. Det er tatt betalt for noe som ikke er levert.

kos

#344


Innlegg slettet.

Diskuter sak, ikke person.

Prøv å holde et saklig nivå.

Lars
Forum admin

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA