Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NY PRIS ! BLUE SPARK justerbar ladekabel 6-16A fra Charge Amps

Startet av Elmo, søndag 13. september 2015, klokken 21:51

« forrige - neste »

Trustno1

Jeg vil vel ikke gå så langt som å kalle Tesla svindlere, men de har en meget kreativ markedsføring, samt de lover mye mer alt for tidlig i forhold til hva de kan innfri.

Tror de fleste kan være enig med meg i dette?

Tr0047

Litt rart at mange som er uenig med oss p85d eiere som føler oss lurt, selv ikke har p85d...men derimot 85d ;)
Kan de være at disse teslakjøperne egentlig ønsket seg p85d, men av ulike årsaker måtte nøye seg med 85d.  Og så i misunnelsens lys nå koser seg for att vi ikke fikk annonsert effekt, slik at deres 85d kjøp fremstår som enda bedre??
Må jo være en grunn til at noen mener at 20 % mangel på effekt er uvesentlig;).   
Jeg kjøpte bilen basert på oppgitte ytelser, og forventet å få det jeg betalte for!  Folk som er over snittet bilinteressert, og har kjørt og eiet biler med stor motor tidligere, skjønner problemet.  De som derimot har surret rundt i 120 hk tdi familiebiler i alle år, evner ikke å se at Tesla har sviktet med sin toppmodell. 
Som "P85D" skriver, er det aksen fra 100 og oppover jeg savner. Det har vært et savn fra dag 1.


Mars 2015 P85D

jazzwheel

Sitat fra: Trustno1 på lørdag 05. september 2015, klokken 22:59
Jeg vil vel ikke gå så langt som å kalle Tesla svindlere, men de har en meget kreativ markedsføring, samt de lover mye mer alt for tidlig i forhold til hva de kan innfri.

Tror de fleste kan være enig med meg i dette?

Det er bare å se på manglende autopilot, delay av Model X, "manglende smøring på et fåtalls DU" så skjønner man det ja.

Teslanewbie

#363
Sitat fra: mogu på lørdag 05. september 2015, klokken 22:57
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 05. september 2015, klokken 22:38
Sitat fra: kos på lørdag 05. september 2015, klokken 22:32
Sitat fra: P85pluss på lørdag 05. september 2015, klokken 22:26
Sitat fra: kos på lørdag 05. september 2015, klokken 22:11
Sitat fra: turbolurbo på lørdag 05. september 2015, klokken 21:42
Løsningen blir vel at de justerer ned effekten på 85D OTA, problem solved :-X

Problemet gjelder antagelig alle teslaene - men er det noe i veien med farten da?
Blir alltid noe tullete når man forholder seg til kjent fossil teknologi og man tar det med seg over i ny teknologi. Hadde man i dag gått motsatt vei fra elbiler til fossil. Som en revulusjon på rekkevidde ville effekt og svindel vært betegnet langt oftere. Samtidig er nok effekten av å føle seg spesiell med tesla  - den ballongen er nok eksplodert. Bilen er blitt vanlig . Noen er vel sår over det.

Alle modellene UNTATT P85D holder hva Tesla lover, hvor vanskelig er det å forstå?

Det høres ut som du ikke har helt fulgt med - de har faktisk skrevet effekten både opp og ned på disse bilene fra starten av, og om du leter i tråden så er det ikke første gang at dette er et problem for noen.

Så om det er litt trøst så les igjennom noen tesla tråder med effekt som tema.
Men oppdaget du ikke det da du kjøpte bilen at den ikke gikk så godt ? Eller ble det aktuelt da du leste om det i et ukeblad ?


Tesla har hele tiden skrevet og lovet at p85d bilene skulle oppjusteres og at effekten skulle økes i høye hastigheter . Siden innførte de ludicrous på nye biler men glemte det de skrev da mange kjøpte bilen. Nå har de lansert ludicrous og p bilene er nå nesten der i aks som annonsert i utgangspunkt men nå vil tesla ha betalt for noe som de tidligere eierne allerede har betalt for . Har du tungt for dette,  Troll ?

Sannheten her vil jo fort være at Tesla har alt sitt på det tørre:
1: 700hk, ja, det har den. I kombinert motorkraft med frontmotor og bakmotor.
2: 0-100 km/t, ja, det gjør den. Med 1-fot roll-out som ikke er en uvanlig måte for biler å bli målt i USA, og er sånn de blir målt på en drag-stripe.

Om folk liker at det er sånn er jo en helt annen sak.

Blir for dumt dette , jeeeezus ..  synes du  bør be tesla om  at bilen din justeres til 5,2 s for det var det du betalte for ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

mogu

Men aksen fra over 100 vil du da aldri få i en el-bil. Det er liksom litt av konseptet, og poenget. Skal du ha brutal akselerasjon der må du ha en girkasse og en helt annen utveksling, og momentkurve enn det en el-bil har. Det gjelder forsåvidt uavhengig av om det er en Leaf eller p85d, eller p90dl
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

mogu

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 05. september 2015, klokken 23:03
Sitat fra: mogu på lørdag 05. september 2015, klokken 22:57
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 05. september 2015, klokken 22:38
Sitat fra: kos på lørdag 05. september 2015, klokken 22:32
Sitat fra: P85pluss på lørdag 05. september 2015, klokken 22:26
Sitat fra: kos på lørdag 05. september 2015, klokken 22:11
Sitat fra: turbolurbo på lørdag 05. september 2015, klokken 21:42
Løsningen blir vel at de justerer ned effekten på 85D OTA, problem solved :-X

Problemet gjelder antagelig alle teslaene - men er det noe i veien med farten da?
Blir alltid noe tullete når man forholder seg til kjent fossil teknologi og man tar det med seg over i ny teknologi. Hadde man i dag gått motsatt vei fra elbiler til fossil. Som en revulusjon på rekkevidde ville effekt og svindel vært betegnet langt oftere. Samtidig er nok effekten av å føle seg spesiell med tesla  - den ballongen er nok eksplodert. Bilen er blitt vanlig . Noen er vel sår over det.

Alle modellene UNTATT P85D holder hva Tesla lover, hvor vanskelig er det å forstå?

Det høres ut som du ikke har helt fulgt med - de har faktisk skrevet effekten både opp og ned på disse bilene fra starten av, og om du leter i tråden så er det ikke første gang at dette er et problem for noen.

Så om det er litt trøst så les igjennom noen tesla tråder med effekt som tema.
Men oppdaget du ikke det da du kjøpte bilen at den ikke gikk så godt ? Eller ble det aktuelt da du leste om det i et ukeblad ?


Tesla har hele tiden skrevet og lovet at p85d bilene skulle oppjusteres og at effekten skulle økes i høye hastigheter . Siden innførte de ludicrous på nye biler men glemte det de skrev da mange kjøpte bilen. Nå har de lansert ludicrous og p bilene er nå nesten der i aks som annonsert i utgangspunkt men nå vil tesla ha betalt for noe som de tidligere eierne allerede har betalt for . Har du tungt for dette,  Troll ?

Sannheten her vil jo fort være at Tesla har alt sitt på det tørre:
1: 700hk, ja, det har den. I kombinert motorkraft med frontmotor og bakmotor.
2: 0-100 km/t, ja, det gjør den. Med 1-fot roll-out som ikke er en uvanlig måte for biler å bli målt i USA, og er sånn de blir målt på en drag-stripe.

Om folk liker at det er sånn er jo en helt annen sak.

Blir for dumt dette , jeeeezus ..

Har du ikke noe bedre å komme med? Det stemmer jo, det er kanskje ikke måten du er vandt til, eller liker at det blir oppgitt på, men tesla har jo fakta på sin side.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

kos

Sitat fra: Trustno1 på lørdag 05. september 2015, klokken 22:59
Jeg vil vel ikke gå så langt som å kalle Tesla svindlere, men de har en meget kreativ markedsføring, samt de lover mye mer alt for tidlig i forhold til hva de kan innfri.

Tror de fleste kan være enig med meg i dette?

Ja jeg tror at det er et godt utgangspunkt. samtidig så er det slik at tesla kommer med noe nytt på bilene snart daglig og den spesielle bilen blir nok ikke så spesielt lenge. ja snart kommer X og så kommer muligens en model 3 og skal ikke forbause meg om at den bilen blir like bra som de første model s ene og så er hyle koret i gang.

Jeg tror at de som hopper på tesla  - nyhetene kommer til å bruke mange penger på noe som kommer til å være vanlig  i fremtiden med tesla. ja jeg tror bilverdenen står foran et paradigme skifte og da er holdbarheten i det vi kjøper i dag ikke særlig langvarige nyheter.

Tr0047

Godt at tesla ikke er bjørneskinnforhandler.... da hadde mange gått en kald vinter i møte ;)
Mars 2015 P85D

jazzwheel

Sitat fra: Tr0047 på lørdag 05. september 2015, klokken 23:00
Litt rart at mange som er uenig med oss p85d eiere som føler oss lurt, selv ikke har p85d...men derimot 85d ;)
Kan de være at disse teslakjøperne egentlig ønsket seg p85d, men av ulike årsaker måtte nøye seg med 85d.  Og så i misunnelsens lys nå koser seg for att vi ikke fikk annonsert effekt, slik at deres 85d kjøp fremstår som enda bedre??
Må jo være en grunn til at noen mener at 20 % mangel på effekt er uvesentlig;).   
Jeg kjøpte bilen basert på oppgitte ytelser, og forventet å få det jeg betalte for!  Folk som er over snittet bilinteressert, og har kjørt og eiet biler med stor motor tidligere, skjønner problemet.  De som derimot har surret rundt i 120 hk tdi familiebiler i alle år, evner ikke å se at Tesla har sviktet med sin toppmodell. 
Som "P85D" skriver, er det aksen fra 100 og oppover jeg savner. Det har vært et savn fra dag 1.

Heh... Jeg skrev allerede fra annonseringen at med fast utveksling så kan jeg ikke skjønne hvordan Tesla kan gå mye fortere i høyere hastighet så lenge motoren bak var den samme som før. Jeg påpekte også det samme med at effekten neppe var 700hk, men at markedsføringen la sammen foran + bak. Til og med når videoen av P85 vs P85D fra rolling start dukket opp og det ikke engang var en billengde forskjell etter 6-7 sekunder så argumenterte folk med man tydelig kunne se at P85D "parkerte" alle andre Teslaer. Da ble kortet brukt motsatt og P85D kjøperne mente at det var de som satt med en gammel Tesla som var misunnelige... Virker dessverre som alle diskusjoner på dette forumet ender på den måten.

mogu

Sitat fra: P85pluss på lørdag 05. september 2015, klokken 23:04
Sitat fra: kos på lørdag 05. september 2015, klokken 22:32
Sitat fra: P85pluss på lørdag 05. september 2015, klokken 22:26
Sitat fra: kos på lørdag 05. september 2015, klokken 22:11
Sitat fra: turbolurbo på lørdag 05. september 2015, klokken 21:42
Løsningen blir vel at de justerer ned effekten på 85D OTA, problem solved :-X

Problemet gjelder antagelig alle teslaene - men er det noe i veien med farten da?
Blir alltid noe tullete når man forholder seg til kjent fossil teknologi og man tar det med seg over i ny teknologi. Hadde man i dag gått motsatt vei fra elbiler til fossil. Som en revulusjon på rekkevidde ville effekt og svindel vært betegnet langt oftere. Samtidig er nok effekten av å føle seg spesiell med tesla  - den ballongen er nok eksplodert. Bilen er blitt vanlig . Noen er vel sår over det.

Alle modellene UNTATT P85D holder hva Tesla lover, hvor vanskelig er det å forstå?

Det høres ut som du ikke har helt fulgt med - de har faktisk skrevet effekten både opp og ned på disse bilene fra starten av, og om du leter i tråden så er det ikke første gang at dette er et problem for noen.

Så om det er litt trøst så les igjennom noen tesla tråder med effekt som tema.
Men oppdaget du ikke det da du kjøpte bilen at den ikke gikk så godt ? Eller ble det aktuelt da du leste om det i et ukeblad ?

Du har verken P85D eller empati så slutt å komenter på tråden.
Calling P85D owners not you KOS!

Jeg tror dere har godt av litt input fra andre jeg. Det som skrives og mases om her inne er jo ikke akkurat konstruktivt, hverken for dere eller Tesla. Er du ikke fornøyd, prøv å hev kjøpet, skaff deg en fossilbil. Eller du kan se at Teslas tall stemmer, dog ikke på den måten du først trodde, svelge den kamelen og kose deg videre med den suverene bilen du har, mens du kan kjøre fra f.eks. En lamborgini aventador i lyskryss slik du kan se i "tesla videoer" tråden her inne.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

mogu

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 05. september 2015, klokken 23:15
Sitat fra: mogu på lørdag 05. september 2015, klokken 23:05
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 05. september 2015, klokken 23:03
Sitat fra: mogu på lørdag 05. september 2015, klokken 22:57
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 05. september 2015, klokken 22:38
Sitat fra: kos på lørdag 05. september 2015, klokken 22:32
Sitat fra: P85pluss på lørdag 05. september 2015, klokken 22:26
Sitat fra: kos på lørdag 05. september 2015, klokken 22:11
Sitat fra: turbolurbo på lørdag 05. september 2015, klokken 21:42
Løsningen blir vel at de justerer ned effekten på 85D OTA, problem solved :-X

Problemet gjelder antagelig alle teslaene - men er det noe i veien med farten da?
Blir alltid noe tullete når man forholder seg til kjent fossil teknologi og man tar det med seg over i ny teknologi. Hadde man i dag gått motsatt vei fra elbiler til fossil. Som en revulusjon på rekkevidde ville effekt og svindel vært betegnet langt oftere. Samtidig er nok effekten av å føle seg spesiell med tesla  - den ballongen er nok eksplodert. Bilen er blitt vanlig . Noen er vel sår over det.

Alle modellene UNTATT P85D holder hva Tesla lover, hvor vanskelig er det å forstå?

Det høres ut som du ikke har helt fulgt med - de har faktisk skrevet effekten både opp og ned på disse bilene fra starten av, og om du leter i tråden så er det ikke første gang at dette er et problem for noen.

Så om det er litt trøst så les igjennom noen tesla tråder med effekt som tema.
Men oppdaget du ikke det da du kjøpte bilen at den ikke gikk så godt ? Eller ble det aktuelt da du leste om det i et ukeblad ?


Tesla har hele tiden skrevet og lovet at p85d bilene skulle oppjusteres og at effekten skulle økes i høye hastigheter . Siden innførte de ludicrous på nye biler men glemte det de skrev da mange kjøpte bilen. Nå har de lansert ludicrous og p bilene er nå nesten der i aks som annonsert i utgangspunkt men nå vil tesla ha betalt for noe som de tidligere eierne allerede har betalt for . Har du tungt for dette,  Troll ?

Sannheten her vil jo fort være at Tesla har alt sitt på det tørre:
1: 700hk, ja, det har den. I kombinert motorkraft med frontmotor og bakmotor.
2: 0-100 km/t, ja, det gjør den. Med 1-fot roll-out som ikke er en uvanlig måte for biler å bli målt i USA, og er sånn de blir målt på en drag-stripe.

Om folk liker at det er sånn er jo en helt annen sak.

Blir for dumt dette , jeeeezus ..

Har du ikke noe bedre å komme med? Det stemmer jo, det er kanskje ikke måten du er vandt til, eller liker at det blir oppgitt på, men tesla har jo fakta på sin side.

Oh.. så søtt .. det er derfor tesla etterhvert som folk klager endrer på hjemmesiden og oppgir ulike data.. men slutt å spamme her nå, blir patetisk

Men det er jo klart at de vil prøve å rette på ting hvis de får tilbakemelding på at noe virker uklart, først kombinert antall hester, så spesifisere at tidene er med roll-out. Om de ikke hadde sitt på det tørre før har de hvertfall det nå.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

mogu

#371
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 05. september 2015, klokken 23:18
Sitat fra: mogu på lørdag 05. september 2015, klokken 23:10
Sitat fra: P85pluss på lørdag 05. september 2015, klokken 23:04
Sitat fra: kos på lørdag 05. september 2015, klokken 22:32
Sitat fra: P85pluss på lørdag 05. september 2015, klokken 22:26
Sitat fra: kos på lørdag 05. september 2015, klokken 22:11
Sitat fra: turbolurbo på lørdag 05. september 2015, klokken 21:42
Løsningen blir vel at de justerer ned effekten på 85D OTA, problem solved :-X

Problemet gjelder antagelig alle teslaene - men er det noe i veien med farten da?
Blir alltid noe tullete når man forholder seg til kjent fossil teknologi og man tar det med seg over i ny teknologi. Hadde man i dag gått motsatt vei fra elbiler til fossil. Som en revulusjon på rekkevidde ville effekt og svindel vært betegnet langt oftere. Samtidig er nok effekten av å føle seg spesiell med tesla  - den ballongen er nok eksplodert. Bilen er blitt vanlig . Noen er vel sår over det.

Alle modellene UNTATT P85D holder hva Tesla lover, hvor vanskelig er det å forstå?

Det høres ut som du ikke har helt fulgt med - de har faktisk skrevet effekten både opp og ned på disse bilene fra starten av, og om du leter i tråden så er det ikke første gang at dette er et problem for noen.

Så om det er litt trøst så les igjennom noen tesla tråder med effekt som tema.
Men oppdaget du ikke det da du kjøpte bilen at den ikke gikk så godt ? Eller ble det aktuelt da du leste om det i et ukeblad ?

Du har verken P85D eller empati så slutt å komenter på tråden.
Calling P85D owners not you KOS!

Jeg tror dere har godt av litt input fra andre jeg. Det som skrives og mases om her inne er jo ikke akkurat konstruktivt, hverken for dere eller Tesla. Er du ikke fornøyd, prøv å hev kjøpet, skaff deg en fossilbil. Eller du kan se at Teslas tall stemmer, dog ikke på den måten du først trodde, svelge den kamelen og kose deg videre med den suverene bilen du har, mens du kan kjøre fra f.eks. En lamborgini aventador i lyskryss slik du kan se i "tesla videoer" tråden her inne.


Alltid vanskelig å argumentere med folk som ikke skjønner hva de ikke skjønner og som ikke ens eier eller har eiet  produkten det er snakk om .. fremstår som en tulling..  nesten at man lurer på om dere er tesla ansatte nett-troll ?

Appropos ad hominem... Du begynner å leve opp til navnet ditt newbie. Du gjorde det jo fort og effektivt med å selge videre hele "problemet". I et forsøk på en konstruktiv debatt, kan du ikke prøve å tilbakebevise noe av det jeg sier?
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

kos

Sitat fra: mogu på lørdag 05. september 2015, klokken 23:10
Sitat fra: P85pluss på lørdag 05. september 2015, klokken 23:04
Sitat fra: kos på lørdag 05. september 2015, klokken 22:32
Sitat fra: P85pluss på lørdag 05. september 2015, klokken 22:26
Sitat fra: kos på lørdag 05. september 2015, klokken 22:11
Sitat fra: turbolurbo på lørdag 05. september 2015, klokken 21:42
Løsningen blir vel at de justerer ned effekten på 85D OTA, problem solved :-X

Problemet gjelder antagelig alle teslaene - men er det noe i veien med farten da?
Blir alltid noe tullete når man forholder seg til kjent fossil teknologi og man tar det med seg over i ny teknologi. Hadde man i dag gått motsatt vei fra elbiler til fossil. Som en revulusjon på rekkevidde ville effekt og svindel vært betegnet langt oftere. Samtidig er nok effekten av å føle seg spesiell med tesla  - den ballongen er nok eksplodert. Bilen er blitt vanlig . Noen er vel sår over det.

Alle modellene UNTATT P85D holder hva Tesla lover, hvor vanskelig er det å forstå?

Det høres ut som du ikke har helt fulgt med - de har faktisk skrevet effekten både opp og ned på disse bilene fra starten av, og om du leter i tråden så er det ikke første gang at dette er et problem for noen.

Så om det er litt trøst så les igjennom noen tesla tråder med effekt som tema.
Men oppdaget du ikke det da du kjøpte bilen at den ikke gikk så godt ? Eller ble det aktuelt da du leste om det i et ukeblad ?

Du har verken P85D eller empati så slutt å komenter på tråden.
Calling P85D owners not you KOS!

Jeg tror dere har godt av litt input fra andre jeg. Det som skrives og mases om her inne er jo ikke akkurat konstruktivt, hverken for dere eller Tesla. Er du ikke fornøyd, prøv å hev kjøpet, skaff deg en fossilbil. Eller du kan se at Teslas tall stemmer, dog ikke på den måten du først trodde, svelge den kamelen og kose deg videre med den suverene bilen du har, mens du kan kjøre fra f.eks. En lamborgini aventador i lyskryss slik du kan se i "tesla videoer" tråden her inne.

Takker for innbydelsen  - har prøvd i kveld å hinte om at det finnes ordninger i Norge som er greie for å løse denne interesse konflikten - men det ser ut som noen av de som har handlet vil ha krig og dårlig omtale av tesla. Det blir sikkert bilen mer verdt av. Sitter her på forumet å trekker sin egen bil langt lenger ned i pris en det tesla overhode har kostet. Har foreslått lenger fremme i tråden både forbrukerrådet og forliksrådet. Uten hell - jeg kan jo ikke sitte her og si at dette løses ved drittkasting .

mogu

Det at tesla presiserer i etterkant betyr da vel ikke at det som sto der i utgangspunktet er feil?
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

mogu

Nei, dette blir for dumt for meg, så jeg logger meg av for dagen. Dere som virkelig ikke er fornøyd med bilen får enten gjøre som Teslanewbie og selge videre hele problemet, ellers får dere prøve å heve kjøpet. Eller så får dere kose dere med en helt sinnsyk og virkelig unik bil.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA