Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Calling P85D owners world-wide

Startet av P85D, lørdag 12. september 2015, klokken 00:31

« forrige - neste »

Toonster

Sitat fra: BensinV8 på søndag 16. august 2015, klokken 22:51
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 16. august 2015, klokken 11:57
Bagasjeplassen er bedre målt i liter enn E-klasse stasjonsvogn, og skiboksen jeg brukte ofte før har blitt hengende ubrukt i boden :)

Griselekkert design er en bonus  ;D Fossilmotor skal jeg aldri ha igjen. Det tilhører fortiden.

For meg en perfekt familiebil, bortsett fra behovet for ytterligere seter. Noe jeg får i Model X.

Familiebil uten tilhengerfeste? Og familiebil uten adaptive LED hovedlys?

Griselekker design? Kan diskuteres. Bilen er ikke stygg, men den ser ikke bra ut med kombibakluken. Synes dessuten den allerede begynner å se litt gammel og utdatert ut. Men så er den jo også 2-3 år gammel på markedet og designet for mange år siden.

Er så moro hver gang elbileiere sier "fossilmotor skal jeg aldri ha igjen, det tilhører fortiden". Det betyr ikke at det er slik at det tilhører fortiden til bare fordi du ønsker å lide deg gjennom livet med et snevert syn på bil.

Det beste er å kunne ha det beste fra hver verden. Å bare kjøre elbil betyr veldig dårlig utvalg. Er ingen elbiler jeg kunne tenke meg pr i dag, em ol jeg måtte ha en ville det kanskje blitt en I3 eller EGolf om jeg ikke ville gjøre poeng ut av elbilen.

Ikke helt sikker på hva du ønsker å oppnå, men det skinner gjennom at du ikke er begeistret for Tesla - og det er lov. Men litt rart i et Tesla forum :)

HåkonE

Sitat fra: BensinV8 på søndag 16. august 2015, klokken 22:51
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 16. august 2015, klokken 11:57
Bagasjeplassen er bedre målt i liter enn E-klasse stasjonsvogn, og skiboksen jeg brukte ofte før har blitt hengende ubrukt i boden :)

Griselekkert design er en bonus  ;D Fossilmotor skal jeg aldri ha igjen. Det tilhører fortiden.

For meg en perfekt familiebil, bortsett fra behovet for ytterligere seter. Noe jeg får i Model X.

Familiebil uten tilhengerfeste? Og familiebil uten adaptive LED hovedlys?

Griselekker design? Kan diskuteres. Bilen er ikke stygg, men den ser ikke bra ut med kombibakluken. Synes dessuten den allerede begynner å se litt gammel og utdatert ut. Men så er den jo også 2-3 år gammel på markedet og designet for mange år siden.

Er så moro hver gang elbileiere sier "fossilmotor skal jeg aldri ha igjen, det tilhører fortiden". Det betyr ikke at det er slik at det tilhører fortiden til bare fordi du ønsker å lide deg gjennom livet med et snevert syn på bil.

Det beste er å kunne ha det beste fra hver verden. Å bare kjøre elbil betyr veldig dårlig utvalg. Er ingen elbiler jeg kunne tenke meg pr i dag, em ol jeg måtte ha en ville det kanskje blitt en I3 eller EGolf om jeg ikke ville gjøre poeng ut av elbilen.

Jeg kjøper ikke bil basert på om den kan kjøre søppel eller hvordan lyspærer som er i front. Jeg kjøper pga. kjøreopplevelsen. I dette tilfellet var det kjøreegenskapene, design og ytelsene som solgte meg, men ble også imponert over tanken bak alle fordelene med en bil som er så miljøvennlig, billig i drift, stor (plass) osv.

Og jeg hadde faktisk et bredere syn på biler enn mange andre, for jeg valgte å prøve noe helt nytt og spennende etter mange år med likt oppbygde fossilbiler. Venner som liker elbiler minst, er de som har aller mest snevert syn på biler....og sjeldent har prøvekjørt noe annet enn akkurat den kategorien de liker.....alà "nei, en ELLLbil setter jeg meg aldri inn i, det er gammal amerikansk som duger".....eller "Audi Audi Audi Audi Audi Audi". Det er snevert det....de aner jo ikke en gang hva de har gått glipp av.

En gang i tiden handlet bilentusiasme om det å prøve noe nytt. Få nye erfaringer. Trodde jeg. I dag handler det visst om søppelkjøring, lyspærer, hvor langt kommer du på en tank og et brennende ønske om å ikke være "snever"....hva nå enn det måtte bety.

Porsche sier at Tesla har lagt lista, og mange er enige. Det betyr ikke at den lista ikke vil bli flyttet med tiden. Det vil dog neppe bli med en fossilbil. :)

Øyvind.h

Det hører fortiden til for meg. Det må du bare tåle v8  :) Fossilmotoren opplever jeg som utdatert rakleverk som spyr ut giftig eksos fra små eksplosjoner for å skape fremdrift. De er en lidelse å kjøre, noe jeg fikk bekreftet i en Mercedes CLA nylig. Du må gjerne mene noe annet og sverge til digre fossilmotorer. Men for meg er det ingen vei tilbake. Etter 16 fossilbiler kom heldigvis noe bedre.

Kjenner ikke en eneste elbil-eier som vil ha fossilbil igjen. Noe som forsåvidt vises i statistikk også. Men enkeltpersoner finnes nok  8)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Enigami

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 17. august 2015, klokken 07:21
Det hører fortiden til for meg. Det må du bare tåle :) Fossilmotoren opplever jeg som utdatert rakleverk som spyr ut giftig eksos fra små eksplosjoner for å skape fremdrift. Du må gjerne mene noe annet.

Kjenner ikke en eneste elbil-eier som vil ha fossilbil igjen. Noe som forsåvidt vises i statistikk også. Men enkeltpersoner finnes nok  8)

Jeg kjenner til flere som har byttet ut eller har planer om å bytte ut sin Model S i fossilbil eller hybrid. Men jeg tåler selvsagt at du aldri skal ha fossilbil igjen og at du ikke kjenner noen. Det er kun deg selv du begrenser. Jeg føler meg mer heldig som er åpen for alt i fremtiden, uten å måtte si hva jeg aldri skal ha igjen. Likevel kan jeg nok si at jeg aldri har hatt eller sannsynligvis aldri skal ha en dieselbil. Har bare hatt bensinbiler. Men jeg har prøvekjørt veldig mye, både av moro, entusiasme og seriøs vurdering. Derfor sitter jeg med god kunnskap om mine egne preferanser, uavhengig av drivlinjetype.

Jeg har i dag tre ulike europeiske bilmerker, og føler derfor at jeg er nokså merkeallsidig selv om jeg har nokså klare preferanser på hva jeg liker. Og eierskap av bil trenger ikke alltid beskrive hva liker, selv om det i mitt tilfelle gjør det.

Til deg som hevder "Porsche sier at Tesla har lagt lista", de har uten tvil laget en elbil som fungerer godt med god rekkevidde. Men de har ikke en eneste bil med bensinmotor eller hybriddrift, eller med klaseledende kjøreegenskaper eller komfort, så det er kun som elbil de har lagt lista. Veldig snevert å utelukke annet. Tesla solgte visstnok 8800 Model S i Europa i 2014. 5800 av disse er solgt i Nederland (1400) og Norge (4400). 3000 for resten av Europa.

peik

Har dessverre nesten bare kjørt fossilbil siden jeg fikk elbil. Årsak: manglende hengerfeste, for dårlig bakkeklaring og manglende lademuligheter der jeg har kjørt.
- for tiden uten elbil, solgt Tesla S 90D, kansellert M3

mj

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 17. august 2015, klokken 07:21
Det hører fortiden til for meg. Det må du bare tåle v8  :) Fossilmotoren opplever jeg som utdatert rakleverk som spyr ut giftig eksos fra små eksplosjoner for å skape fremdrift. De er en lidelse å kjøre, noe jeg fikk bekreftet i en Mercedes CLA nylig. Du må gjerne mene noe annet og sverge til digre fossilmotorer. Men for meg er det ingen vei tilbake. Etter 16 fossilbiler kom heldigvis noe bedre.

+1  ;D
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

snappy

Sitat fra: peik på mandag 17. august 2015, klokken 07:31
Har dessverre nesten bare kjørt fossilbil siden jeg fikk elbil. Årsak: manglende hengerfeste, for dårlig bakkeklaring og manglende lademuligheter der jeg har kjørt.

Hadde tilsvarende problem da jeg for mange år siden kjøpte meg en Psion Series 3a PDA. Var helt sikker på at den kunne jeg bruke til noe, men den gang ei ::)
2014 e-UP
2015 85D

Teslanewbie

Hvis det Ikke blir tesla så må det bli en hybrid for meg. Men er enige med at fossilbiler føles gammeldags og er vanvittig trege sammenlignet med tesla.

Jeg er mest fornøyd med at jeg er mer uthvilt etter å ha kjørt tesla sammenlignet med når jeg kjør samme avstand med fossil ..

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

dosmont

Siden digresjonen er total i tråden allerede, så tenkte jeg på denne:
http://forskning.no/helse-forurensning-miljogifter/2015/08/svenske-forskere-eksos-kan-gi-demens
Noe å tenke på for de som bor i by og synes det er greit med fossilbiler i bykjernen, og andre som elsker eksoslukt.
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA