Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NY PRIS ! BLUE SPARK justerbar ladekabel 6-16A fra Charge Amps

Startet av Elmo, søndag 13. september 2015, klokken 21:51

« forrige - neste »

turbolurbo

Løsningen blir vel at de justerer ned effekten på 85D OTA, problem solved :-X
2019 TM3P

Teslanewbie

#346
Ja, nesten at man ønsker at de 85d eierne får nedjustert sine biler til 5,2 s , det var dette bilen ble annonsert med i begynnelsen !

Tipper pipen får en annen tone da , maken til tullinger . De kjøpte dem billige utgaven men synes at folk som kjøpte en raskere utgave burde være fornøyde når de ikke får det det som ble annonsert og det de betalte for .

Jeg kunde også tenke meg at tesla betalte kompensasjon til P85D eierne for den manglede automatiske ladeluken som også ble annonsert men aldri levert. Aut ladeluke i tillegg til økt effekt var faktisk en av grunnene at jeg bestilte en p85d i nov 2014..  da sto det sort på hvitt at aut ladeluke skulle leveres på alle D modeller ! Fikk dette til og med bekreftet fra tesla per telefon når jeg bestilte !
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

kos

Sitat fra: turbolurbo på lørdag 05. september 2015, klokken 21:42
Løsningen blir vel at de justerer ned effekten på 85D OTA, problem solved :-X

Problemet gjelder antagelig alle teslaene - men er det noe i veien med farten da?
Blir alltid noe tullete når man forholder seg til kjent fossil teknologi og man tar det med seg over i ny teknologi. Hadde man i dag gått motsatt vei fra elbiler til fossil. Som en revulusjon på rekkevidde ville effekt og svindel vært betegnet langt oftere. Samtidig er nok effekten av å føle seg spesiell med tesla  - den ballongen er nok eksplodert. Bilen er blitt vanlig . Noen er vel sår over det.

mogu

Det som er moro er jo at dette problemet om tideler kun er relevant på grunn av at det er så lett å oppnå med en Tesla. Med en hvilken som helst fossilbil trenger man jo kursing og øving i tillegg til at det å kjøre bilen 0-100 gjentatte ganger ikke er mulig uten å ødelegge bilen. Når er dragrace mellom tesla p85d og en McLaren f1 blir nevnt blir jo nettopp dette dratt frem, og er visstnok ikke relevant, fordi man trenger the Stig, eller tilsvarende, for å nå best mulig tid på 0-100
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

P85pluss

Sitat fra: kos på lørdag 05. september 2015, klokken 22:11
Sitat fra: turbolurbo på lørdag 05. september 2015, klokken 21:42
Løsningen blir vel at de justerer ned effekten på 85D OTA, problem solved :-X

Problemet gjelder antagelig alle teslaene - men er det noe i veien med farten da?
Blir alltid noe tullete når man forholder seg til kjent fossil teknologi og man tar det med seg over i ny teknologi. Hadde man i dag gått motsatt vei fra elbiler til fossil. Som en revulusjon på rekkevidde ville effekt og svindel vært betegnet langt oftere. Samtidig er nok effekten av å føle seg spesiell med tesla  - den ballongen er nok eksplodert. Bilen er blitt vanlig . Noen er vel sår over det.

Alle modellene UNTATT P85D holder hva Tesla lover, hvor vanskelig er det å forstå?
P85d
P85+ solgt

Teslanewbie

Sitat fra: mogu på lørdag 05. september 2015, klokken 22:22
Det som er moro er jo at dette problemet om tideler kun er relevant på grunn av at det er så lett å oppnå med en Tesla. Med en hvilken som helst fossilbil trenger man jo kursing og øving i tillegg til at det å kjøre bilen 0-100 gjentatte ganger ikke er mulig uten å ødelegge bilen. Når er dragrace mellom tesla p85d og en McLaren f1 blir nevnt blir jo nettopp dette dratt frem, og er visstnok ikke relevant, fordi man trenger the Stig, eller tilsvarende, for å nå best mulig tid på 0-100

Som nevnt , synes det er helt ok hvis dere får ned justert 85d bilene deres til de annonserte 5,2.s . Synes du bør kjøre en kampanje for dette . :-)  alt annet er urimelig .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

kos

Sitat fra: P85pluss på lørdag 05. september 2015, klokken 22:26
Sitat fra: kos på lørdag 05. september 2015, klokken 22:11
Sitat fra: turbolurbo på lørdag 05. september 2015, klokken 21:42
Løsningen blir vel at de justerer ned effekten på 85D OTA, problem solved :-X

Problemet gjelder antagelig alle teslaene - men er det noe i veien med farten da?
Blir alltid noe tullete når man forholder seg til kjent fossil teknologi og man tar det med seg over i ny teknologi. Hadde man i dag gått motsatt vei fra elbiler til fossil. Som en revulusjon på rekkevidde ville effekt og svindel vært betegnet langt oftere. Samtidig er nok effekten av å føle seg spesiell med tesla  - den ballongen er nok eksplodert. Bilen er blitt vanlig . Noen er vel sår over det.

Alle modellene UNTATT P85D holder hva Tesla lover, hvor vanskelig er det å forstå?

Det høres ut som du ikke har helt fulgt med - de har faktisk skrevet effekten både opp og ned på disse bilene fra starten av, og om du leter i tråden så er det ikke første gang at dette er et problem for noen.

Så om det er litt trøst så les igjennom noen tesla tråder med effekt som tema.
Men oppdaget du ikke det da du kjøpte bilen at den ikke gikk så godt ? Eller ble det aktuelt da du leste om det i et ukeblad ?

Teslanewbie

#352
Sitat fra: kos på lørdag 05. september 2015, klokken 22:32
Sitat fra: P85pluss på lørdag 05. september 2015, klokken 22:26
Sitat fra: kos på lørdag 05. september 2015, klokken 22:11
Sitat fra: turbolurbo på lørdag 05. september 2015, klokken 21:42
Løsningen blir vel at de justerer ned effekten på 85D OTA, problem solved :-X

Problemet gjelder antagelig alle teslaene - men er det noe i veien med farten da?
Blir alltid noe tullete når man forholder seg til kjent fossil teknologi og man tar det med seg over i ny teknologi. Hadde man i dag gått motsatt vei fra elbiler til fossil. Som en revulusjon på rekkevidde ville effekt og svindel vært betegnet langt oftere. Samtidig er nok effekten av å føle seg spesiell med tesla  - den ballongen er nok eksplodert. Bilen er blitt vanlig . Noen er vel sår over det.

Alle modellene UNTATT P85D holder hva Tesla lover, hvor vanskelig er det å forstå?

Det høres ut som du ikke har helt fulgt med - de har faktisk skrevet effekten både opp og ned på disse bilene fra starten av, og om du leter i tråden så er det ikke første gang at dette er et problem for noen.

Så om det er litt trøst så les igjennom noen tesla tråder med effekt som tema.
Men oppdaget du ikke det da du kjøpte bilen at den ikke gikk så godt ? Eller ble det aktuelt da du leste om det i et ukeblad ?


Tesla har hele tiden skrevet og lovet at p85d bilene skulle oppjusteres og at effekten skulle økes i høye hastigheter . Siden innførte de ludicrous på nye biler men glemte det de skrev da mange kjøpte bilen. Nå har de lansert ludicrous og p bilene er nå nesten der i aks som annonsert i utgangspunkt men nå vil tesla ha betalt for noe som de tidligere eierne allerede har betalt for . Har du tungt for dette,  Troll ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

jazzwheel

De ble da oppjustert? De kunne vel ikke nå 250km/t når de ble lansert, men dette ble vel ordnet på senvinteren?

sigurdi

#354
Forstår P85D eierene, spesielt etter at jeg nå har lånt meg en P85D for en helg, siste jeg hadde samme bil var 3 uker etter utlevering.
Den er merkbar tregere nå også på tørr asfalt, hadde 19" dekk og har nå 21", så jeg er helt enig at de har gjort noe med software.
Mest merbart fra 50 til 100, 0-50 er fremdels bra brutalt.

Men konstruktiv løsning der både selger og kjøper gir og tar litt kunne vært at en fikk oppgradering til P90DL.
At en betalte prisen på selve batteri pakken, ikke for L oppgraderingen, så 22 900kr for oppgradering til P90DL.

Ofte kan det være litt letter når en får "solgt" noe for å gi noe og både selger og kjøper viser velvilje.
En får større batteri (som en betaler for) og får ytelsen som en burde hatt fra dag 1.

At jeg ikke har sett noen P85D oppgradert til Ludicrous mode på TMC kan tyde på at det fremdeles er litt knyttet til 90 batteriet, prøver en å legge til Ludicrous på en P85D ordre oppgraderes denne til P90D automatisk. 

Bare stå å stange hode i veggen uten å gi noe slakk, fører ofte bare til mer frustrasjon og hodepine, men ingen løsing.

Samtidig så har Elon sakt ved flere anlednigner at de har størst marginer på de dyreste bilene, ble vel også nevnt på Q2 Q&A at grunnen til at marginenen hadde gått noe ned var pga stort salg av 70D og pga valutta tap.

Så det er ingen tvil at en får mer value for the money for de rimeligere bilene. ;-)

Men vær så snill ikke bruk areal på hus som eksempel, pga det blir gjort hele tiden av meglere og selgere er et virfar av forkortelser og benevnelser som brukes litt slik det passer best (kan det virke som)

Noen bruker BYA, BTA, NTA, BRA eller P-ROM de fleste oppgir hva de oppgir men kan lure endel kvadrat ekstra om en oppgir BYA istede for BRA eller P-ROM.

Samtidig er ikke BYA og BRA samme mål om det er oppgitt etter NS 3940 eller TEK.

Værste tilfellet jeg har sett er leiligheten som en kamerat kjøper, den blir anonsert som 170m2 leilighet, 70m2 er en vinterhage, altså terasse med glass rundt, så denne er egentlig ikke endel av leiligheten siden den ligger utenfor ytterveggen. Selve leiligheten er bare 100m2, han så de fra starten og ønsker den uansett, men tror nok andre ble litt skuffet når de så hvor "liten" selve leiligheten blir.
m2 prisen var oppgitt ink terassen.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

jazzwheel

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 05. september 2015, klokken 22:09
Jeg kunde også tenke meg at tesla betalte kompensasjon til P85D eierne for den manglede automatiske ladeluken som også ble annonsert men aldri levert. Aut ladeluke i tillegg til økt effekt var faktisk en av grunnene at jeg bestilte en p85d i nov 2014..

Det er en helt konkret mangel, men har ingenting med dette brevet å gjøre. Hvorfor blander dere all argumentasjonen sammen i en stor mølje? Jeg fikk min bil utlevert med flere mangler og Tesla ordnet opp alt sammen. Hvorfor gjorde ikke du det samme med ladeluken?

Trustno1

#356
Sitat fra: jazzwheel på lørdag 05. september 2015, klokken 22:45
De ble da oppjustert? De kunne vel ikke nå 250km/t når de ble lansert, men dette ble vel ordnet på senvinteren?

De skrev at "performance in high speed" skulle oppgraders OTA til noe slikt som "more than anyone outside Tesla has experienced"

Husker ikke nøyaktig ordlyden, men dette lå på websidene i lengre tid. Finnes dokumentasjon på dette ett eller annet sted, uten at jeg gidder å lete etter det nå.

Det er ganske tydelig at det er ludi-oppgraderingen det er prat om her, men at de i ettertid har støtt på problemer med sikringen, så det viste seg at dette ikke var mulig uten HW oppgraderinger.

Med andre ord, de har lovet en gratis oppgradering som aldri kom.

Hastigheten har jo alltid vært annonsert som 250km/h. At den nå faktisk kan oppnå dette er jo ikke mer enn rett og rimelig. Faktisk så er det merkelig at de annonserer masse funksjoner som ikke fungerer når man får bilen. Som feks feil seter, autopilot godt over ett halvt år på overtid, hastighet, automatisk ladeluke som aldri ble levert osv. Listen er ganske lang

Cookie Monster

Sitat fra: kos på lørdag 05. september 2015, klokken 22:32
Sitat fra: P85pluss på lørdag 05. september 2015, klokken 22:26
Sitat fra: kos på lørdag 05. september 2015, klokken 22:11
Sitat fra: turbolurbo på lørdag 05. september 2015, klokken 21:42
Løsningen blir vel at de justerer ned effekten på 85D OTA, problem solved :-X

Problemet gjelder antagelig alle teslaene - men er det noe i veien med farten da?
Blir alltid noe tullete når man forholder seg til kjent fossil teknologi og man tar det med seg over i ny teknologi. Hadde man i dag gått motsatt vei fra elbiler til fossil. Som en revulusjon på rekkevidde ville effekt og svindel vært betegnet langt oftere. Samtidig er nok effekten av å føle seg spesiell med tesla  - den ballongen er nok eksplodert. Bilen er blitt vanlig . Noen er vel sår over det.

Alle modellene UNTATT P85D holder hva Tesla lover, hvor vanskelig er det å forstå?

Det høres ut som du ikke har helt fulgt med - de har faktisk skrevet effekten både opp og ned på disse bilene fra starten av, og om du leter i tråden så er det ikke første gang at dette er et problem for noen.

Så om det er litt trøst så les igjennom noen tesla tråder med effekt som tema.
Men oppdaget du ikke det da du kjøpte bilen at den ikke gikk så godt ? Eller ble det aktuelt da du leste om det i et ukeblad ?

Må være du som ikke har fulgt med. Dette er diskutert i mange tråder på Tesla Motors Club forumet og 85D og 70D oppnår oppgitt ytelse som Tesla sier målt med vbox. Så av bilene de selger nå er det bare P85D og nå også P90D som ikke gjør det. Noe Tesla også inrømmet igår med å skrive på nettsiden at P85D og P90D er målt med rollout.

Hvis du ikke forstår at det var ytelsen som fikk oss som kjøpte P85D til å betale mye ekstra hva tror du da det er? Har ikke betalt masse ekstra for å være grei med Tesla.
Akkurat som at jeg ikke kjøper en mye dyrere modell av en vaskemaskin hvis det ikke er funksjoner som jeg ønsker som kan forsvare den økte prisen. Og i dette tilfelle var det over 50% mer ytelse som fikk meg til å betale mer eller i det hele tatt kjøpe Model S.
2015 P85D

kos

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 05. september 2015, klokken 22:38
Sitat fra: kos på lørdag 05. september 2015, klokken 22:32
Sitat fra: P85pluss på lørdag 05. september 2015, klokken 22:26
Sitat fra: kos på lørdag 05. september 2015, klokken 22:11
Sitat fra: turbolurbo på lørdag 05. september 2015, klokken 21:42
Løsningen blir vel at de justerer ned effekten på 85D OTA, problem solved :-X

Problemet gjelder antagelig alle teslaene - men er det noe i veien med farten da?
Blir alltid noe tullete når man forholder seg til kjent fossil teknologi og man tar det med seg over i ny teknologi. Hadde man i dag gått motsatt vei fra elbiler til fossil. Som en revulusjon på rekkevidde ville effekt og svindel vært betegnet langt oftere. Samtidig er nok effekten av å føle seg spesiell med tesla  - den ballongen er nok eksplodert. Bilen er blitt vanlig . Noen er vel sår over det.

Alle modellene UNTATT P85D holder hva Tesla lover, hvor vanskelig er det å forstå?

Det høres ut som du ikke har helt fulgt med - de har faktisk skrevet effekten både opp og ned på disse bilene fra starten av, og om du leter i tråden så er det ikke første gang at dette er et problem for noen.

Så om det er litt trøst så les igjennom noen tesla tråder med effekt som tema.
Men oppdaget du ikke det da du kjøpte bilen at den ikke gikk så godt ? Eller ble det aktuelt da du leste om det i et ukeblad ?


Tesla har hele tiden skrevet og lovet at p85d bilene skulle oppjusteres og at effekten skulle økes i høye hastigheter . Siden innførte de ludicrous på nye biler men glemte det de skrev da mange kjøpte bilen. Nå har de lansert ludicrous og p bilene er nå nesten der i aks som annonsert i utgangspunkt men nå vil tesla ha betalt for noe som de tidligere eierne allerede har betalt for . Har du tungt for dette,  Troll ?

Nei men hva er problemet da - enten må man godta situasjonen eller så må man tviste den. I Norge har man ordninger for slikt. Så får man en avklaring - og den lager presidens for utfallet videre.

Men å kalle tesla for svindler - ja da bør man forlange pengene tilbake . Svindel er kriminelt og kan ikke sammenlignes med privatrettslige. Og svindlere er noe jeg ikke vil kalle tesla før de er dømt.


mogu

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 05. september 2015, klokken 22:38
Sitat fra: kos på lørdag 05. september 2015, klokken 22:32
Sitat fra: P85pluss på lørdag 05. september 2015, klokken 22:26
Sitat fra: kos på lørdag 05. september 2015, klokken 22:11
Sitat fra: turbolurbo på lørdag 05. september 2015, klokken 21:42
Løsningen blir vel at de justerer ned effekten på 85D OTA, problem solved :-X

Problemet gjelder antagelig alle teslaene - men er det noe i veien med farten da?
Blir alltid noe tullete når man forholder seg til kjent fossil teknologi og man tar det med seg over i ny teknologi. Hadde man i dag gått motsatt vei fra elbiler til fossil. Som en revulusjon på rekkevidde ville effekt og svindel vært betegnet langt oftere. Samtidig er nok effekten av å føle seg spesiell med tesla  - den ballongen er nok eksplodert. Bilen er blitt vanlig . Noen er vel sår over det.

Alle modellene UNTATT P85D holder hva Tesla lover, hvor vanskelig er det å forstå?

Det høres ut som du ikke har helt fulgt med - de har faktisk skrevet effekten både opp og ned på disse bilene fra starten av, og om du leter i tråden så er det ikke første gang at dette er et problem for noen.

Så om det er litt trøst så les igjennom noen tesla tråder med effekt som tema.
Men oppdaget du ikke det da du kjøpte bilen at den ikke gikk så godt ? Eller ble det aktuelt da du leste om det i et ukeblad ?


Tesla har hele tiden skrevet og lovet at p85d bilene skulle oppjusteres og at effekten skulle økes i høye hastigheter . Siden innførte de ludicrous på nye biler men glemte det de skrev da mange kjøpte bilen. Nå har de lansert ludicrous og p bilene er nå nesten der i aks som annonsert i utgangspunkt men nå vil tesla ha betalt for noe som de tidligere eierne allerede har betalt for . Har du tungt for dette,  Troll ?

Sannheten her vil jo fort være at Tesla har alt sitt på det tørre:
1: 700hk, ja, det har den. I kombinert motorkraft med frontmotor og bakmotor.
2: 0-100 km/t, ja, det gjør den. Med 1-fot roll-out som ikke er en uvanlig måte for biler å bli målt i USA, og er sånn de blir målt på en drag-stripe.

Om folk liker at det er sånn er jo en helt annen sak.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA