Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Calling P85D owners world-wide

Startet av P85D, lørdag 12. september 2015, klokken 00:31

« forrige - neste »

dosmont

Sitat fra: Muffinman på torsdag 13. august 2015, klokken 11:19
Sitat fra: dosmont på torsdag 13. august 2015, klokken 11:04
For andre teslaeiere med en normal kjørestil som påstår noe annet, så må de være nedsnødd eller knapt vært på veien med bilen :)
Hmm. Du konkluderer med at siden noen har opplevd episoder, uprovosert eller ikke, så har alle opplevd det med mindre de kjører lite - men er for uoppmerksomme til å legge merke til det?

Jeg har kjørt over 83.000km på 21 måneder, og er altså i følge deg nedsnødd  ::)

Ja eller kjører som min svigermor  :P
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

bb

Sitat fra: Kagex på torsdag 13. august 2015, klokken 11:22
lyset blir grønt jeg tråkker halv pedal
Ikke glem at halv pedal for deg er det dobbelte av hans fossil ;)
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Muffinman

Sitat fra: dosmont på torsdag 13. august 2015, klokken 11:42
Sitat fra: Muffinman på torsdag 13. august 2015, klokken 11:19
For andre teslaeiere med en normal kjørestil som påstår noe annet, så må de være nedsnødd eller knapt vært på veien med bilen :)
Hmm. Du konkluderer med at siden noen har opplevd episoder, uprovosert eller ikke, så har alle opplevd det med mindre de kjører lite - men er for uoppmerksomme til å legge merke til det?

Jeg har kjørt over 83.000km på 21 måneder, og er altså i følge deg nedsnødd  ::)

Ja eller kjører som min svigermor  :P
Tull. Jeg kjører som en bestemor.

Foleson

Jeg har ved flere anledninger kjørt bak folk som har oppført seg helt normalt på de strekkene der veien er svingete, men som på ethvert sted der det var forbikjøringsmuligheter la seg midt i veien og senket hastigheten. Helt merkelig hvordan misunnelse kan gi seg utslag.
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

Veggen

Det finnes mange tullinger der ute, både i fossiler og teslaer...

erlanddf

Sitat fra: Veggen på torsdag 13. august 2015, klokken 13:23
Det finnes mange tullinger der ute, både i fossiler og teslaer...
Du har nok dessverre mye rett i det...
2014 P85+

jazzwheel

Sitat fra: Foleson på torsdag 13. august 2015, klokken 13:11
Jeg har ved flere anledninger kjørt bak folk som har oppført seg helt normalt på de strekkene der veien er svingete, men som på ethvert sted der det var forbikjøringsmuligheter la seg midt i veien og senket hastigheten. Helt merkelig hvordan misunnelse kan gi seg utslag.

Jeg mener å oppleve det samme på Ring3 i Oslo. Folk ligger i venstrefelt og sperrer i mye større grad nå enn før jeg kjørte Tesla.

Sandvika

En ikke ubetydelig faktor er hvor mange rånere og hvor mange Teslaer det går på de aktuelle stedene. Kjører mest i Asker og Bærum, og aldri opplevd noe særlig.
Eneste episoden jeg har vært borti var i Drammen, en S4 som gled opp på siden og prøvde å få blikkontakt.

Brede

Jeg har kjørt i halvannet år nå og ikke opplevd noen episoder, mulig det har å gjøre med hvor i landet vi holder til?  :o

Det skal sies at jeg aldri har som mål å kjøre fra noen som helst, jeg foretar forbikjøringer i samme tempo som jeg ville gjort med hvilken som annen bil (der forholdene ligger til rette), jeg akselrerer aldri skarpt så lenge det er annen trafikk i nærheten og jeg forsøker å være så høflig og aktsom som mulig. (Nei, jeg er ikke bestefar, ikke en gang far).

Det å benytte seg av rask akselrasjon og motorkraft unødvendig i et trafikkbilde VIL provosere mange, jeg blir provosert selv jeg..
Å gi bånn gass og blåse forbi noen når du har 800 meter fritt strekke, eller å dra ut fra et lyskryss med TC-lampa lysende er jo fullstendig unødvendig. Å ha det moro når en er alene på vegen eller i krysset skal da folk få lov til, men drit i å gjøre det i nærheten av andre.

Mazzbot

Virker som de er misunnelige på bilen , jeg liker best å ligge bak en Tesla for da har jeg god utsikt :) pleier ofte å slippe de fram ved kryss hvis det er mulighet for det.  Opplever at folk som kjøper tesla er ordentlige folk..
Tesla model 3 reservert 31/3 .

OnlyOne

Enkelt: Folk som selv er litt glad i fart, liker ikke å bli frakjørt. Spesielt ikke av en Tesla.  :)
P85D
Bekreftet: 18.3.15
I produksjon: 19.4.15
Utlevert: 15.6.15
Model 3
Bestilt: 31.03.16

Harlex

Kjenner meg igjen og kan ikke forstå at noen her kritiserer kjørestilen din basert på det som du skriver. Får ikke inntrykk av annet at du leker deg litt uten å gå amokk og det er i mine øyne ikke ulovlig. Litt "aksing" må en akseptere og like når man ser og har en Tesla. Hvis ikke finnes det et utall av andre biler å velge mellom for dem som kun ønsker å praktisere myke, overkontrollerte fartsøkninger.
Ser også hva du mener. Bilen er til tider som en rød klut foran en okse. Hadde et eksempel der jeg kom fra en 50 sone og inn i en 80 sone på et øde strekk... Jeg hadde en BMW klistret i ræ.... I god og lovlig lekestil ga jeg flatt jern fra ca 45 km/t. Han ble selvsagt totalt "parkert" Men dette var tydeligvis sææærs provoserende. Så pass at han "fløy" forbi meg i hastighet (estimert)  150+ da jeg trykket på bremsen inn i idet vi entret en 50 sone.... På en måte artig dette her men når enkelte blir så provosert at man setter seg selv og ikke minst andre i fare så ødelegger det gleden...   Jeg for min del "gir meg" umiddelbart hvis jeg møter på disse misunnelige kamikazeførerene... Dessuten er jo "racet" allerede over når de desperat kjører forbi. ;) :D De gangene jeg har opplevd dette har jeg sett hvordan de sliter med å svelge kamelen idet de passerer 2-3 gangen av fartsgrensen på stedet. Hadde en morsom opplevelse på autobahn.... En Mercedes S550 lå seg tett i hekken på meg i forbindelse med utkjørsel på autobahn... Jeg kom fulladet fra SC...  Jeg ga flatt jern... (fri fartsgrense her) Han lå seg på hjul... Jeg dro svakt i fra han opp til ca 170. Da stabiliserte det seg og jeg lå meg inn og bremste ned til 140.... Han plystret forbi men etter ansiktsutrykket å dømme stoppet han på nærmeste bensinstasjon for å kjøpe drikke til å svelge ned kanskje sin livs største kamel....
Det å leke seg litt (ikke kjøre idiot) med kreftene i Tesla ser jeg på som en selvfølge og en av hovedgrunnene til at jeg har denne bilen med disse kreftene. Det farlige er når man treffer dem som blir forbanna og dermed ikke klarer å holde seg innenfor lover og vanlig oppførsel i trafikken....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

erlanddf

2014 P85+

mariowing

Enig med både trådstarter og harlex her altså. Utrolig at folk (som presumptivt kjører Tesla selv) mener at man ikke skal kunne gi gass. Det står ingen steder i vegtrafikkloven at det skal brukes en minimumstid på å komme opp til fartsgrensen ut fra et lyskryss! Så lenge man ikke skader noe(n) ved å gi full gass ut av lyskrysset så gjør jeg det. Med stor glede. Hver gang. Har ikke byttet en 700 000 kroners Passat inn i en 700 000 kroners Tesla for å kjøre bilene på samme måte. Så får dere andre bare kalle meg barnslig, dum, provoserende og hva dere vil :-)

Og nei, jeg mener ikke at alle bør kjøre sånn. Jeg mener at folk må da få kjøre som de selv vil innenfor de rammene som loven gir. Inkludert oss som synes akselerasjon er kjempegøy! Har snittforbruk på 231 etter 21 000 km og stolt av det ;-)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Brede

Jeg er da selvsagt helt enig i at alle står helt fritt til å bruke kreftene innenfor lovens rammer, men forvent da for all del ikke at alle rundt dere synes det er like tøfft og at ingen blir provosert.  :P

Å gjøre ting utenfor faste mønstre og normal skikk vil bestandig provoserere om det så måtte være å spankulere rundt på stranda med solbrun kropp og flexe muskler eller det er å dra på ut fra et trafikert lyskryss i en Tesla.
Begge deler er fullt lovlig, men noen VIL bli provosert.  ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA